printlogo


کد خبر: 212743تاریخ: 1398/8/26 00:00
اخبار

ایران بازی‌ساز منطقه است
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به تحریم‌های نظام استکباری علیه ایران اسلامی و راهکارهای مقابله با این تحریم‌ها اظهار داشت: این تحریم‌ها بنا به دلایل عمیق بنیادی کمرنگ نخواهد شد و تنها راه مقابله با تحریم‌های آمریکا افزایش و توسعه قدرت در تمام مؤلفه‌های مؤثر بویژه قدرت دفاعی است. به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ حاتمی با ابراز اینکه برخی کشورها بازیگر، برخی بازیساز و برخی پیروی‌کننده محض هستند، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به‌واسطه قدرت منطقه‌ای تبدیل به یک بازیساز منطقه‌ای شده است و این جز با مقاومت، اتکا به ظرفیت‌های درونی و توسعه قدرت دفاعی حاصل نشده است. امیر سرتیپ حاتمی تصریح کرد پیشرفت و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های همه‌جانبه و تنها بهره‌مندی از بخشی از ظرفیت‌های دانشگاهی اتفاق افتاده است.
***
تکرار ادعاهای خصمانه پمپئو علیه ایران
وزیر خارجه آمریکا به تکرار ادعاهایی واهی و خصمانه علیه کشورمان پرداخت و مدعی شد ایران عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است. به گزارش ایسنا، مایک پمپئو در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود در این سخنرانی که روز جمعه انجام شد، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و مدعی شد: آنها (ایرانی‌ها) در مسیری قرار دارند که هر روز به دست یافتن به ظرفیتی که می‌تواند میلیون‌ها انسان را به خطر بیندازد، نزدیک‌تر می‌شوند. بنابر گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، پمپئو در بخش دیگری از سخنان خود درباره سوریه گفت که ایران و روسیه در حال حاضر ردپای بزرگی در سوریه دارند و با اسد (رئیس‌جمهور سوریه) همکاری داشته‌اند. مقامات آمریکایی همواره بدون اشاره به این حقیقت که خود ریشه تمام مشکلات و اختلافات در خاورمیانه و در نتیجه آن، بی‌ثباتی در این منطقه هستند با طرح چنین ادعاهای بی‌اساسی سعی دارند جمهوری اسلامی را برای همه مشکلات منطقه از جمله گسترش تروریسم مقصر جلوه دهند.
***
سلاح پدافند هوایی لیزری در حال تولید انبوه است
جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی گفت‌وگویی با خبرنگاران، درباره دستاوردهای جدید دفاعی در حوزه موشک‌های کروز اظهار داشت: در حوزه موشک‌های کروز زمینی افزایش برد و دقت این موشک‌ها با استفاده از سیستم نقشه‌برداری جدید و دیجیتال در حال پیگیری است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک مراحل آزمایشی این طرح تمام خواهد شد. به گزارش فارس، سردار قاسم تقی‌زاده درباره پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه موشک‌های بالستیک زمین به زمین نیز گفت: عمده تلاش ما در این حوزه این است که تمام موشک‌های زمین به زمین را نقطه‌زن کنیم که این کار تقریبا در حال اتمام است. همچنین در این پروژه‌ها از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده می‌کنیم که از این حیث جزو ۵ کشور برتر دنیا در حوزه موشکی هستیم. جانشین وزیر دفاع درباره سلاح پدافند هوایی لیزری نیز گفت: در زمینه انهدام ریزپرنده‌ها و کوادکوپترها به تکنولوژی پدافند هوایی لیزری دست پیدا کرده‌ایم که آزمایشات تحقیقاتی این سلاح تمام شده و هم‌اکنون در خط تولید قرار دارد. سردار تقی‌زاده در پایان درباره آخرین وضعیت جنگنده قاهر نیز تاکید کرد: این جنگنده مراحل تاکسی را انجام داده و آماده است تست‌های بعدی را پشت‌سر بگذارد.
***
درخواست آمریکا از کشورهای عربی برای تشکیل ائتلاف هوایی
رئیس ستاد کارکنان نیروی هوایی آمریکا روز شنبه در اظهاراتی ضدایرانی گفت کشورهای عربی باید بر سر تفاوت‌های‌شان به توافق رسیده و در موقعیت افزایش تنش‌ها در ارتباط با ایران، قوای نظامی‌شان را متحد کنند. به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، دیوید گلدفین در کنفرانس سران نیروی هوایی در دوبی گفت: زمانی که موشک یا یک پهپاد (UAV) از ایران در راه باشد، زمان به توافق رسیدن بر سر تفاوت‌ها نیست، بلکه زمان آن اکنون است، امروز است. او همچنین گفت: هیچ کشوری تمام چیزهای مورد نیازش را برای دفاع از خود در اختیار ندارد اما در کنار هم، دقیقا چیزی را که برای دفاع جمعی مورد نیازمان است، خواهیم داشت. مقام آمریکایی در ادامه پیشنهاد این اجماع ضدایرانی را بار دیگر مطرح کرده و گفت: ما توان آن را که اکنون این اقدام را آغاز کنیم داریم، چرا که مخالفی مشترک داریم که نسبت به رفتار بدخواهانه در منطقه متعهد است. این اظهارات ضدایرانی درباره نقش منفی ایران در منطقه در حالی مطرح می‌شود که آمریکا تاکنون با اقداماتی از جمله فروش تسلیحات به کشورهای عربی منطقه و تشکیل ائتلاف دریایی خلیج‌فارس با ادعای تامین امنیت کشتیرانی آزاد در تنگه هرمز به افزایش تنش در منطقه دامن زده است.
***
سرویس‌های اطلاعاتی دشمن پشت اعتراضات عراق و لبنان
رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به شوی تبلیغاتی دشمنان برای نابودی سرکرده خود‌ساخته داعش برای تبرئه خود از جنایات انجام‌ شده در منطقه، بیان کرد: در توطئه‌های جدید، دشمنان در صددند به‌صورت آشکار و پنهان با هدایت عوامل و سرویس‌های اطلاعاتی، کام تازه‌ شیرین‌شده مردم منطقه را با ناآرامی و آشوب در عراق و لبنان تلخ و ناگوار کنند که در مقابل این خدعه و نیرنگ نیز ملت آگاه، هوشیار و پیرو خط مرجعیت و ولایت، دشمن را ناکام کرده و خواهند کرد. 

Page Generated in 0/0051 sec