printlogo


کد خبر: 212699تاریخ: 1398/8/25 00:00
کمک شهرداری و شورای شهر تهران به دولت در ماجرای افزایش قیمت بنزین
نرخ کرایه تاکسی در پایتخت گران نمی‌شود

گروه اجتماعی: شهرداری و شورای شهر بعد از گرانی سوخت و افزایش نرخ بنزین، هماهنگی بی‌سابقه‌ای را با دولت آغاز کردند و به شهروندان وعده می‌دهند نرخ کرایه‌ تاکسی‌های معمولی و اینترنتی افزایش نمی‌یابد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران دیروز اعلام کرد: هرچند بنزین سهمیه‌بندی شده است اما تاکسیرانان نباید نرخ کرایه‌ها را افزایش دهند. کرایه تاکسی نرخ مشخصی دارد که شورا در ابتدای سال آن را مصوب کرده است و در حال حاضر تغییری در نرخ کرایه‌ها ایجاد نشده و تاکسیرانان نباید نرخ‌ها را افزایش دهند. محسن هاشمی که با فارس گفت‌وگو می‌کرد، افزود: اگر لایحه‌ای برای افزایش قیمت کرایه تاکسی از سوی شهرداری به شورای شهر تهران واصل شود، آن زمان شورا این لایحه را بررسی کرده و تصمیم‌گیری می‌کند. آن چیزی که در حال حاضر قابل توجه است این است که نباید نرخ‌ها تغییری داشته باشد. از طرفی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره نرخ کرایه‌های تاکسی با توجه به تغییر نرخ حامل‌های انرژی گفت: درباره تغییر نرخ کرایه‌ها یک روال قانونی وجود دارد و رانندگان تاکسی موظفند کرایه‌ها را بر اساس همان نرخ سابق دریافت کنند.
علیرضا قنادان افزود: تغییر در نرخ کرایه‌ها نیاز به روال قانونی دارد و همکاران ما در حال بررسی آثار تغییر نرخ بنزین روی نرخ کرایه‌ها هستند. ما معتقدیم نرخ ثابت برای تاکسی‌ها با توجه به سهمیه آنها روال درستی نیست ولی این موضوع نیاز به بررسی دقیق دارد. 
قنادان با اشاره به اینکه سهمیه سوخت برای تاکسی‌های دوگانه‌سوز 200 لیتر در ماه و خودروهای بنزینی 400 لیتر در ماه است، گفت: به همه رانندگان تاکسی توصیه می‌کنیم تا انجام محاسبات، نرخ‌های خود را افزایش ندهند، چرا که در غیر این صورت تخلف انجام داده و مردم می‌توانند گزارش‌های خود را از طریق شماره‌های 48048 یا 1888 به شهرداری اعلام کنند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران بیان داشت: نرخ کرایه‌های تاکسی بر اساس مصوبه شورای شهر تصویب شده است که هیأت تطبیق و فرمانداری آنها را تأیید کرده‌اند و تغییر در نرخ‌های قبلی نیاز به روال‌های قانونی مشابه قبل را دارد، بنابراین هیچ راننده تاکسی اجازه ندارد قبل از تعیین نرخ مصوب به صورت خودسرانه کرایه بیشتر دریافت کنند.
 
*قیمت کرایه «تپسی» و «اسنپ» افزایش نخواهد داشت
بر اساس اعلام 2 شرکت تاکسی اینترنتی تپسی و اسنپ، نرخ کرایه‌ها به‌رغم سهمیه‌بندی بنزین افزایش نخواهد یافت.
شرکت اینترنتی اسنپ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به آغاز سهمیه‌بندی بنزین، بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و تایید وزارت کشور، به اطلاع می‌رسانیم به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد.
از دیروز ۲۴ آبان ماه، هزینه بنزین کاربران راننده فعال در تاکسی‌های اینترنتی بر اساس کارکرد ماهانه، به قیمت دولتی محاسبه و مابه‌التفاوت آن به کارت بانکی آنها واریز می‌شود.
همچنین نرخ کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی هیچ‌گونه تغییری نداشته و کاربران راننده می‌توانند بدون نگرانی از افزایش قیمت بنزین مثل همیشه به فعالیت خود ادامه دهند.
شرکت تپسی نیز با انتشار بیانیه‌ای خبر داد به رانندگانش بنزین سهمیه‌ای تعلق می‌گیرد و مردم نباید نگران افزایش کرایه تاکسی‌های اینترنتی باشند.
پیرو انتشار خبر سهمیه‌بندی بنزین و طبق اعلام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و تایید وزارت کشور، به اطلاع می‌رسانیم سهمیه‌ بنزین به رانندگان تاکسی‌های آنلاین تعلق می‌گیرد.
با توجه به اختصاص سهمیه به تاکسی‌های آنلاین، قیمت سفرها تغییری نخواهد کرد. جزئیات این موضوع شامل شرایط دریافت سهمیه و نحوه تخصیص آن به رانندگان تاکسی‌های آنلاین، متعاقبا اعلام خواهد شد.
در اطلاعیه شماره 2 شرکت اسنپ آمده است: با توجه به آغاز سهمیه‌بندی بنزین، بر اساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و تایید وزارت کشور به اطلاع می‌رسانیم به رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد. 
بنا به تایید مراجع فوق‌الذکر از امروز ۲۴ آبان‌ماه (دیروز)، هزینه بنزین همه سفرهای کاربران راننده‌‌ فعال تاکسی‌های اینترنتی، در طول ماه به قیمت ۱۵۰۰ تومان محاسبه و در ابتدای ماه بعد به کارت بانکی آنها واریز می‌شود. منظور از کاربران راننده فعال افرادی است که بیش از ۲۰۰ کیلومتر مسافت در ماه سفر از طریق سامانه‌های آنلاین داشته باشند. این مبلغ برای پرداخت هزینه بنزین قابل استفاده است. 
بدیهی است کاربرانی که کمتر از ۲۰۰ کیلومتر در ماه در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت کرده باشند می‌توانند از سهمیه اولیه اختصاصی برای هر ماشین معادل ۶۰ لیتر استفاده کنند. 
توجه داشته باشید این مبلغ بر اساس کارکرد و مصرف سوخت استاندارد خودرو بر اساس هر کیلومتر تعریف و به کاربر راننده پرداخت می‌شود.
همچنین بدین وسیله اعلام می‌شود که نرخ کرایه‌های اسنپ هیچ‌گونه تغییری نداشته و شما کاربران راننده اسنپ می‌توانید بدون نگرانی از افزایش قیمت بنزین مثل همیشه به فعالیت خود ادامه دهید و روزهای پردرآمدی را با توجه به افزایش درخواست‌ها تجربه کنید.

Page Generated in 0/0196 sec