printlogo


کد خبر: 212845تاریخ: 1398/8/28 00:00
اخبار

روحانی و زنگنه باید پاسخگوی تحمیل هزینه به کشور باشند
علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا به فارس گفت: دلیل حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا مشخص است، اصل اول این است که از یک به‌هم‌ریختگی در کشور و از خیانت به حفظ امنیت و استقلال کشور در تعارض با بدخواهی بیگانگان جلوگیری کنند، اصل دوم هم این است به مسؤولان اعتماد بدهند اگر می‌خواهند کار اصلاحی کنند این کار را انجام دهند زیرا کشور امروز نیازمند اصلاح جدی و اساسی است. نکته سوم هم اینکه برای عمل کارشناسی قیمت قائل شوند و این عمل کارشناسی اصلاح‌گرایانه را مورد توجه قرار دهند.
وی ادامه: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند هم‌اکنون 2 نظر وجود دارد و نظراتی مخالف نظر دولت و مجلس نیز هست که انسان را به تأمل وا‌می‌دارد.
نماینده سابق مجلس اظهار داشت: سهمیه‌بندی بنزین و در کل انرژی کار درستی است که در گذشته هم اتفاق افتاده ولی متاسفانه این دولت اتفاقی که در گذشته افتاده بود را متوقف و کارت‌های سوخت را جمع کرد و بیش از 150 هزار میلیارد تومان به کشور آسیب زد، مبلغی که چند برابر بودجه عمرانی کل کشور است.  آقای رئیس‌جمهور و آقای زنگنه باید در این رابطه پاسخگو باشند چرا کاری که در گذشته اتفاق افتاده و روال هم شده بود را متوقف و امروز با یک هزینه سنگین آن را دوباره به کشور تحمیل کردند.
***
واکنش وزارت امور خارجه به ابراز حمایت پمپئو از آشوبگران 
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ابراز حمایت و همراهی وزیر خارجه آمریکا با عده‌ای آشوبگر در برخی شهر‌های ایران، ضمن تقبیح و محکومیت اینگونه حمایت‌ها و اظهارات مداخله‌جویانه گفت: مردم عزتمند ایران بخوبی می‌دانند اینگونه اظهارنظر‌های ریاکارانه و مزورانه حاوی هیچ‌گونه همدردی صادقانه و دلسوزانه‌ای نیست و اقدامات عده‌ای هرج‌ومرج‌طلب و تخریب‌گر مورد حمایت امثال وی به هیچ‌وجه سنخیتی با روش و منش قاطبه مردم فهیم و بصیر ایران ندارد.
سیدعباس موسوی با اشاره به نیات شوم و بدخواهانه دولت ایالات متحده آمریکا بویژه وزیر خارجه این رژیم نسبت به مردم کشورمان افزود: جالب است اظهار همدردی با مردمی انجام می‌شود که تحت فشار تروریسم اقتصادی آمریکا قرار داشته و پیش از این نیز از زبان همین فرد به صراحت بیان شد باید به مردم ایران گرسنگی داد تا در مقابل ما تسلیم شوند.
***
رزمایش شبانه «ذوالفقار ولایت ۹۸» نزاجا در شمال‌غرب
رزمایش ذوالفقار ولایت ۹۸ با حضور یگان‌های تیپ ۴۱ متحرک هجومی، تیپ ۴۰ متحرک هجومی، تیپ ۲۵ نیروی مخصوص، یگان‌های پهپادی، تیپ۳۲۱ متحرک هجومی، یگان‌های مهندسی و با پشتیبانی آتش بالگردهای هوانیروز در 2 مرحله تک شبانه و روزانه در منطقه عمومی شمال‌غرب از غروب امروز تا ظهر فردا برگزار می‌شود. یگان‌های نیروی زمینی ارتش در این رزمایش انواع تاکتیک‌های رزمی را در 2 مرحله شبانه و روزانه تمرین خواهند کرد.
***
جزئیات انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان
انتخابات اولین میان‌دوره‌‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، اطلاعیه شماره 3 ستاد انتخابات کشور صادر شد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: انتخابات اولین میان‌دوره‌‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم روز جمعه مورخ ۲/۱۲/۹۸ همزمان با انتخابات یازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری شخصا یا به وسیله نماینده خود که کتبا معرفی شده باشد می‌توانند از روز جمعه مورخ ۱۵/۹/۹۸ لغایت روز پنجشنبه مورخ  ۲۱/۹/۹۸ جمعا به مدت 7 روز در ساعات اداری به فرمانداری مراکز حوزه‌های انتخابیه‌ مذکور و یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه  عکس‌دار و کارت ملی، یک نسخه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی و دو قطعه عکس ۴×۳ جدید، ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.
***
رسیدگی به اتهامات متهمان قاچاق ارز و پولشویی در مشهد
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده قاچاق کلان ارز و پولشویی در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی در مشهد برگزار شد.
به گزارش میزان، دومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده قاچاق کلان ارز و پولشویی روز گذشته در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی در مشهد برگزار شد. در این جلسه که به ریاست قاضی منصوری و به صورت علنی برگزار شد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی، متهمان، وکلای آنها، نمایندگان ادارات و سازمان‌ها، اصحاب رسانه و جمعی از شهروندان حضور داشتند. در این جلسه دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی با تبیین اقدامات دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در مرحله تحقیقات مقدماتی گفت: تمام تحقیقات نشان می‌دهد اقدامات متهمان حتما از مصادیق اخلال در نظام اقتصادی است.

Page Generated in 0/0062 sec