printlogo


کد خبر: 212871تاریخ: 1398/8/29 00:00
بررسی لیست خروجی پرسپولیس برای نیم فصل
جونیور و چندتای دیگر

گروه ورزشی: پرسپولیس برای تکرار قهرمانی‌اش و مهم‌تر از همه حفظ روندی که از اواسط نیم‌فصل نخست شروع کرد، کار بسیار مشکلی در پیش دارد. مهم‌ترین مشکل قرمزها بعد از برانکو، تعویض تاکتیک آنها بود که دست کالدرون در این مورد کاملا بسته ماند. او جز جونیور که از قضا بدترین خرید یک دهه اخیر پرسپولیس از آب درآمد، هیچ بازیکن دیگری را جذب نکرد و مابقی با نظر مستقیم «ایرج عرب» مدیرعامل سابق پرسپولیس جذب شدند. اما حالا بحث خروج این گزینه بی‌کیفیت پیش آمده و سوال این است؛ انصاری‌فرد و کالدرون چه تغییراتی را برای نیم‌فصل دوم انجام می‌دهند؟ آنها در خط دفاعی به نظر تیم کاملی به نظر می‌رسند اما مشکل بزرگ‌شان در خط میانی و هجومی است.  سوال مهم‌تر این است که چه کسی یا کسانی به همراه جونیور پرسپولیس را ترک می‌کنند؟ پس از گذشت یک‌سوم از لیگ برتر، گابریل کالدرون خود را به‌عنوان موفق‌ترین مربی تازه‌وارد لیگ و همچنین پرامتیازترین سرمربی خارجی فوتبال ایران مطرح کرد اما با این حال عملکرد او در طول این هفته‌ها انتقاداتی را نیز به همراه داشته است، بویژه آمار گلزنی مهاجمان او که تاکنون 4 گل زده و کمتر از 50 درصد گل‌های پرسپولیس را به نام خود ثبت کرده‌اند. برخلاف مهاجمان، هافبک‌های پرسپولیس در گلزنی و گلسازی عملکرد خوبی داشته‌اند اما با وجود این نمایش خوب و ترافیک گسترده، گابریل کالدرون علاوه بر یک مهاجم، درخواست خرید یک هافبک نفوذی را هم به انصاری‌فرد داده است. در این میان علی علیپور همچنان گزینه نخست خط حمله محسوب می‌شود. امیر روستایی و مهدی عبدی نیز با توجه به سن و سال پایین، امید باشگاه برای آینده هستند و نزدیک‌ترین مهره به در خروجی در چنین شرایطی، بازیکن خارجی تیم یعنی جونیور براندائو است؛ مهاجم 24 ساله‌ای که با قرارداد قرضی به ارزش 550 هزار دلار از لودوگورتس بلغارستان به تهران آمد اما هیچگاه نمایش موثری را ارائه نکرد. گابریل کالدرون ابتدا تلاش می‌کرد با قرار دادن جونیور در ترکیب اصلی، این بازیکن را با تیم تطبیق بدهد. او که حتی قادر به انگلیسی صحبت کردن هم نیست، کمی بعد با غضب کالدرون مواجه و سرانجام به نیمکت منتقل شد، حتی منابع خبری از تلاش باشگاه برای فسخ با وی تا پیش از بازی با نفت مسجد سلیمان خبر داده‌اند. در این میان حالا که باشگاه پرسپولیس 3 بازیکن به کالدرون معرفی کرده اما از هفته قبل، گابریل کالدرون با تغییر ادبیات خود، درباره براندائو گفت: «او از تیم کنار گذاشته نشده و اگر در تمرینات خوب باشد، به میدان می‌رود». چند روز  بعد انصاری‌فرد نیز در برنامه فوتبال برتر این صحبت‌ها را تکرار کرد تا خیلی‌ها تصور کنند جونیور در تیم خواهد ماند اما این تصور احتمالا اشتباه است، چرا که پرسپولیس برای برآورده کردن خواسته‌های کالدرون ملزم به خروج حداقل 2 بازیکن است و با توجه به خرید بازیکن خارجی، بهترین گزینه فسخ با دیگر خارجی‌های تیم خواهد بود. جایگزینی یک مهاجم خارجی جدید پس از جدایی براندائو مساله‌ای قابل درک است اما نکته‌ای که انصاری‌فرد گفت و تعجب همه را به همراه داشت، پرده‌برداری از درخواست جدید گابریل کالدرون است. انصاری‌فرد گفت: «کالدرون از ما 2 بازیکن جدید خواسته؛ یکی مهاجم و دیگری هافبک پشت فوروارد».
این در شرایطی است که پرسپولیس 8 هافبک باکیفیت در ترکیب خود دارد که هر بازی حداقل 3 تای آنها روی نیمکت می‌نشینند. مهدی ترابی، امید عالیشاه، بشار رسن، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی و محسن ربیع‌خواه به همراه چند بازیکن جوان و بااستعداد دیگر کمربند میانی قدرتمند پرسپولیس را تشکیل داده‌اند. این خواسته عجیب کالدرون، احتمالا یکی از این بازیکنان را به در خروجی باشگاه هدایت کند. بشار رسن در این بین محتمل‌ترین گزینه خواهد بود، چرا که او مشکلات مالی زیادی دارد و حتی در مصاحبه‌ای نیز به نقل از او گفته شده که با این وضعیت پرداختی، می‌تواند به صورت یک طرفه فسخ کند اما شایعات پیش‌تر از قرارگیری احمدزاده در لیست مازاد نیز خبر داده بود، وی حتی یک‌بار در استوری اینستاگرامش گفت اگر شرایط این‌طور باشد از ایران می‌رود ولی با این حال بعید است وینگر شماره 10 با توجه به قرارداد 3 ساله‌اش، از پرسپولیس جدا شود، البته نکته اصلی این است که بشار رسن جزو بازیکنان بزرگسال پرسپولیس نیست.
 
