printlogo


کد خبر: 212880تاریخ: 1398/8/29 00:00
تذکر شورای شهری‌ها به حناچی و شهردار منطقه یک تهران
خدمات شهری شهرداری‌ پایتخت ضعیف است

گروه اجتماعی: یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران دیروز در حالی برگزار شد که برخی اعضای این شورا به عملکرد شهردار تهران درباره برخی کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی شهرداری در امور خدمات شهری تذکر دادند. رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری به شهرداری منطقه یک تهران درباره تعلل در برف‌روبی بموقع سطح درختان که باعث شکستن آنها شده، تذکر داد. زهرا صدراعظم‌نوری در جریان یکصدوهفتادوهفتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: برف اخیر مشکلاتی را در منطقه یک شهر تهران ایجاد کرد و این منطقه نتوانست اقدامات بموقعی انجام دهد. وی گفت: برف زیادی که روی درختان نشسته باعث سنگینی شاخه‌ها و شکستن آنها می‌شود که در چند روز گذشته این اتفاق در بسیاری از نواحی شهرداری منطقه یک به‌ وقوع پیوست. در همین رابطه به شهرداری منطقه یک در این‌باره تذکر می‌دهم و درخواست دارم درباره موارد مشابه اقدامات بموقعی انجام دهد.
 
* تذکر به شهردار تهران درباره طولانی شدن انسداد خیابان شهید پاک‌نژاد
نایب‌رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره طولانی شدن انسداد خیابان شهید پاک‌نژاد به شهردار پایتخت تذکر داد. افشین حبیب‌زاده نسبت به طولانی شدن انسداد خیابان شهید پاک‌نژاد به شهردار تهران تذکر داد و گفت: پیرو اعتراض به انسداد مسیر شمال به جنوب خیابان شهید پاک‌نژاد که در حد فاصل خیابان شهید دادمان و میدان صنعت قرار دارد، به شهردار تهران به دلیل مشکلات ترافیکی ایجاد شده برای شهروندان تذکر می‌دهم. 
وی ادامه داد: کارگاه‌های ساختمانی احداث ایستگاه متروی شهید دادمان در خط 7 مترو مشکلات ترافیکی را ایجاد کرده‌اند و کارشناسان معاونت نظارت باید از آن محل بازدید به‌عمل آورند. وی ادامه داد: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده، مسدود بودن این خیابان باعث سرریز شدن خودروهای عبوری این معبر به خیابان‌های مجاور شده است که در بیشتر ساعات معابر اطراف دارای ترافیک سنگین هستند. حبیب‌زاده افزود: از سوی دیگر بخشی از خیابان مسدودشده شهید پاک‌نژاد به عنوان محل برگزاری بازارچه‌های موقت محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امر موجب افزایش بار ترافیک در مسیر جنوب به شمال این خیابان شده است. وی افزود: همچنین استقرار طولانی‌مدت کارگاه عمرانی این پروژه باعث آلودگی صوتی، بصری و زیست‌محیطی برای املاک مجاور شده است و شهرداری تهران باید این موضوع را بررسی کند.
 
* تذکر به شهرداری درباره تأمین اعتبار سرانه‌های خدماتی در شهر
رئیس شورای شهر تهران به شهرداری تهران درباره توجه به تامین اعتبار برای سرانه‌های خدماتی در شهر تذکر داد. محسن هاشمی گفت: تذکر من درباره طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران است که بیش از ۱۲ سال از آن می‌گذرد اما هنوز بحث تامین سرانه‌های خدماتی براساس استاندارد بویژه در بخش تجهیزات تاسیسات شهری اقدام اساسی نشده است. وی ادامه داد: امروز روز جهانی سرویس بهداشتی نیز بوده و خوب است شهرداری در برنامه‌های خود چند چشمه برای افتتاح می‌گذاشت. هاشمی ادامه داد: البته مسأله سرویس بهداشتی نباید از دید مسؤولان شهری مغفول بماند. وی تاکید کرد: شهرداری در کنار هر خدمتی که به شهروندان می‌رساند باید مسأله تامین سرانه‌های خدماتی را نیز مد نظر داشته و موضوع تامین اعتبار برای سرانه‌های خدماتی را مورد توجه قرار دهد. هاشمی افزود: بحث تاسیسات در طرح تفصیلی جا مانده است که باید برای آن ارائه راهکار شود.

Page Generated in 0/0069 sec