printlogo


کد خبر: 212896تاریخ: 1398/8/29 00:00
77 عنصر سیاسی اصلاح‌طلب در حمایت از آشوبگران با ضدانقلاب همصدا شدند
نانجیب‌ها

همزمان با آشوب‌های هفته اخیر که زنگ خطری را برای یک بحران امنیتی فراگیر به صدا درآورده بود، عمده فعالان سیاسی و مسؤولان حکومتی تلاش خود را معطوف به شکل‌گیری یک همصدایی ملی در جهت ممانعت از تبدیل شدن اعتراضات اقتصادی به اغتشاشات فراگیر کردند. در این میان حمایت رهبر انقلاب از تصمیم سران قوا و لزوم اجرایی شدن طرح دولت را می‌توان روشن‌ترین شاهد مثال این امر دانست. در چنین فضایی اما بخشی از فعالان سیاسی که عمدتا صبغه و سابقه حکومتی نیز داشتند، حتی با به صدا درآمدن این زنگ خطر پا پس نکشیده و عمده تلاش خود را معطوف به بهره‌گیری حداکثری از این حوادث در جهت به کرسی نشاندن حرف‌های خود کردند.
انتشار نامه 77 فعال سیاسی اصلاح‌طلب از جمله سعید حجاریان، محسن آرمین، الهه کولایی و شهیندخت مولاوردی که در آن تلاش شده بود با سوءاستفاده از شرایط بحرانی، مقاصد سیاسی جبهه غرب‌گرا پیگیری شود، باعث بهت هر انسان میهن‌دوستی شد. در حالی که حتی رئیس دستگاه دیپلماسی کشور نیز طرف‌های خارجی را که با نیت به نقطه جوش رساندن جامعه ایرانی مسبب تحریم‌های سنگین شده‌اند به‌عنوان دشمن معترضان داخلی دانسته بود، این جمع در بخشی از این نامه در حالی با سوءاستفاده از اعتراضات برای فشار به نظام قید کرده بودند «با عادی‌سازی روابط خارجی بساط تحریم‌ها را جمع کنند» که خود همواره و در زمان هرگونه نقد داخلی به روند مذاکرات و توافقات هسته‌ای، آن را نشانه‌ای از همنوایی با دشمنان ملت ایران تفسیر می‌کردند. 
اتخاذ چنین موضع هزل‌آمیزی در دورانی که اقدام سیاسی آمریکا در خروج از برجام و بر‌هم‌زدن توافق هسته‌ای اجماعی فراگیر را پیرامون غیرقابل اعتماد بودن و پیمان‌شکنی آمریکا ایجاد کرده، نماد و نمودی از خط‌گیری این جریان در مواضع اخیر از خارج کشور است. فارغ از اینها در حالی که ورود رهبر انقلاب و دفاع‌شان از ساختار سیاسی و تصمیم‌سازی کشور برای حفظ جایگاه این نهادها مورد توجه همگان قرار گرفته است، در پیش گرفتن چنین رفتار کاسبکارانه سیاسی نمی‌تواند نجیبانه تلقی شود. از دیگر نکات مورد تامل در نامه یادشده موضع اتخاذی آنان در حمایت از آشوب‌طلبان است و در شرایطی که آشوب فراگیر این عناصر امنیت برخی نقاط کشور را به سمت شرایط بحرانی پیش برده است، نویسندگان نامه «خشونت‌های اعمال شده علیه معترضان را شدیدا محکوم» کرده‌اند و باز هم پیکان حملات خود را به سمت نیروهای داخلی نشانه گرفته‌اند.
این نامه شرم‌آور از جهاتی نشانی روشن مبنی بر اصالت نداشتن مباحث ملی در پس‌زمینه تفکرات و اقدامات سیاسی امضاکنندگانش است.
 
* دست پیدای منافقین زیر آتش آشوب‌طلبان
با برقراری شرایط آرام در عمده مناطق کشور در سایه دستگیری لیدرهای آشوب‌های خیابانی، خبرهای جدید حاکی از نقش داشتن گروهک تروریستی منافقین و سایر گروه‌های ضدانقلاب در آشوب‌ها و ناآرامی‌های اخیر است. بر همین اساس غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضائیه از شناسایی و بازداشت تعدادی از وابستگان منافقین و سلطنت‌طلبان در حوادث اخیر خبر داد. وی افزود: در بین بازداشت‌شدگان، عناصر وابسته به معاندان، هم از جریان نفاق، هم از سلطنت‌طلب‌ها و هم گروه‌های دیگر وابسته به خارج از کشور وجود دارند و هم طیف‌هایی از اشرار و اراذل که یک انسجام داخلی دارند، مورد شناسایی قرار گرفتند همچنین در بین بازداشت‌شدگان کف خیابان و همین‌طور بازداشت‌شدگان هوشمند که بر مبنای رصدهای اطلاعاتی بوده است، تعدادی از عناصر وابسته شناسایی شدند که در بازداشت هستند. فرمانده سپاه فجر فارس نیز با بیان اینکه امنیت پایدار در سطح استان برقرار است، گفت: سرکردگان اغتشاشات که وابسته به جریان‌های معاند هستند، شناسایی و دستگیر شدند، تعدادی هم تحت تعقیب هستند. وی با بیان اینکه اشرار وابسته به ضد انقلاب در راستای ایجاد ناامنی به صورت هدفدار و برنامه‌ریزی شده خساراتی به اموال عمومی در سطح شهر شیراز وارد کردند، گفت: عناصر نفوذی و ضدانقلاب درصدد بودند با حضور در میان مردم و ایجاد اغتشاش، آشوب و وارد آوردن خسارت به اموال عمومی، امنیت و آسایش عمومی جامعه را خدشه‌دار کنند اما هم‌اکنون سرکردگان این اغتشاشات که وابسته به جریان‌های معاند و ضدانقلاب هستند، شناسایی و دستگیر شده‌اند و تعدادی هم تحت تعقیب هستند. فرمانده سپاه فجر تصریح کرد: در تحقیقات به‌عمل آمده از سرکردگان اشرار که وابسته به منافقین بودند، مشخص شده است ایجاد ناامنی دائمی در سطح جامعه، وارد آوردن آسیب جانی به مردم حاضر در صحنه اعتراضات و ایجاد نارضایتی و اختلال در روند زندگی عادی شهروندان از اهداف اصلی این جریان بوده است.

Page Generated in 0/0065 sec