printlogo


کد خبر: 213113تاریخ: 1398/9/5 00:00
مردم نجیب
* مردم تهران دیروز با حضور باشکوه در میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف، وفاداری خود را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی فریاد زدند * مردم معترض ضمن انتقاد از بی‌تدبیری‌های دولت و مسأله گرانی، نسبت به آشوب‌طلبی اشرار و عوامل دشمن ابراز انزجار کردند

گروه سیاسی: راهپیمایی‌های سراسری مردم در اعتراض به آشوب‌های خیابانی که با بهانه اعتراض به افزایش نرخ سوخت شکل گرفته بود، از اواسط هفته گذشته در شهرهای مختلف آغاز شد تا اینکه دیروز به تهران رسید و مردم ولایتمدار پایتخت به خیابان‌ها آمدند.
 این تجمع که در 4 مسیر و به مقصد میدان انقلاب اسلامی آغاز شد با حضور چشمگیر مردمی همراه بود که یک بار دیگر با مشخص کردن خط‌کشی خود مقابل جریان‌های ضدانقلاب، خواستار برخورد با عوامل این حوادث بودند. شرکت‌کنندگان که با در دست داشتن پلاکاردهای «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «مرگ بر آشوبگر»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «حساب معترضان از فتنه‌گران جداست»، «ما همه با هم هستیم پشت ولایت هستیم» و... و سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» از ساعاتی پیش از شروع راهپیمایی در خیابان‌ها حاضر شده بودند، بار دیگر حماسه‌ای از حضور مردم بابصیرت ایران را به نمایش گذاشتند.
این راهپیمایی ابتدا قرار بود در حد فاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان شهدا برگزار شود ولی به دلیل پیش‌بینی میزان بالای جمعیت در حدفاصل بلوار کشاورز، میدان حر، میدان فردوسی و چهارراه نواب تا میدان انقلاب اسلامی با فضایی متفاوت نسبت به سایر راهپیمایی‌ها برگزار شد، به گونه‌ای که شرکت‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی خواستار شنیده شدن صدای اعتراض‌شان نسبت به مشکلات معیشتی در کنار اعتراض به فتنه‌گری عناصر ضدانقلاب بودند. 
دست‌نوشته «مسؤولان ذوق نکنند ما به عشق رهبر آمدیم» که در روزهای گذشته در تجمعات اعتراضی مردم شهرستان‌ها نیز زیاد به چشم آمده بود در دست بسیاری از شرکت‌کنندگان دیده می‌شد.
 از دیگر دست‌نوشته‌های مردم می‌توان به پلاکاردهایی با مضمون «ما هم معترضیم؛ اغتشاشگر نه»، «نمی‌گذاریم صدای اعتراض مردم با شورش گم شود»، «استکبار جهانخوار طراح اغتشاشات، مسؤولان مستکبر مجری اغتشاشات» و... اشاره کرد. این اجتماع که با سخنرانی همسر شهید مرتضی ابراهیمی، شهید مدافع امنیت و اقتدار کشور که در جریان ناآرامی‌های اخیر به شهادت رسید آغاز شد، با شعرخوانی حماسی حاج سعید حدادیان، مداح اهل بیت علیهم‌السلام ادامه پیدا کرد. 
در بخشی از شعر این مداح اهل بیت بعد از خوانده شدن ابیات «ما معترضانیم نه فوج متعرض/ با سستی تدبیر شما مسأله داریم/ این فاجعه از سستی تدبیر شما بود/ یک بار بگویید که تقصیر شما بود» مردم با سر دادن شعارهایی خطاب به دولتمردان، اعتراض خود را نسبت به تصمیمات اقتصادی و سیاسی آنها اعلام کردند.
 از این منظر شاید بتوان راهپیمایی دیروز مردم تهران را در نوع خود حرکتی بدیع دانست که جلوه‌ای از ادغام اعتراضات و حمایت‌های مردمی به شمار می‌رفت و خود را به گونه‌ای در میان انبوه پلاکاردهای مردمی جلوه‌گر ساخته بود تا در کنار حمایت از کیان نظام در مقابل نقشه دشمنان خارجی و گروه‌های ضدانقلاب، روی دیگر سکه خود را با فریاد اعتراض نسبت به سیاست‌های اقتصادی دولت که تاثیر مخربی بر سطح معیشت عموم جامعه داشته است نشان دهد.
 از همین رو تلاش برای جهت دادن به مسیر اعتراض و نه نفی آن را می‌توان مهم‌ترین وجه قابل تامل حضور عمومی در این راهپیمایی دانست.راهپیمایی 4 آذر مردم تهران را که روز گذشته و در آستانه 10 سالگی حماسه 9 دی سال 88 و به سمت همان مقصد یعنی میدان انقلاب اسلامی برگزار شد از جهاتی می‌توان امتدادی از یک حرکت مردمی در تثبیت جمهوریت و اسلامیت نظام در عین به رسمیت شناختن اعتراضات و گلایه‌های اجتماعی و سیاسی به حساب آورد. جنبه «نمادین» حضور روز گذشته مردم از این حیث را می‌توان حرکتی رو به جلو و در قالبی قوام‌بخش برای توسعه فرهنگ اعتراض بدون انحراف سازماندهی شده به سمت آشوب‌هایی که از سوی اشرار پیگیری می‌شود دانست. 

