printlogo


کد خبر: 213050تاریخ: 1398/9/4 00:00
وقتی کوربین خطری علیه امنیت ملی انگلیس می‌شود

رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی بریتانیا معتقد است جرمی کوربین مناسب رهبری انگلیس نیست و خطری جدی برای امنیت ملی این کشور است. 
ریچارد دیرلاو، رئیس سابق ام‌آی۶ در یادداشتی در روزنامه دیلی میل نوشت: در صورتی که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، نخست‌وزیر این کشور شود و به اسناد فوق‌سری دسترسی پیدا کند، «تهدیدی برای انگلیس»  محسوب خواهد شد. دیرلاو که ۳۸ سال در سرویس اطلاعاتی انگلیس فعالیت کرده، افزود: در صورتی که کوربین به چنین اطلاعات حساسی دسترسی پیدا کند، اقدامات سیاسی پیشینش، او را به خطری امنیتی تبدیل خواهد کرد.
این مقام انگلیسی نوشت: امروز در خانه دموکراسی پارلمانی با این احتمال مواجهیم که یک رهبر حزب کارگر که زمانی الگوی سیاسی و اقتصادی دولت آلمان شرقی را ترجیح می‌داد، ممکن است نخست‌وزیر انگلیس شود. وی افزود: حتی فکرش را هم نکنید که کلید دفتر نخست‌وزیری را به این سیاستمدار بدهید. ریچارد دیرلاو تاکید کرد: اندرو موری، مشاور کوربین و عضو سابق حزب کمونیست انگلیس و سیمز ملن، مدیر اجرایی استراتژی و ارتباطات حزب کارگر «ارتباط خود را با جنبش‌های سیاسی افراطی حفظ کرده‌اند».
او در این باره نوشت: کوربین، موری و ملن هر یک در برهه‌هایی از زندگی‌شان وجهه کشور خود را «لکه‌دار» و از منافع دشمنان و مخالفان کشور استقبال کرده‌اند.
دیرلاو افزود: سابقه آنان جای سوال ندارد. سیاستمداران اندکی که وابسته به حزب کارگر بوده‌اند با شهامت علیه آنان صحبت کرده‌اند اما نگران‌کننده است که بیشتر اعضای این حزب اعتراضی به آنها نداشته‌اند.
یادداشت رئیس سابق ام‌آی6 در حالی منتشر شده است که روز پنجشنبه در پی انتشار مانیفست حزب کارگر در صورت پیروزی در انتخابات آتی، رسانه‌های غربی انتقاداتی را علیه مواضع کوربین و حزب کارگر در رابطه با رویکرد این حزب به رژیم صهیونیستی و عربستان وارد کردند. 
کوربین به‌عنوان رهبر این حزب، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را ناقض قوانین بین‌المللی و مانعی جدی برای برقراری صلح در منطقه می‌داند و همچنین بریتانیا را درباره سیاست‌های تجارت تسلیحات به عربستان و اسرائیل تقبیح کرده و خواستار جلوگیری از صادرات سلاح انگلیسی به رژیم‌های کودک‌کش عربستان و اسرائیل شده است.

Page Generated in 0/0054 sec