printlogo


کد خبر: 212735تاریخ: 1398/8/26 00:00
سینما

واکنش فراستی به افزایش قیمت بنزین
مسعود فراستی، منتقد سینما نسبت به افزایش قیمت بنزین واکنش نشان داد. به گزارش «وطن‌امروز»، با افزایش قیمت بنزین و حواشی ایجاد‌شده به‌واسطه آن، مسعود فراستی منتقد سینما با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش نوشت: «وظیفه خود می‌دانم اعتراص علیه افزایش غیرمنتظره و غیرمردمی قیمت بنزین توسط دولت را اعلام کنم. این افزایش قیمت اساسا علیه اقشار و طبقات فرودست مردم ماست و نه علیه متمولان بی‌درد. شیوه اعتراض حتما باید مسالمت‌آمیز باشد و در چارچوب این مساله خاص محدود شود. هرگونه اعتراض غیرمسالمت‌آمیز و آنارشیستی، به هدف اصولی این اعتراض آسیب می‌رساند. این تمرین درست یک کنش اجتماعی است و در صورت اندازه نگه داشتن، اجازه سوءاستفاده به دشمنان این مردم را نمی‌دهد. در اینجا آمادگی خود را در بودن کنار معترضان غیرتمند و وطن‌دوست اعلام می‌کنم».
***
جعفری جوزانی در «سینما گپ»
دور جدید سلسله‌نشست‌های «سینماگپ» با حضور مسعود جعفری‌جوزانی، کارگردان صاحبنام سینمای ایران و جبار آذین منتقد سینما، دوشنبه ۲۷ آبان‌ماه ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، این برنامه با موضوع «الزامات سینمای ملی  ایران» پیش‌بینی شده و میهمانان ضمن ارائه سخنرانی و گفت‌و‌گو، پاسخگوی پرسش‌های حاضران خواهند بود. موقعیت کنونی سینما و موانع دستیابی به سینمای ملی، نقش و سهم سینماگران و دستگاه‌های سینمایی در شکل‌دهی سینمای ملی، مهم‌ترین موانع تحقق سینمای ملی، رقابت سینمای ملی و بین‌الملل و سازمان سینمایی، از جمله محورها و موضوعات این برنامه است. استفاده از این برنامه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند روز دوشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن تماشاخانه مهر حوزه هنری از آن استفاده کنند.
***
پایان فیلمبرداری «لامینور» داریوش مهرجویی
فیلمبرداری فیلم سینمایی «لامینور» تازه‌ترین ساخته داریوش مهرجویی به پایان رسید. به‌گزارش ایسنا، «لامینور» بیست و هفتمین فیلم بلند سینمایی داریوش مهرجویی، کارگردان سینمای ایران است که 25 شهریور جلوی دوربین رفته بود. مهرجویی، «لامینور» را پس از 6 سال دوری از سینما جلوی دوربین برده است. علی نصیریان، پردیس احمدیه، سیامک انصاری، بیتا فرهی، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، کاوه آفاق، امرالله صابری، رضا داوودنژاد، دیبا زاهدی و فریماه فرجامی برخی از بازیگران فیلم «لامینور» هستند. «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی و به تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان جلوی دوربین رفته است.
 

Page Generated in 0/0054 sec