printlogo


کد خبر: 212765تاریخ: 1398/8/26 00:00
اخبار

فیفا بحرین را به خاطر عدم احترام به سرود ملی ایران جریمه کرد
فدراسیون جهانی فوتبال، فدراسیون فوتبال بحرین را به خاطر رفتار هوادارانش در بازی با ایران جریمه کرد. فیفا تازه‌ترین آرای انضباطی خود درباره بازی‌های مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر را اعلام کرد که بر این اساس فدراسیون فوتبال بحرین به دلیل نقض قوانین در بازی تیم‌ملی این کشور با ایران در هفته سوم از مرحله دوم انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر نقره‌داغ شد. فیفا فدراسیون فوتبال بحرین را به خاطر تأخیر در شروع بازی، ازدحام بیش از حد تماشاگران و بی‌احترامی و هو کردن سرود ملی ایران، 20 هزار فرانک سوییس جریمه کرد. فدراسیون جهانی فوتبال همچنین به این فدراسیون هشدار داد در صورت تکرار چنین رفتاری، جریمه‌های سنگین‌تری در انتظار آنها خواهد بود. همچنین فدراسیون فوتبال ایران به دلیل ورود افراد غیرمجاز به زمین در بازی تیم‌ملی فوتبال ایران با کامبوج و دست ندادن بازیکنان با بازیکنان بحرین در مرحله انتخابی جام‌جهانی 2022 هشداری از سوی فیفا دریافت کرد.
***
کشتی ایران با روسیه، قزاقستان و کوبا هم‌‌گروه شد
تیم‌های شرکت‌کننده در رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۹ تهران مشخص شدند. رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۷ و ۸ آذرماه سال جاری در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود. طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۸ تیم برتر رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان قزاقستان مجوز حضور در این مسابقات را خواهند داشت و بر اساس تصمیم هیأت اجرایی اتحادیه جهانی کشتی، گروه‌بندی مسابقات جام‌جهانی با سیستمی جدید انجام می‌شود به نحوی که تیم اول رقابت‌های جهانی با تیم‌های چهارم، پنجم و هشتم و تیم دوم نیز با تیم‌های سوم، ششم و هفتم هم‌گروه خواهند شد. با توجه به اینکه مجارستان تیم هفتم رقابت‌های جهانی از حضور در این مسابقات انصراف داد، تیم چین جایگزین این تیم در رقابت‌های جام‌جهانی شد. گروه‌بندی این مسابقات طبق قانون اتحادیه جهانی به شرح زیر است:
گروه یک: روسیه– ایران– قزاقستان- کوبا
گروه دو: ازبکستان- گرجستان– ژاپن– چین
بر این اساس تیم‌ها در گروه‌های خود به صورت دوره‌ای به مصاف هم خواهند رفت و تیم‌های اول گروه دیدار فینال، تیم‌های دوم گروه دیدار رده‌بندی، تیم‌های سوم گروه دیدار برای کسب عنوان پنجم و تیم‌های چهارم گروه دیدار برای کسب عنوان هفتم را برگزار خواهند کرد.
***
غول‌های رسانه‌ای اسپانیا علیه عربستان
رسانه‌های اسپانیایی حق پخش تلویزیونی تورنمنت سوپرکاپ اسپانیا را که قرار است در عربستان سعودی برگزار شود، بایکوت کرده‌اند. رسانه‌های اسپانیایی گزارش دادند کمپانی‌های بزرگ رسانه‌ای این کشور دریافت حق پخش تلویزیونی سوپرکاپ 2019 اسپانیا را که قرار است به صورت تورنمنتی با حضور 4 تیم در عربستان سعودی برگزار شود، بایکوت کرده و برای دریافت حق پخش این رقابت‌ها اقدام نخواهند کرد. پیش از این 2 غول رسانه‌ای اسپانیا یعنی Mediaset و Atresmedia شرکت در مزایده برای دریافت حق پخش سوپرجام امسال را بایکوت کرده بودند و حال دیگر کمپانی بزرگ رسانه‌ای این کشور RTVE هم اعلام کرده به بایکوت پیوسته و درخواست خود برای شرکت در مزایده را پس گرفته است. بعد از آنکه فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام کرد با عربستان سعودی برای برگزاری سوپرجام 2019 اسپانیا در این کشور با فرمتی جدید به توافق رسیده، جنجال‌های زیادی در اسپانیا در این باره اتفاق افتاده و مخالفت‌های زیادی با آن شده است. با توجه به اخباری که در اسپانیا منتشر شده، با کنار کشیدن این 3 غول رسانه‌ای، در حال حاضر تنها کمپانی کاتالان مدیاپرو در مزایده باقی مانده و اگر وضعیت به همین ترتیب ادامه پیدا کند حق پخش تلویزیونی این رقابت‌ها به این شرکت تعلق خواهد گرفت. بعد از آنکه Mediaset و Atresmedia از شرکت در مزایده برای دریافت حق پخش سوپرجام کنار کشیدند، گمان می‌رفت امتیاز پخش این مسابقات به شرکت RTVE تعلق بگیرد ولی مدیران این شرکت هم از مزایده بیرون آمدند و منابع نزدیک به این شرکت به رسانه‌های اسپانیایی گفته‌اند علت این تصمیم این بوده که شرکت RTVE هم مثل باقی رقبایش حاضر نیست حق پخش رقابت‌هایی را خریداری کند که در کشوری برگزار می‌شود که حقوق بشر را رعایت نمی‌کند. سوپرجام 2019 اسپانیا طبق برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال اسپانیا قرار است هشتم تا دوازدهم ژانویه در شهر جده عربستان برگزار شود. بارسلونا، والنسیا، رئال‌مادرید و اتلتیکو‌مادرید 4 تیمی هستند که در قالب این تورنمنت به مصاف هم خواهند رفت. اولین دیدار نیمه‌نهایی روزهای هشتم ژانویه بین رئال و والنسیا و دیدار دوم یک روز بعد بین بارسلونا و اتلتیکو برگزار خواهد شد. چندین سازمان حقوق بشری هم از فدراسیون فوتبال اسپانیا به دلیل برگزاری سوپرجام این کشور در کشوری با سابقه نقض حقوق بشر انتقاد کرده‌اند اما فدراسیون فوتبال اسپانیا با وجود همه انتقادها از تصمیم خود دفاع کرده و قصد دارد آن را در تاریخ اعلام شده برگزار کند.
 

Page Generated in 0/0053 sec