printlogo


کد خبر: 212641تاریخ: 1398/8/23 00:00
طنز (راه راه)

همه‌تون بد هستید...  بدِ بدِ بد!
محمدرضا شهبازی:
بعد از سخنرانی توفانی، صادقانه و هیجان‌انگیز رئیس‌جمهور در یزد، تیم تحقیقاتی ما متشکل از پژوهشگران رشته‌های مختلف در حالی که به شدت تحت تاثیر این سخنرانی قرار گرفته بودند با تلاش بسیار موفق شدند به الگوریتم و فرمول نگارش سخنرانی رئیس‌جمهور دست پیدا کنند و رابطه بین اتفاق‌های روز و محتوای سخنرانی ایشان را کشف کنند. حاصل تلاش این پژوهشگران در زیر به شما و بقیه عرضه می‌شود.
 
اتفاق: در آمدن گند برجام + افزایش 2هزار تومانی قیمت دلار + کاهش 100هزار بشکه‌ای فروش نفت
سخنرانی: گیر دادن به فیلترینگ + اشاره به یک قدرتی در کشور که نمی‌گذارد! + صحبت درباره خوبی‌های وحدت و اینکه الان همه باید در برابر دشمن خارجی بایستیم و انتخابات تمام شده و اینا...
 
اتفاق: افزایش 3 هزار تومانی قیمت دلار + رسیدن گوشت به 80 هزار تومان + کمبود گوجه فرنگی در بازار
سخنرانی: اشاره به فیلترینگ با اسم بردن از تلگرام + تکه انداختن به سپاه به‌صورت مبهم + یاد کردن از رئیس‌جمهور قبلی با خنده
 
اتفاق: رسیدن دلار به 14 هزار تومان + نایاب شدن پوشک + اعمال تحریم‌های جدید توسط آمریکا + کاهش خیار سالادی در بازار
سخنرانی: مسخره کردن فیلترینگ با یادآوری دوره‌ای که ویدئو در کشور ممنوع بود و مردم لای پتو آن را جابه‌جا می‌کردند + کنایه زدن به حضور سپاه در فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی + صحبت درباره اهمیت حضور و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود
 
اتفاق:  افزایش قیمت دلار در صرافی‌ها به 15 هزار تومان + ایجاد صف برای خرید رب گوجه فرنگی + افزایش قیمت پراید تا 30 میلیون + مطرح شدن بحث فساد اقتصادی برادر آقای جهانگیری
سخنرانی: فحش به فیلترینگ با اشاره به اینکه هم اکنون 50 میلیون(!) شغل در تلگرام ایجاد شده + کنایه به حضور نظامی ایران در منطقه + مسخره کردن صنعت موشکی + پیش کشیدن بحث رفراندوم + چرا آستان قدس مالیات نمی‌دهد
 
اتفاق:  ورود دلار به کانال 16 هزار تومان + لایک نشان دادن اروپا در بحث spv و دور زدن تحریم‌ها + رسیدن طلا به گرمی 380 هزار تومان + ایجاد صف برای خرید گوشت دولتی با کارت ملی + پیدا شدن یک جاسوس در تیم هسته‌ای
سخنرانی:  اسم بردن از نهادهایی که تلگرام را فیلتر کردند با اشاره به یک زن سرپرست خانوار که در تلگرام لباس می‌فروخت و بعد از فیلتر شدن بیکار شد و خودکشی کرد + زیر سوال بردن بحث حجاب + اشاره به بابک زنجانی و این سوال که پول‌هاش چی شد؟
 
