printlogo


کد خبر: 212737تاریخ: 1398/8/26 00:00
سرلشکر سلامی در آذربایجان‌شرقی: سپاه آخرین گروهی خواهد بود که از روستاهای زلزله‌زده خارج می‌شود
مدافع مردم در سختی‌ها

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سعی می‌کنیم خانه‌های موقت و کانکس در اختیار مردم زلزله‌زده میانه و سراب قرار دهیم، گفت: جای هیچ نگرانی نیست و منازلی بهتر و زیباتر از گذشته ساخته خواهد شد.
به گزارش «وطن امروز»، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی به منظور دیدار با زلزله‌زدگان شهرستان‌های میانه و سراب و باز‌دید از روند امداد‌رسانی‌، آوار‌برداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی، صبح روز جمعه وارد این مناطق شد.
سرلشکر سلامی در جمع مردم مناطق زلزله‌زده، درگذشت تعدادی از هموطنان در زلزله را به تمام اهالی روستا و خانواده‌های داغدار تسلیت گفت و افزود: آرزو می‌کنم وظیفه سربازی خود را در امدادرسانی و بازسازی روستا انجام دهیم.
وی که در ‌جمع مردم روستای ورنکش میانه سخن می‌گفت، با بیان اینکه ‌سپاه نخستین گروه امدادی بود که به مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی وارد شد و آخرین گروه خواهد بود که از روستاهای خسارت‌دیده خارج می‌شود، تصریح کرد: ‌در یک هفته گذشته 105 واحد مسکونی ویران‌شده، آوار‌برداری شده که نیمی از این واحدها را قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه آوار‌برداری کرده است.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سپاه‌ مدافع اصلی و همیشگی مردم در سختی‌ها و مشکلات است و همیشه در کنار آنها خواهد بود، تاکید کرد: اگر سیاست‌های مجریان مشخص شود، بضاعت خود را پای کار خواهیم آورد. این یک آزمایش الهی است و همه از یک تن واحد هستیم و همنوعیم که حادثه‌های خیلی سخت‌تری را پشت سر گذاشته‌ایم.
به گزارش سپاه نیوز، وی با بیان اینکه از ابتدای حادثه، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) و فرزندان این سرزمین به‌رغم آماده‌باش‌ در ماموریت دیگر، به یاری مردم شتافتند، ابراز داشت: اطمینان داشته باشید تا مشکلات رفع نشود از منطقه نخواهیم رفت. فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه بیش از 20 دستگاه مهندسی در روستا مستقر شده و ان‌شاءالله ظرف 2 هفته آواربرداری تمام می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم خانه‌های موقت و کانکس در اختیار مردم قرار دهیم. جای هیچ نگرانی نیست و منازلی بهتر و زیباتر از گذشته ساخته خواهد شد.
سرلشکر سلامی همچنین در این بازدید 500 بسته فرهنگی و اسباب‌بازی را به کودکان ورنکش میانه به عنوان هدیه عید میلاد پیامبر اعظم(ص) اهدا کرد.
 
*رزق ما دست تحریم‌کنندگان نیست
فرمانده کل سپاه همچنین در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و مفاهیم خانواده پاسداران سپاه اظهار داشت: می‌خواهیم برکات نازل شود و هرگز به تحریم‌کنندگان رجوع نکنیم؟ رزق ما دست تحریم‌کنندگان نیست و باید ایمان و تقوا را در دستور کار قرار دهیم. تحریم‌کنندگان می‌توانند از نزول رحمت الهی جلوگیری کنند؟ آنها که خود امروز این همه عاجز هستند. وی تصریح کرد: معیشت خوب نیز از ذکر است. اگر از ذکر خدا که قرآن است اعراض شود، دچار تنگی در معیشت می‌شویم. چرا سراغ دشمنان خدا برای گشایش رزق برویم؟ سراغ خود خدا برویم. دشمنان خدا که امروز بیش از حد کارتن‌خواب دارند، می‌خواهند گره‌گشایی کنند؟ هرگز! این را ما می‌دانیم. به فضل الهی صاحب قدرت و عظمت و صاحب ایمان هستیم و عظمت ما از اسلام ما است. اسلام دینی است که به ما اعتلا بخشیده است.
 
* بسیج تجهیزات قرارگاه خاتم در مناطق زلزله‌زده
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) از تلاش برای تسریع در انجام پروژه‌های شهری خبر داد و گفت: در تمام عرصه‌های فنی به خودکفایی رسیده‌ایم.
دکتر سعید محمد در آیین آغاز عملیات اجرایی 3 پروژه مدیریت شهری تبریز با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان و تخریب و آسیب دیدن منازل و اماکن بویژه در مناطق روستایی در حادثه زلزله سراب، از بسیج ماشین‌آلات و تجهیزات قرارگاه به منظور تسریع در روند آواربرداری و اسکان هموطنان در این مناطق خبر داد و اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرایط سخت و تحریم‌های ظالمانه‌ای که معیشت مردم را هدف قرار گرفته، همچنان برای کشور ایجاد اقتدار کرده و در راستای کاهش مشکلات مردم خدمات‌رسانی می‌کند. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) افزود: سپاه علاوه بر فعالیت در حوزه نظامی، در حوزه توسعه زیرساخت‌ها نیز فعالیت دارد و دوشادوش مردم در حوادث و بحران‌ها خدمات‌رسانی می‌کند. در استان‌های کشور هفته‌ای نیست که با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پروژه‌های محرومیت‌زدایی افتتاح نشود.
وی در ادامه اظهار کرد: در هر استان بیش از هزار پروژه محرومیت‌زدایی اعم از پروژه‌های آب‌رسانی روستایی، پل‌ها، ابنیه، ساخت مدارس، ساخت خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌ها با استفاده از منابع سپاه و منابع مردمی یک به یک به سرانجام می‌رسد. محمد با اشاره به توانمندی‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) تصریح کرد: سپاه در تمام عرصه‌های فنی به خودکفایی رسیده و در کنار بخش خصوصی با ۵ هزار شرکت تحت نظر و ۲۰۰ هزار نفر جامعه فنی- مهندسی در توسعه کشور نقش بسزایی را ایفا می‌کند.
وی با قدردانی از اعتماد مسؤولان استانی و شهری به قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) گفت: در این شرایط سخت، سپاه خود را مدافع مردم دانسته و تعهد می‌کنیم با تمام توان به مردم خدمات‌رسانی خواهیم کرد.

Page Generated in 0/0066 sec