printlogo


کد خبر: 213043تاریخ: 1398/9/4 00:00
سینمای جهان

«یخ‌زده» دیزنی گیشه سینماها را گرم کرد
قسمت دوم «یخ‌زده» با فروش ۱۰۰ میلیون دلاری روز جمعه در سطح جهان، شروعی امیدوارکننده داشت. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «یخ‌زده‌۲» از پنجشنبه‌شب با پیش‌بینی فروش ۱۲۴ میلیون‌دلاری در اولین آخر هفته اکرانش کارش را در ۴۴۴۰ سالن سینما در آمریکای شمالی شروع کرد. 
«یخ‌زده ۲» روز جمعه با فروش 8/41 میلیون‌دلاری در سینماهای آمریکا، در عین حال موفق شد 8/57 میلیون دلار نیز در بازار بین‌المللی بفروشد و تقریبا در یک روز آمار فروشش را به حدود ۱۰۰ میلیون دلار برساند. پیش‌بینی‌ها برای فروش «یخ‌زده ۲» در بازار داخلی آمریکا در اولین آخر هفته اکرانش (از جمعه تا یکشنبه) حدود ۱۰۰ میلیون دلار است. این می‌تواند دومین فروش موفق برای دیزنی پس از فروش 8/191 میلیون دلاری «شیرشاه» در اولین آخر هفته اکرانش در ماه جولای امسال باشد. قسمت اول این انیمیشن سال ۲۰۱۴ موفق به کسب اسکار، گلدن‌گلوب و بفتا برای بهترین انیمیشن سال شد و در مجموع یک میلیارد و ۲۷۶ میلیون دلار فروش کرد.
***
اعلام 100 فیلم برتر سینما به انتخاب هالیوودی‌ها
نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر برای اولین بار اقدام به معرفی برترین فیلم‌های سینمای آمریکا با نظرسنجی از برندگان اسکار، صاحبان استودیوهای فیلمسازی و چهره‌های بانفوذ تلویزیونی کرده است. به گزارش ایسنا، در این فهرست برخلاف برخی فهرست‌های منتشرشده از سوی منتقدان، جای فیلم‌های مهمی چون «۴۰۰ ضربه» ساخته «فرانسوا تروفو»، «زندگی شیرین» به کارگردانی «فدریکو فلینی»، «جویندگان طلا» از «چارلی چاپلین» و... خالی است. در میان اصناف گوناگون هالیوود نیز تفاوت نظر چشمگیری در انتخاب برترین فیلم‌ها دیده می‌شود. به‌عنوان مثال کارگردانان و تهیه‌کنندگان در مجموع فیلم «پدرخوانده» را فیلم برتر خود معرفی کردند اما از نگاه جامعه تصویربرداران، فیلم «۲۰۰۱: اودیسه فضایی» برترین فیلم تاریخ هالیوود است. «پدرخوانده»، « جادوگر شهر اُز»، «همشهری کین»، «رستگاری در شاوشنک» و «پالپ فیکشن» 5 فیلم برتر این فهرست هستند.
 

Page Generated in 0/0055 sec