اتفاق:  دلار 17 هزار تومان شد + اروپا گفت در بحث spv فقط می‌تواند در برابر خرید نفت، واردات شیلنگ به ایران را تضمین کند، البته آقای ظریف انگلیسی‌اش واقعا خوب است + رسیدن قیمت مرغ به 15 هزار تومان + برگزاری دادگاه فساد اقتصادی برادر آقای رئیس‌جمهور + مطرح شدن بحث مدرک رئیس‌جمهور در رسانه‌ها + ارائه یک کیلو سیب‌زمینی دولتی به هر فرد سرپرست خانوار با ارائه سند ازدواج در فرمانداری‌ها به‌علت نایاب شدن سیب‌زمینی در بازار
سخنرانی: نام بردن از یک فیلترشکن خوبِ بدون قطعی در سخنرانی با اشاره به اینکه لینک خرید در بیو قرار دارد + اشاره به حق مردم در انتخاب نوع حکومت با نقل این جمله که کربلا درس واگذاری انتخاب نوع حکومت به مردم بود + مطرح کردن دوباره بحث دیوار کشیدن توی پیاده‌روها + گفتن جمله «خانوم اون... رو ساکت کن دارم حرف می‌زنم» (هیس... رئیس‌جمهور عصبانی است)
 
اتفاق: دلار 20 هزار تومان می‌شود + گوشت 110 هزار تومان + ارائه پای مرغ با قیمت دولتی در میادین میوه و تره‌بار در صورتی که زن و شوهر با هم در صف بایستند (بچه‌شون بیاد یه کتف مرغ هم میدن!) + اروپا رسما می‌گوید زرشک و خودش هم ایران را تحریم می‌کند  + سالگرد برجام هم هست بدمسب + کشف 500 تن گوشت خرِ قاچاق از خانه یکی از کله‌گنده‌ها که به‌جای گوشت گوسفند در قصابی‌ها  توزیع می‌کرد+ اجرای حکم محکومیت برادر رئیس‌جمهور
سخنرانی: فحش رکیک به فیلتر کردن تلگرام و اینکه اصلا پاول دوروف هم از خودشونه لاکردار + نقل خاطره‌ای درباره جنگ از اون مرحوم که بعد از فتح خرمشهر یکبار صدام گفته بود من نصف عراق رو میدم، خودم هم از قدرت کناره‌گیری می‌کنم و میرم کویت فلافلی میزنم، شما فقط جنگ رو تموم کنید. اما ایران گفت نه، ما جنگ‌طلب هستیم و جنگ دوست داریم و از اینکه مردم کشورمون کشته میشن لذت می‌بریم + هر یک روز عقب انداختن رفراندوم 100 میلیون دلار به اقتصاد کشور ضربه می‌زند + گیر دادن به قوه قضائیه و...
 
******

«منطقه پرواز ممنوع»؛ ممنوع

فروغ زال:

1- هیچ عقل سالمی دقیقا در زمانی که پول در کمدی‌های قر و فحش‌دار  و ۱۲+ به بالا است، نمی‌رود پولش را بریزد توی ساختن یک فیلم برای بچه مچه‌ها. پس این فیلم را چنین افرادی ساخته‌اند و برای بچه‌هایتان ضرر دارد.

2- بچه را چه به این حرف‌ها و باید سرش توی کاسه ماست خودش باشد. 
 
3- همین که بچه‌ها بتوانند آب دماغشان را به تنهایی بالا بکشند و بعد از خوردن دوغ، سبیل سفید بالای لبشان جا نماند یعنی در رشد شخصیت آنها کم نگذاشته‌اید و دیگر به دیدن این فیلم‌ها نیاز ندارند.
 
4- شجاعت و مسؤولیت‌پذیری و بلند‌پروازی و کار گروهی و امید و این خزعبلات دیگر چه صیغه‌ایست؟  همین که بچه‌مان را از ۶ سالگی کلاس زبان گذاشته‌ایم و فالوئرهای پیجش برای دابسمش‌هایش لایک پشت لایک می‌فرستند قابل افتخار و فیس دادن است.
 
5- اصلا یک بچه این فیلم را دید، جنی شد. یعنی تا دیروزش نانوایی سر کوچه که بیست متر راه بود را نمی‌رفت و می‌گفت اگر من بروم شانس ندارم نان تمام می‌شود، الان پرورش گیاه دارویی خانگی راه انداخته!
 
