printlogo


کد خبر: 213013تاریخ: 1398/9/3 00:00
شکست سنگین « اترک» در فینال لیگ برتر کشتی آزاد
رونمایی از پدیده جدید کشتی

با برگزاری دیدار فینال رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد، قهرمان این دوره از رقابت‌ها مشخص شد اما مهم‌تر از قهرمانی «بازار بزرگ ایران»، معرفی پدیده 18 ساله‌ای است که از حالا همه چشم‌ها را به خود خیره کرده است. در جریان دیدار فینال رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران، تیم‌های اترک خراسان شمالی و بازار بزرگ ایران برای کسب عنوان قهرمانی به مصاف هم رفتند که در پایان تیم بازار بزرگ ایران با برتری ۹ بر یک به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رسید و اترک خراسان شمالی بر سکوی دوم ایستاد. در یکی از حساس‌ترین مبارزات فینال و در سنگین‌وزن، گنو پتریاشویلی دارنده ۳ طلای جهان و یک برنز المپیک برابر امیرحسین زارع کشتی‌گیر جوان و با آتیه ایران و دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان روی تشک رفت و در حالی که ۱۱ بر ۲ عقب بود، با استفاده از نیروی جوانی و خستگی مفرط حریف عنوان‌دار خود در نهایت به برتری ۱۵ بر ۱۱ رسید تا عجیب‌ترین نتیجه لیگ امسال رقم بخورد. در حالی که بسیاری از چهره‌های شاخص تیم‌ملی کشتی آزاد در دیدارهای نیمه نهایی، رده‌بندی و فینال روی تشک رفتند اما سرمربی تیم‌ملی همانند دیگر دیدارهای لیگ در سالن رقابت‌ها حاضر نشد. پیش از این و در دیدار رده‌بندی نیز دانشگاه آزاد مازندران با برتری ۶ بر ۴ مقابل «تا ثبت جهانی توس» بر سکوی سوم این رقابت‌ها قرار گرفت‌.
 
* با غول جدید کشتی ایران آشنا شوید
همانطور که گفته شد لیگ برتر کشتی آزاد در شرایطی با قهرمانی بازار بزرگ ایران به پایان رسید که همگان تحت تاثیر نمایش تحسین‌برانگیز امیرحسین زارع قرار گرفتند. با اینکه تا قبل از مسابقه سنگین وزن تکلیف تیم قهرمان مشخص شده بود اما همگان منتظر رویارویی غول گرجستانی با پدیده آملی کشتی ایران بودند. پسر ۱۸ ساله آملی که اخیرا قهرمان امیدهای جهان شده و نامش را بر سر زبان‌ها انداخته، ابتدا نتوانست برابر قدرت و تجربه این غول گرجستانی مقاومت کند. بعد از اینکه زارع ۲ امتیاز از حریف نامدار خود گرفت، پتریاشویلی با خاک کردن این جوان کشتی ایران و اجرای چند بارانداز ۱۰ بر ۲ پیش افتاد. ۳ دقیقه اول با همین نتیجه به پایان رسید اما از چهره زارع مشخص بود که هنوز ناامید نشده.
در ابتدای ۳ دقیقه دوم زارع باز هم یک امتیاز به حریفش داد تا پتریاشویلی فقط یک قدم تا بردن آخرین مبارزه‌اش در لیگ کشتی ایران فاصله داشته باشد. اگر فاصله به ۱۰ امتیاز می‌رسید، کار برای امیرحسین تمام بود اما او با انگیزه‌ای فوق‌العاده و روحیه‌ای قابل تحسین موتورش را روشن کرد. در حالی که به نظر می‌رسید پتریاشویلی خسته شده و دیگر نای مبارزه ندارد، کشتی‌گیر آملی همچنان نفسش چاق بود و با چند بار خاک کردن حریف گرجستانی فاصله را نزدیک و نزدیک‌تر کرد. در فاصله یک دقیقه مانده به پایان کشتی، زارع در حالی که سالن ۱۲ هزار نفری آزادی غرق در شور و هیجان شده بود، از حریفش پیش افتاد. این روند تا پایان کشتی ادامه داشت و در نهایت هرکول ۱۸ ساله آملی در حالی که بشدت از سوی تماشاگران تشویق می‌شد، ۱۵ بر ۱۱ توانست از سد غول گرجستانی کشتی آزاد جهان بگذرد. زارع که خیلی زود پله‌های ترقی را طی کرده، با این نمایش فوق‌العاده و بازگشت تماشایی‌اش در مبارزه‌ای که ۹ امتیاز عقب بود، پایانی دراماتیک را برای لیگ کشتی ایران رقم زد. امیرحسین زارع به سوژه اول سالن آزادی تبدیل شده بود و هر کس از راه می‌رسید، به او تبریک می‌گفت. حالا همه در انتظار قدرتنمایی او برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی در المپیک ۲۰۲۰ هستند.
 

Page Generated in 0/0054 sec