printlogo


کد خبر: 212645تاریخ: 1398/8/23 00:00
اخبار

30 آبان؛ فینال لیگ برتر کشتی آزاد
مرحله نیمه‌نهایی و نهایی لیگ برتر کشتی آزاد با یک روز تغییر، ۳۰ آبان‌ماه برگزار خواهد شد. هفته پایانی لیگ برتر کشتی آزاد طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد تا تکلیف 4 تیم صعود‌کننده به مرحله ضربدری رقابت‌ها مشخص شود. در گروه 3 تیمی «الف» که البته آسانسور و پله‌برقی بهران- پاس تهران نیز به دلایلی از ادامه رقابت‌ها انصراف داد، صعود 2 تیم بازار بزرگ تهران و اترک خراسان‌شمالی قطعی است اما در گروه «ب» رقابت شدید و نزدیکی بین 3 تیم «تا ثبت جهانی توس»، دانشگاه آزاد اسلامی و ستارگان ساری وجود دارد و رویارویی 2 تیم توس و ساری تکلیف تیم‌ها را مشخص خواهد کرد. بعد از برگزاری رقابت‌های این هفته، همچنین تکلیف میزبان مرحله نیمه‌نهایی و نهایی لیگ برتر روشن می‌شود. در این‌باره قرار است بعد از مشخص شدن چهره 4 تیم صعودکننده، جلسه‌ای با حضور نمایندگان این تیم‌ها در محل سازمان لیگ برگزار شود تا با توجه به تقاضای میزبانی تیم‌ها، در این‌باره تصمیم نهایی اتخاذ شود. پیش از این قرار بود فینال لیگ آزاد 29 آبان برگزار شود اما به دلیل پخش زنده  تلویزیونی، مسابقات روز 30 آبان برگزار خواهد شد. مرحله نیمه‌نهایی و نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی نیز روز سه‌شنبه در یزد برگزار شد که تیم بازار بزرگ ایران با شکست سیناصنعت ایذه مقام قهرمانی را از آن خود کرد.
***
برگزاری کنگره فوتبال کلینیک با چهره‌های فوتبالی
همایش 2 روزه «فوتبال کلینیک» از چهارشنبه کار خود را با حضور مدیران و مربیان فوتبال کشور آغاز کرد. سومین همایش فوتبال کلینیک از صبح روز چهارشنبه در دانشگاه آزاد غرب تهران آغاز به کار کرد تا این همایش میزبان مدیران و مربیان فوتبال باشگاهی کشور باشد. آندره‌آ استراماچونی، میرشاد ماجدی، مهدی تاج، مسعود تابش، نیما نکیسا، هوشنگ نصیرزاده، فریبرز محمودزاده، محمد جواهری مدیرعامل باشگاه گل‌گهر سیرجان و اعضای کادر پزشکی چند باشگاه لیگ برتری نظیر استقلال تهران و ماشین‌سازی تبریز در این همایش حضور داشتند. دعوتنامه حضور مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یک به همراه سرمربیان تمام تیم‌های لیگ برتری به باشگاه‌ها ارسال شده بود اما تعداد زیادی از آنها در این همایش علمی شرکت نکردند. این مراسم که با صحبت‌های ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال آغاز شد، با سخنرانی استراماچونی، سرمربی استقلال تهران ادامه پیدا کرد تا پس از آن کلاس‌های مختلف آموزشی در حوزه‌های مرتبط با فوتبال برگزار شود. همچنین لوح تقدیر و یادگاری ویژه‌ای توسط رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب به استراماچونی اهدا شد. این همایش امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد تا فوتبالی‌ها بتوانند از کارگاه‌های آموزشی موجود در این کنگره استفاده کنند.
***
بازیکن سابق کلمبیا: یک قاچاقچی پیشنهاد قتل چیلاورت را به من داده بود
فائوستینو آسپریا در مستندی کوتاه از زندگی خود فاش کرد یک قاچاقچی موادمخدر از او خواسته بود دروازه‌بان سابق پاراگوئه را به قتل برساند. به نقل از آ.اس، زندگی فائوستینو آسپریا به یک کتاب، فیلم و چند قسمت سریال نتفلیکس تبدیل شده است. بازیکن سابق تیم‌ملی کلمبیا فاش کرد یک قاچاقچی موادمخدر به او پیشنهاد داد خوسه لوییس چیلاورت، دروازه‌بان پاراگوئه‌ای را پس از دیدار برگزار شده در سال ۱۹۹۷ به قتل برساند. در آن بازی هر دو بازیکن اخراج شدند. بازیکن سابق نیوکاسل و پارما در مستند کوتاه «فائوستینو ال گرنده» اعلام کرد قاچاقچیان به او گفتند: به شما نیاز داریم تا این چیلاورت چاق را به قتل برسانید. آسپریا در پاسخ به آنها گفت: چطور ممکن است؟ شماها دیوانه هستید، می‌خواهید به فوتبال کلمبیا پایان بدهید؟ این موضوع غیرممکن است. هر اتفاقی در زمین فوتبال می‌افتد در همان ورزشگاه باقی می‌ماند.
دیدار 2 تیم کلمبیا و پاراگوئه از مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه دوم آوریل ۱۹۹۷ برگزار شد و پاراگوئه توانست ۲ بر یک پیروز شود. در دقیقه ۷۹ بازی چیلاورت و آسپریا با هم درگیر شدند و در نهایت کارت قرمز دریافت کردند. به گفته آسپریا، همه چیز زمانی اتفاق افتاد که خولیو فیرو، قاچاقچی معروف، او و ویکتور اوگو آریستیسابال (فوتبالیست سابق) را به هتلی که در آن اقامت داشت دعوت کرد و آنجا خواستار قتل چیلاورت شد. بازیکن پیشین نیوکاسل در پایان اظهار کرد: یک موضوع پیچیده بود و نمی‌توانست وجود داشته باشد. 
آسپریا به همراه کلمبیا در المپیک ۱۹۹۲ بازی کرد. همچنین در کوپا آمه‌ریکا ۱۹۹۳ و ۹۵ حضور داشت. او جام‌جهانی ۱۹۹۴ آمریکا و ۱۹۹۸ فرانسه را تجربه کرد. در جام طلایی ۲۰۰۰ شرکت کرد و توانست نایب‌قهرمان شود. بازیکن کلمبیایی علاوه بر نیوکاسل و پارما برای تیم‌های کوکوتا دپورتیوو، اتلتیکو ناسیونال و کورتولوئا کلمبیا بازی کرد. همچنین در تیم‌های پالمیراس و فلومیننزه برزیل پا به توپ بود. او برای آتلانته شیلی هم بازی کرد و در نهایت سال ۲۰۰۴ با پیراهن استودیانتس دلا پلاتا از فوتبال خداحافظی کرد.
 

Page Generated in 0/0060 sec