******

نیترات خوراک ماست!

بهزاد توفیق‌فر:

دبیرکل و همه کارکنان خدوم آژانس اطلاعات مرکزی

ـ ببخشید آژانس بین‏‌المللی انرژی اتمی ـ اقدام ایران در توقیف بازرس و دیپورت وی را به شدت محکوم و ابراز تأسف شدید خود را اعلام کرده و گفتند اصلاً مگر شما نمی‏خواستید که اروپا لبخند بزند و هِی بروید کنارِ رود نمی‏دونم چی‏چی، قدم بزنید؟ مگر همین شما با موگرینی – همون موبوره – سِلفی نینداختید؟ مگر شما یک میدان جدید نفتی پیدا نکردید؟ پس چرا؟! اون از گام‏به‏گام‏تون این هم از این ضعیفه که گرفتیدش و دیپورتش کردید مادرمُرده را! 
آخه کجای دنیا برای یه ذره جُزئی نیترات، بازرس آژانس را ممانعت می‏کنند؟ مگر شماها نیترات نمی‏خورید؟ به کی به کی قسم به همین سوی مجسمه آزادی ما روزی سه وعده نیترات می‏خوریم و یک وعده به خودمان می‏مالیم، که اگر نمالیم، صدجای‏مان خارشک می‏گیرد. حالا ما نمی‏دانستیم شما از آن دستگاه‏ها دارید، شما باید بی‏جنبه بازی درآورید و بازرس‏ مورداعتماد و آموزش‏دیده آژانس را بازرسی کنید؟ اوه اوه توالتش را چرا بازرسی کردید؟ گیرم که کمی نیترات به بدن زده بود و نمی‏خواست کسی بفهمد، با آبروی مردم چرا بازی می‏کنید؟ هان؟! خلاصه که محکوم می‏کنیم و خیلی بَدید.
این رییس یک رژیمی که با ما هم هیچ رابطه و آشنایی ندارد اینجا نشسته و از اولش هِی می‏گوید:«پهپاد را هم بگو... پهپاد را هم بگو». تازه‏اش هم پهپاد این بدبخت را هم که زده‏اید جاسوسی و اینها نمی‏کرده، حالا پهپاد یا پراید! مسافر خورده، آمده آنطرفی، شما هم فِرت زدیدش! حالا یکی توی سر خودش می‏زند یکی توی سرِ ما! یه کم جنبه داشته باشید خُب!
******
دهانم دوختی!

فاطمه‌سادات رضوی‌علوی:

چندی پیش نماینده مجلسی در مجلس گفت: ... (ما رویمان نمی‌شود بگوییم چه گفت!). چندی بعد هم در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی به یک دانشجو گفت: ... (بازهم رویمان نمی‌شود بگوییم، گیردادید ها!ا) وی همچنین در پاسخ به خبرنگار گفت: (این‌بار ما رویمان می‌شود بگوییم، نمی‌دانیم خودش چطور رویش شد بگوید)، شوخی کردم. در ادامه خواهیم گفت یک نماینده پیش از حرف زدن باید چه کار کند تا تقطیع نشود!

دابسمش کنید
پیش از هر جلسه صوت جلسه را ضبط کنید و در جیب نزدیک به میکروفن بگذارید. حتما زمان کافی برای تمرین متن مذکور را داشته باشید که هنگام دابسمش کردن آن در مراسم صدا و تصویر هماهنگ باشد. در جیب دیگر صوت ضبط شده‌ای با عبارات «من خادم و نماینده ملتم، ما به دنبال رفع حصریم» قرار دهید و در صورت پرسیدن هرگونه سوال، محکم روی سینه‌تان بکوبید تا پخش شده و جو کنترل شود.
 