* آغاز رایزنی‌ برای فسخ قرارداد با جونیور
مسؤولان باشگاه پرسپولیس برای فسخ قرارداد مهاجم خود، رایزنی‌هایی را با مسؤولان باشگاه لودوگورتس بلغارستان آغاز کرده‌اند. پس از عملکرد ضعیف جونیور براندائو مهاجم برزیلی پرسپولیس در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، تلاش‌هایی از سوی مسؤولان این باشگاه صورت گرفت تا قرارداد این بازیکن فسخ و جا برای جذب یک بازیکن باکیفیت در خط حمله باز شود. در همین رابطه مسؤولان باشگاه پرسپولیس به دنبال برنامه‌هایی هستند تا بتوانند قرارداد این بازیکن را با حداقل مبلغ فسخ کنند و در همین رابطه مذاکراتی با این بازیکن و مدیر برنامه‌هایش انجام شده است. از آنجایی که جونیور به صورت قرضی از تیم لودوگورتس به پرسپولیس آمده به همین دلیل این باشگاه هم باید موافقت خود را با فسخ این قرارداد اعلام کند و به همین خاطر رایزنی‌هایی از سوی پرسپولیسی‌ها با این باشگاه انجام شده است. مسؤولان باشگاه پرسپولیس برای فسخ قرارداد جونیور منتظر پاسخ مقامات باشگاه لودوگورتس بلغارستان هستند و پس از اعلام نظر این باشگاه تصمیم‌گیری درباره او انجام خواهد شد.
 
* کالدرون هم پول می‌خواهد
از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس همچنان اسیر مشکلات مالی است و هنوز نتوانسته حقوق گابریل کالدرون را بپردازد. ابتدای فصل قرار بود 30 درصد از قرارداد او پرداخت شود اما این اتفاق رخ نداد و بخش کوچکی از این مبلغ در اختیار سرمربی سرخ‌ها قرار گرفت. ماه‌های قبل کمتر پیش آمد که او به مشکلات مالی و بدقولی مدیران پرسپولیس اشاره کند اما در هفته‌های اخیر صبر کالدرون نیز لبریز شده و او پس از 4 ماه پیگیر مطالباتش شده است. محمد حسن انصاری‌فرد که دومین ماه حضورش در ساختمان باشگاه را سپری می‌کند، جلساتی با گابریل کالدرون برگزار کرده اما هنوز نتوانسته پولی به باشگاه تزریق کند. کالدرون که حالا بی‌طاقت‌تر از همیشه صحبت می‌کند، در آخرین مصاحبه خود در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد باشگاه ابتدا مطالبات فصل گذشته و امسال بازیکنان را بپردازد و سپس حقوق او را نیز بدهد. اما نکته مهم سخنان او همان جایی بود که گفت: «من تا دسامبر با باشگاه همکاری می‌کنم و سعی می‌کنم با آنها راه بیایم؛ وظیفه من این است که با باشگاه راه بیایم و کاری کنم که از این تاریخ تا دسامبر به باشگاه آسیبی نرسد. منطقی است که من جان و زندگی‌ام را برای باشگاه بگذارم و آن موقع می‌توانیم تصمیم بگیریم. می‌بینید که من تا آن زمان تلاش خواهم کرد». چیز زیادی تا پایان ماه نوامبر باقی نمانده و باتوجه به اینکه روز پایانی ماه نیز تعطیل است، باشگاه پرسپولیس فرصت کمی دارد تا مطالبات سرمربی را پرداخت کند.
 
* بشار می‌ماند؟
روز گذشته شبکه «کووره» عراق خبر داد هافبک عراقی پرسپولیس به خاطر مشکلات مالی با این باشگاه در آستانه فسخ قراردادش قرار دارد. این رسانه نوشته بود که رسن توافقات اولیه با تیم سابقش (نیروی هوایی عراق) را انجام داده و در آستانه بازگشت به این تیم است. نایب‌رئیس باشگاه نیروی هوایی عراق نیز بدون فاش کردن نام این بازیکن تاکید کرد که با یک بازیکن لژیونر توافق کرده‌اند و منتظر فسخ قرارداد با باشگاهش هستند، البته این موضوع هم با تکذیب پرسپولیسی‌ها مواجه شد. با همه این اتفاقات باید منتظر ماند و دید در روزهای باقیمانده تا نیم‌فصل اول لیگ برتر و شروع فصل نقل‌وانتقالات زمستانی چه اتفاقاتی پیرامون بشار رسن و پرسپولیس رخ می‌دهد و آیا سرخپوشان ستاره عراقی خود را از دست می‌دهند یا خیر؟
 

Page Generated in 0/0054 sec