printlogo


کد خبر: 212651تاریخ: 1398/8/23 00:00
چگونه تقطیع نشویم؟!
دهانم دوختی!

فاطمه‌سادات رضوی‌علوی:

چندی پیش نماینده مجلسی در مجلس گفت: ... (ما رویمان نمی‌شود بگوییم چه گفت!). چندی بعد هم در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی به یک دانشجو گفت: ... (بازهم رویمان نمی‌شود بگوییم، گیردادید ها!ا) وی همچنین در پاسخ به خبرنگار گفت: (این‌بار ما رویمان می‌شود بگوییم، نمی‌دانیم خودش چطور رویش شد بگوید)، شوخی کردم. در ادامه خواهیم گفت یک نماینده پیش از حرف زدن باید چه کار کند تا تقطیع نشود!

دابسمش کنید
پیش از هر جلسه صوت جلسه را ضبط کنید و در جیب نزدیک به میکروفن بگذارید. حتما زمان کافی برای تمرین متن مذکور را داشته باشید که هنگام دابسمش کردن آن در مراسم صدا و تصویر هماهنگ باشد. در جیب دیگر صوت ضبط شده‌ای با عبارات «من خادم و نماینده ملتم، ما به دنبال رفع حصریم» قرار دهید و در صورت پرسیدن هرگونه سوال، محکم روی سینه‌تان بکوبید تا پخش شده و جو کنترل شود.
خفه شوید
جلوی لوله اگزوز یک خاور وسط پایانه آزادی نفس عمیق بکشید و آنقدر این کار را تکرار کنید که هیچ هجایی از گلویتان خارج نشود و رسما خفه شوید. اگر این روش جواب نداد شب‌های سخنرانی یک قاشق فلفل قرمز را در یک استکان چای داغ لبدوز حل کرده و درجا هورت بکشید. در این صورت شما قادر به تکلم نخواهید بود و می‌توانید یک مترجم با خود ببرید.
یک بوق همراه داشته باشید
یک بوق یا شیپور بوقی همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری حین سخنرانی آن را محکم فشار دهید.
اگر قادر به انجام هیچکدام از اینها نیستید، ما گرمنوش‌های گرفتگی زبان آنانادان، سردوش سوزان جهت تخلیه فشار روانی و بیسکویت‌های شکلاتی گرگی را به شما توصیه می‌کنیم. فقط کافیست کلمه  «فیوز» را به شماره 5050 ارسال و پکیج استثنایی کنترل روان ما را مقابل در مجلس تحویل بگیرید.

Page Generated in 0/0082 sec