خفه شوید
جلوی لوله اگزوز یک خاور وسط پایانه آزادی نفس عمیق بکشید و آنقدر این کار را تکرار کنید که هیچ هجایی از گلویتان خارج نشود و رسما خفه شوید. اگر این روش جواب نداد شب‌های سخنرانی یک قاشق فلفل قرمز را در یک استکان چای داغ لبدوز حل کرده و درجا هورت بکشید. در این صورت شما قادر به تکلم نخواهید بود و می‌توانید یک مترجم با خود ببرید.
 
یک بوق همراه داشته باشید
یک بوق یا شیپور بوقی همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری حین سخنرانی آن را محکم فشار دهید.
اگر قادر به انجام هیچکدام از اینها نیستید، ما گرمنوش‌های گرفتگی زبان آنانادان، سردوش سوزان جهت تخلیه فشار روانی و بیسکویت‌های شکلاتی گرگی را به شما توصیه می‌کنیم. فقط کافیست کلمه  «فیوز» را به شماره 5050 ارسال و پکیج استثنایی کنترل روان ما را مقابل در مجلس تحویل بگیرید.

******

تست هوش

محدثه مطهری:
سؤال
پهپادی با طول ۱۴متر، ارتفاع ۵متر، وزن ۱۴/۵ کیلوگرم، بیشینه سرعت ۶۲۹ کیلومتر بر ساعت و مداومت پروازی بیش از ۳۰ساعت، چقدر طول می‌کشد تا از آمریکا به ایران برسد و برگردد؟
الف) ۱۷ساعت طول می‌کشد
ب) ۱۲ساعت طول می‌کشد
ج) ۲۱ساعت طول می‌کشد
د) مسأله، غیرقابل حل است.
 
پاسخ
گزینه “د” صحیح است.
نکته تستی: در سایر کتاب‌های تستی می‌گویند نکته سؤال “برمی‌گردد” هست، چون اساسا پهپادشان برنمی‌گردد. ولی راه‌حل ما ساده‌تر است. چون قبل از “برنمی‌گردد” ویرگول آمده و در گزینه‌ها هم فقط گزینه “د” ویرگول دارد، جواب گزینه “د” می‌شود.

******

فرهیختگی چه‌آسان!

زهره کاظم‌زاده:

اگر از آن دسته اشخاصی هستید که دوست دارید خود را کشته و مرده و هلاک کتاب  و به‌نوعی فرهیخته جلوه دهید اما همه، شما را به چشم یک معتاد اینترنتی نگاه می‌کنند باید به عرض‌تان برسانیم که فرهیختگی و بالا بردن سرانه مطالعه، آسان‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید! فقط کافی‌ است مراحل زیر را مو‌به‌مو اجرا کنید.
 
۱- یک کتاب روان‌شناسی – ترجیحا بیشعوری- را همراه خود داشته باشید و هرگاه حس کردید کسی به شما نزدیک می‌شود فورا وانمود کنید مشغول مطالعه کتاب هستید و مدام بگویید عجب کتابی!
۲- اگر کارمند هستید همیشه یک قفسه‌ اختصاصی جدول، زیر میز کارخود داشته باشید. هنگام ورود ارباب رجوع سریعا یک صفحه جدول باز کرده و شروع به حل کنید. یادتان باشد جلوگیری از ابتلا به آلزایمر  و فرهیخته نشان دادن خود،‌ برای یک کارمند از هرچیزی واجب‌تر است.
۳- کتاب‌هایی با جلدهای رنگارنگ و متنوع بخرید. علاوه بر کلاسی که دارند برای تزئین و روح بخشیدن به فضای اتاق خیلی کاربردی هستند.
4- در آخر، حتی‌الامکان هیچ کتاب جدیدی نخوانید؛ خواندن کتاب باعث می‌شود شما با برخی اصول و قواعد فرهنگ اجتماعی آشنا شوید و با این‌کار سبک شخصی فرهیختگی شما از بین می‌رود.

Page Generated in 0/0079 sec