printlogo


کد خبر: 212992تاریخ: 1398/9/2 00:00
اخبار

* مجازات سختی در انتظار ناامن‌کنندگان جامعه است
رئیس قوه‌قضائیه در گردهمایی 4‌هزار و  500 نفر از اعضای بسیج دانشجویی در آستانه سالروز تشکیل بسیج دانشجویی اظهار کرد: کسانی که در روزهای اخیر از فضا و دغدغه مردم سوءاستفاده و در جامعه اغتشاش و ناامنی ایجاد کردند، دل زن و بچه‌های مردم را لرزاندند و به اموال عمومی حمله و به اموال مردم خسارت وارد کردند بدانند مجازات سختی در انتظارشان است. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی افزود: امنیت کشور مهم‌ترین مسأله ما است و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم نسبت به امنیت کشور کوچک‌ترین اخلالی صورت بگیرد. وی همچنین با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین گفت: براساس قانون، دولت وظیفه داشت در چند سال گذشته نسبت به مدیریت مصرف سوخت اقدام کند اما در این چند سال اقدام نکرد و وظیفه قانونی خود را به تعویق انداخت. همچنین در نحوه اجرای این طرح آنچه باید صورت می‌گرفت و اقناع عمومی و اجماع نخبگانی انجام می‌شد صورت نگرفت، درحالی که در سال‌های گذشته در مسائل مختلف هرگاه مردم را همراه خود کرده‌ایم موفق بوده‌ایم و اگر این کار صورت می‌گرفت حتماً وضعیت متفاوت می‌بود.
 
* سامانه «۱۵ خرداد» عملیاتی شد
سامانه پدافندی بومی 15 خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش برای نخستین‌بار در شرایط رزم واقعی علیه اهداف متخاصم در منطقه عمومی رزمایش، اقدام عملیاتی انجام داد. در مرحله نهایی رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸، سامانه پدافند هوایی ۱۵خرداد که قادر است تعداد ۶ هدف را به طور همزمان شناسایی و ردگیری کرده و علیه ۶ هدف عملیات شلیک و انهدام را انجام دهد، عملیاتی شد. از دیگر ویژگی‌های بارز این سامانه سلاح، قابلیت تحرک‌پذیری آن است، به‌گونه‌ای که زمان حاضر به جنگ و عملیاتی شدن آن کمتر از ۵ دقیقه است. این سامانه که قابلیت مقابله با سلاح‌های استراتژیک دشمن از جمله هواپیماهای جنگنده، بمب‌افکن‌های رادارگریز، موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و انواع پهپادها را دارد، مجهز به رادار آرایه ‌فازی با امکان درگیری همزمان با چند هدف و سکوهای پرتاب مستقل است که در آن از موشک صیاد ۳ استفاده شده ‌است.
 
* فرانسه؛ محرک اصلی اغتشاشات اخیر
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در حوادث اخیر، 48 ساعته اغتشاشات جمع شد، یعنی از بعدازظهر روز شنبه که شروع شد 48 ساعت بعد این اغتشاشات تمام شد. این درحالی بود که در روز اول 28 استان و 100 محله و شهر درگیر این موضوع بودند. دریادار علی فدوی با بیان اینکه برخی از این اغتشاشات به خاطر یک موضوعی نبود که برمردم فشار وارد کرده باشد، گفت: به طور نمونه بنده با فرماندهان سپاه برخی شهرها که صحبت می‌کردم در برخی مواقع این اغتشاشات انسان را یاد عملیات کربلای 4 می‌انداخت. وی ادامه داد: بعد از چند ساعت اغتشاشگران غافلگیر شده بودند و خیلی تلاش کردند سریع پای کار بیایند و ابزارهایی نیز فراهم کرده بودند که نتوانستند این کار را انجام دهند. ما به واقع 48 ساعت جنگ کردیم. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه خبیث‌های عالم از اغتشاشات اخیر در ایران پشتیبانی کردند و گفتند به اشرار  کمک می‌کنیم، گفت: هیچ کشوری مانند فرانسه محرک اغتشاشات اخیر نبود. 
 
* شکایت از شبکه‌های انگلیسی حامی آشوب در ایران
حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در لندن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: سفارت کشورمان در لندن در نامه رسمی به نهاد نظارت بر شبکه‌های تصویری در انگلیس (آفکام)، از شبکه‌های معاند فارسی‌زبان همچون BBC فارسی، ایران اینترنشنال و من‌وتو، به علت تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران و دعوت به خشونت گسترده علیه نهادهای مدنی ایران شکایت کرد. لازم به ذکر است آفکام با برخورد سیاسی نسبت به شکایت‌های کشورمان در مواردی همچون حمایت شبکه ایران اینترنشنال از تروریست‌های حادثه حمله به رژه نیروهای نظامی خوزستان در شهریور سال گذشته هیچ برخوردی با این رسانه نکرد.

Page Generated in 0/0152 sec