printlogo


کد خبر: 212619تاریخ: 1398/8/22 00:00
انتشار نامه پر مفهوم شهید حسن طهرانی‌مقدم به رهبر انقلاب
خط مقدم

گروه سیاسی: روز گذشته دستخطی بدون تاریخ از شهید حسن طهرانی‌مقدم، مرد پشت ‌پرده‌ موشکی ‌ایران، خطاب ‌به رهبر حکیم انقلاب منتشر شد.
به گزارش «وطن امروز»، دستخطی بدون تاریخ از شهید حسن طهرانی‌مقدم، مرد پشت پرده موشکی ایران، خطاب به رهبر معظم انقلاب منتشر شد که در آن مشخص می‌شود طهرانی‌مقدم مدت‌ها پیش از شهادت سراغ پروژه «موشک‌های فوق‌سریع» رفته‌ بود.
بند آخر این دستخط حامل پیام بسیار بسیار مهمی برای دشمنان ایران است، آنجا که به صراحت مشخص می‌شود ایران برای سال‌ها روی قابلیت حمل ماهواره کار می‌کرده است و خارج کردن این پیام از طبقه‌بندی محرمانه، اقتدار پشت پرده قدرت دفاعی ایران را تداعی می‌کند. متن این نامه به شرح زیر است:
«بسمه‌تعالی
محضر فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای
سلام علیکم؛ با اهدای تحیت و احترام
از پذیرفته شدن خانواده‌ام جهت تشرف حضوری محضر مبارک حضرتعالی کمال تشکر و قدردانی را به عمل می‌آورم و اعلام می‌دارم بنده و خانواده‌ام فدای شما نایب امام زمان و نور حیدری. عشق مایی. خداوند عزوجل شاهد است آنچه داریم، در جهت اخذ رضای شما و اعتلای راه و هدف شما که همان تحقق اسلام ناب و سیره اهل بیت است به کار می‌گیریم.
در تمام این مراحل شاهد لطف و عنایات بی‌کران الهی بودیم؛ «تو پای به راه در نه و هیچ مپرس/ خود راه بگویدت که چون باید رفت».
الحمدلله؛ عجب خدای کریم و مهربانی داریم. راستش را بخواهید لطف و اعطای بی‌حد و مرز او، ما را بی‌محابا و پرجرأت ساخته است. آقا و مولای ما! می‌خواهیم دستان الهی و پرقدرت شما را پر کنیم و مشت شما را محکم‌تر قربه..‌الی‌الله. می‌خواهیم علی زمانه را یاری دهیم. اگر ما در زمان مولای خود علی(ع) نبودیم برای یاری او قیام کنیم و فدای حسین بن علی(ع) شویم... این عقده در دل ما مانده است. می‌خواهیم در رکاب شما نایب ولیعصر(عج) آن را جبران کنیم و سینه ما سپر شما باشد یابن الزهرا و ‌ای نوری از بارقه امیرالمومنین.
خلاصه! آقا رفتیم سراغ فینال طرح و نقطه اوج بازدارندگی و اقتدار این نظام الهی یعنی دستیابی به موشک فوق‌سریع واکنش سریع در برد هدف اسرائیل و دستیابی به موشک حامل ماهواره».
اشاره شهید طهرانی‌مقدم به کار روی موشک‌های فوق‌سریع و همچنین موشک‌های حامل ماهواره در حالی است که با پرتاب متعدد و موفق موشک‌های ماهواره‌بر در 2 دهه گذشته می‌توان گفت این پروژه «پدر موشکی ایران» عملا به نتیجه رسیده است. درباره موشک‌های فوق‌سریع ایرانی نیز فروردین‌ماه 92، معاون وقت وزیر دفاع، جزئیات جالبی از این پروژه را اعلام کرده بود. جانشین وقت وزیر دفاع گفت: این موشک از جو خارج می‌شود و دوباره با سرعتی 15-14 برابر صوت به کشتی برخورد می‌کند. وقتی اولین نمونه آن در خلیج‌فارس تست شد، بلافاصله ناوگان دشمن خودش را عقب کشید. سردار مجید بکایی در همین زمینه گفت: در هیچ جای دنیا کشتی را با موشک زمین به زمین نمی‌زنند و از موشک کروز استفاده می‌کنند و انواع موشک‌های ضدکشتی، کروز هستند که احتمال زدن آن نیز زیاد است. در این زمان سازمان هوافضا به این فکر افتاد که چگونه می‌توان به طریقی دیگر کشتی‌ها را زد و با توجه به اینکه تهدید ناوگان دشمن در خلیج‌فارس حفظ شد، در کمتر از یک سال موشکی را ساختند که از زمین به زمین تبدیل به زمین به دریا شد.
 
*  ایران چگونه قدرت اول موشکی منطقه شد؟
همچنین روز گذشته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از اقدامات مهم و گسترده شهید طهرانی‌مقدم در پیشبرد برنامه موشکی ایران تمجید کرد. به گزارش فارس، سرلشکر محمد باقری دیروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای بسیج گفت: به ثمر نشستن تلاش‌های جهادی شهید طهرانی‌مقدم باعث شد ایران به قدرت اول موشکی منطقه بدل شود. وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که در عرصه جنگ سخت و امور دفاعی به قدرت پایدار رسیده، در حوزه جنگ نرم نیز دستاوردهای بزرگی داشته که مهم‌ترین آنها بسط و گسترش تفکر انقلاب اسلامی در ظلم‌ستیزی و ایستادگی در برابر زورگویان جهان و همچنین افشای چهره واقعی استکبارگران بویژه آمریکاست. رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد:‌ آمریکا همان‌طور که بر حسب ظاهر در فکر تقلیل پایگاه‌های نظامی خود در جهان است، در حقیقت پایگاه‌های فکری خود را هم در میان مردم جهان یکی‌یکی از دست می‌دهد. سردار باقری تصریح کرد: امثال شهید طهرانی‌مقدم در فضای جنگ نرم نیز حضور دارند و همان‌طور که این شهید با اقدامات خود، ایران را به یکی از قدرت‌های برتر در حوزه دفاعی و موشکی بدل کرد، در حوزه جنگ نرم نیز مدافعان اندیشه جمهوری اسلامی ایران در سراسر جهان باعث افشای چهره واقعی آمریکا و همراهانش شده و فروپاشی هژمونی آمریکا را سرعت بخشیده‌اند.

Page Generated in 0/0090 sec