printlogo


کد خبر: 212887تاریخ: 1398/8/29 00:00
آخرین اخبار سهمیه‌بندی بنزین و کمک‌های نقدی

در صورت عدم تجاوز از ۳۶۰ لیتر
سهمیه بنزین انتقال‌پذیر به ماه‌های بعد است
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برای خودروهای شخصی سواری، سهمیه بنزین به شرط عبور نکردن از ۳۶۰ لیتر در کارت ذخیره می‌شود و قابل انتقال به ماه‌های بعد است. فاطمه کاهی با تاکید بر اینکه سهمیه ۶۰ لیتری ماهانه بنزین افراد در صورت عدم استفاده به صورت خودکار به ماه بعد منتقل می‌شود، اظهار کرد: البته باید توجه داشت پس از 6 ماه، مازاد ۳۶۰ لیتر از کارت سوخت شخصی افراد حذف می‌شود؛ بدین معنا که پس از این زمان، هرچه بیش از ۳۶۰ لیتر در کارت سوخت افراد وجود داشته باشد، حذف خواهد شد. به عبارت دیگر اگر فردی در طول این 6 ماه مثلا ۳۰ لیتر از سهمیه خود استفاده کند، در ماه هفتم سهمیه ۶۰ لیتر به او تعلق نخواهد گرفت، بلکه این عدد به ۳۰ لیتر می‌رسد. وی افزود: ممکن است فردی تا پایان ماه هفتم از سهمیه سوخت موجود در کارت سوخت شخصی خود استفاده نکند که در این شرایط ذخیره کارت وی همان ۳۶۰ لیتر باقی می‌ماند و موجودی کارت او افزایش پیدا نمی‌کند. سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید به اینکه افراد می‌توانند ۶۰ لیتر سهمیه آبان موجود در کارت سوخت خود را در آذر‌ماه یا ماه‌های بعد از آن استفاده کنند، گفت: جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، چراکه سوخت آبان‌ماه به طور کامل ذخیره و به ماه بعد منتقل می‌شود. کاهی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکلی برای تامین سوخت نداریم، گفت: در حال حاضر سوخت‌رسانی مانند روال سابق انجام می‌شود و مردم نباید در این باره نگرانی داشته باشند.
******
امشب، نوبت دوم واریزی «بسته حمایتی»
سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه گفت: گروه اول 20 میلیون نفر بودند که مبالغ به حساب سرپرستان واریز شد. نوبت بعدی امشب و نوبت سوم واریزی شنبه شب است که به حساب سرپرستان واریز می‌شود.
میرزایی با اشاره به اینکه فرآیند پرداخت یارانه معیشت به مشمولان طرح یادشده تا شنبه ادامه دارد، تاکید کرد: هیچ‌گونه پیامکی مبنی‌بر شمول، قطع و ثبت‌نام یارانه یا طرح حمایت معیشتی برای هموطنان ارسال نمی‌شود. هرگونه پیامک در این‌باره جعلی است.
وی درباره جاماندگان نیز گفت: این دسته از افراد تا شنبه صبر کنند و به هیچ دستگاهی مراجعه نکنند و اگر واریزی نداشتند می‌توانند از طریق سایتی که اعلام می‌شود، درخواست داده تا براساس آزمون وسع، درخواست‌شان بررسی شود.
******
40 میلیون نفر  در انتظار بسته حمایتی
اولین مرحله پرداخت حمایت معیشتی بامداد دیروز به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. پیش از این محمدباقر نوبخت از واریز کمک معیشتی 20 میلیون نفر در مرحله اول خبر داده بود. بر این اساس دومین مرحله ساعت 24 روز چهارشنبه 29 آبان‌ماه و سومین مرحله ساعت 24 روز شنبه 2 آذر خواهد بود و در هر مرحله برای 20 میلیون نفر کمک معیشتی واریز خواهد شد تا جمع دریافت‌کنندگان یارانه جدید به 60 میلیون نفر برسد. کسانی که در حال حاضر مشمول دریافت یارانه نقدی نمی‌شوند و از سوی وزارت رفاه به عنوان ثروتمند حذف نشده‌اند و در مراحل قبل انصراف از ثبت‌نام یارانه داشته یا نتوانستند ثبت‌نام کنند، می‌توانند در سامانه‌ای که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌شود ثبت‌نام کنند تا وضعیت آنها بررسی شود. در این‌باره علی ربیعی، سخنگوی دولت گفته بود هر کس خود را مستحق دریافت کمک معیشتی می‌داند، می‌تواند ثبت‌نام کند و پس از احراز شرایط مشمول این حمایت شود. همچنین افرادی که به این طرح می‌پیوندند از همان مرحله اول، پرداخت نقدی برای آنها لحاظ می‌شود و جای نگرانی نیست. احمد میدری، معاون رفاه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در رابطه با نحوه اعتراض افراد برای دریافت کمک معیشتی عنوان کرد: اواسط هفته آینده از طریق کد دستوری #6369 * افرادی که در فهرست مشمولان طرح حمایت معیشتی دولت قرار نگرفته‌اند می‌توانند از وضعیت خود مطلع شوند. همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای عنوان کرده افراد از مراجعه حضوری به این وزارتخانه و ادارات استانی خودداری کنند. یکی از مباحث دیگری که این روزها مبتلا‌به شده سوءاستفاده از طریق ارسال پیامک‌های جعلی در رابطه با یارانه‌ها و کمک معیشتی است که مردم باید دقت نظر داشته باشند. در این زمینه وزارت تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی تأکید کرده فرآیند پرداخت به مشمولان طرح حمایت معیشتی تا هفته آینده ادامه دارد و هیچ‌گونه پیامکی مبنی بر شمول، قطع و ثبت‌نام یارانه یا تحت حمایت معیشتی برای هموطنان ارسال نمی‌شود و اینگونه پیامک‌ها جعلی است.
 
 
 

Page Generated in 0/0105 sec