printlogo


کد خبر: 212873تاریخ: 1398/8/29 00:00
برکناری ویلموتس هم گران است، هم خطر‌پذیر
فعلا تکذیب می‌شود

2 شکست متوالی مقابل بحرین و عراق وضعیت تیم‌ملی فوتبال ایران را برای صعود به جام‌جهانی 2022 به خطر انداخته و مارک ویلموتس با انتقادهای زیادی روبه‌رو است. مارک ویلموتس خیلی زود از روزهای شیرینش در ایران فاصله گرفت. باخت‌های تلخ مقابل بحرین و عراق و نمایش‌های نه چندان رضایت‌بخش در این 2 دیدار باعث شد خیلی‌ها او را گزینه مناسبی برای هدایت تیم‌ملی ندانند. هر چند برخی کارشناسان معتقدند نباید تنها ویلموتس را مقصر شرایط کنونی دانست و هنوز فرصت صعود برای تیم‌ملی وجود دارد اما اخبار غیررسمی نشان می‌دهد متولیان ورزش ایران هم نگران نتیجه نگرفتن تیم‌ملی به همراه ویلموتس هستند.
صعود نکردن تیم‌ملی به جام‌جهانی، یک فاجعه برای وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به حساب خواهد آمد. در این شرایط این موضوع هم مطرح شده است که آیا مارک ویلموتس توانایی جبران این 2 باخت را دارد یا ایران در همین مرحله با جام جهانی قطر خداحافظی خواهد کرد؟
اخبار غیررسمی نشان می‌دهد که تصمیم‌گیران ورزش ایران هم به گزینه تغییر سرمربی تیم‌ملی فکر می‌کنند. شایعه‌ای مطرح شده که طی روزهای گذشته جلسه‌ای در این‌باره بین وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال هم برگزار شده است. در این جلسه درباره قطع همکاری با مارک ویلموتس هم صحبت شده اما فعلا نتیجه‌ای قطعی به دست نیامده است. یکی از دلایلی که باعث شده مسؤولان فدراسیون فعلا تصمیم قطعی در این‌باره نگیرند دستمزد بالای ویلموتس است. قرارداد ویلموتس و دستیارانش با فدراسیون فوتبال 3 ساله است و گفته می‌شود این مربیان قراردادی بالای 2 میلیون دلار با فدراسیون دارند. در واقع برکناری این کادر فنی یک هزینه هنگفت به فوتبال ایران تحمیل می‌کند. از طرفی زمان کافی هم برای تغییر در کادر فنی وجود دارد. تیم‌ملی در فروردین 1399 با هنگ‌کنگ و کامبوج بازی دارد که 2 بازی بسیار آسان محسوب می‌شود. دیدارهای مرگ و زندگی برای ایران در خردادماه 99 مقابل بحرین و عراق برگزار می‌شود.
 
* فدراسیون تکذیب می‌کند
در همین ارتباط روز دوشنبه جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد. امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی و سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا خروجی این جلسه حمایت فدراسیون از مارک ویلموتس بوده است، گفت: خیر! فدراسیون فوتبال تاکید دارد مباحث با برنامه‌ریزی دقیق تا شروع دور جدید برنامه‌ها که قطعا قبل‌تر از فیفادی آینده خواهد بود، انجام و ظرفیت‌ها به‌طور کامل استفاده و مباحث بررسی شود. سخنگوی فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال تغییر سرمربی تیم‌ملی می‌گوید: ویلموتس با فدراسیون ایران قرارداد دارد. اگرچه وی قبل از دیدار با عراق دیر به ایران آمد اما به هر حال حضور داشت. فدراسیون هم با کسب تجارب دوره 8 ساله کی‌روش با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان حقوقی در سطح بین‌الملل قراردادی را با وی منعقد کرد که تمام مباحث را در آن دید. ویلموتس هم در این مدت که اعتقاد داریم باید بیشتر حضورشان را داشته باشیم، چند دیدار لیگ را از نزدیک تماشا کرد. علوی درباره پروازی بودن مارک ویلموتس و شباهت وی با کارلوس کی‌روش در این ‌مورد گفت: حتما فدراسیون هم خواهان حضور ویلموتس در ایران است! هاشمیان در اکثر مسابقات و تمرینات تیم‌ها حضور دارد. این برنامه و جدیت، انتظار مردم و فدراسیون از ویلموتس است. سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره عدم برگزاری اردوی تیم‌ملی در فیفادی و اینکه به نظر می‌رسد صمیمیتی بین بازیکنان و کادر فنی وجود ندارد، گفت: موضوع صمیمیت را نمی‌توان به این تندی گفت. بازیکنان حقیقتا زحمت‌شان را می‌کشند. خود ویلموتس هم بعد از بازی با عراق خیلی ناراحت بود و از نظر روحی شرایط بدی داشت. اگر می‌دانستیم قرار است بازی فیفادی در آخرین لحظه برگزار نشود حتما برای اردو برنامه‌ریزی می‌کردیم.
 

Page Generated in 0/0059 sec