 

هشدار فرمانده کل سپاه به دشمنان:
از خط قرمزهای ما عبور کنید، نابودتان می‌کنیم
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگ مردم تهران در حمایت از امنیت، آرامش و اقتدار کشور، با بیان اینکه امروز در یک جنگ بزرگ جهانی هستیم و این لحظه در حال شکست دادن همه قدرت استکبار هستیم، گفت: جنگی که در خیابان‌های ما آغاز شد، یک سناریوی کاملا جهانی بود. این جنگ تمام شد، شما دقیق عمل کردید و آن لحظاتی که نباید به پیاده نظام دشمن بپیوندید، نجیبانه صف خود را جدا کردید و امروز به میدان آمدید تا اسلام دوباره سرافراز و ایران جاودانه شود و دشمن فرو بپاشد. سرلشکر حسین سلامی تصریح کرد: امروز تیر خلاص به دشمن زده شد. فتنه‌ای که در روزهای اخیر اتفاق افتاد حاصل همه شکست‌های بزرگی بود که دشمن در عرصه‌های مختلف ظرف 40 سال و بویژه در 8 ماه گذشته از امت اسلام و ملت ایران دریافت کرده است. او نمی‌توانست حادثه بسازد اما منتظر ساختن یک حادثه بود تا از آن استفاده کند. دشمن حتی به پوشک بچه هم برای آزار مردم متوسل شد، بنزین فقط بهانه بود و او به دنبال اذیت کردن ملت ایران بود.
سرلشکر سلامی افزود: دیدید که حتی ترامپ به جلسه استیضاح کنگره نیامد و در کاخ سفید ماند و اتاق فرماندهی تشکیل داد تا ملت بزرگ ایران را شکست دهد. ما رصد می‌کردیم، او این بار همه توان خود را به صحنه آورد و با فشار و جنگ روانی حداکثری و پیاده نظام مزدور داخلی به میدان آمد. حتی ناو هواپیمابر او که ماه‌ها از ترس ما در بیرون از خلیج‌فارس مانده بود، به میدان آمد. اما می‌گویم به آنها که دیر شده است، به صهیونیست‌ها هم می‌گویم که دلخوش به آمریکا نباشند، او دیر می‌آید، زمانی می‌آید که شما نابود شده‌اید.
وی گفت: رهبر ما سیاست آمریکایی‌ها و مستکبران را در لبنان با شکست مواجه کرد، چنان سپاهی در آنجا ساخت که صهیونیست‌ها شب و روزشان، شب است. او از ملت سوریه دفاع کرد، جهان اسلام را به هم پیوند داد و سرانجام آن زنجیره مستحکم مقاومت را حفظ کرد. ملت عراق را از شر شیاطین و تجزیه آنها نجات داد و امت را به هم گره زد؛ به اربعین نگاه کنید. او کسی است که هر امتی به آن تکیه کرد، ایستاد و هرکسی از او فاصله گرفت، افتاد. هنر او شکستن قدرت‌های بزرگ و تحقیر آمریکا و پیروز کردن مسلمین است. فرمانده کل سپاه گفت: سفیر یکی از کشورها که ما اطلاعات محرمانه آن را داریم اما نامش را نمی‌گویم، همه سفرا را جمع کرد و به آنها گفت: «به اروپایی‌ها بگویید ایرانی‌ها در حال بریدن وابستگی اقتصادی کشورشان به نفت هستند و به خودکفایی رسیده‌اند، بجنبید، [امکان فروش]نفت را باز کنید، گشایش ایجاد کنید اگرنه ملت ایران اقتصادش از نفت جدا می‌شود». ما به خیمه دشمن رسیده‌ایم. دشمن دیگر نفس ندارد و سیاست و قدرت نظامی‌اش دیگر نافذ نیست و در مقابل شیرهای سپاه و ارتش اسلام هیچ قدرتی یارای ایستادگی ندارد.
وی خطاب به مسؤولان اظهار داشت: به همه مسؤولان می‌گویم که ملت آمد و وظیفه خود را انجام داد؛ اکنون نوبت ما است، کمربندها را ببندید، میان مردم حرکت و مشکلات را حل کنید. ما با مردم هستیم و پیش‌مرگ و فداییان مردم هستیم. سرلشکر سلامی با هشدار به دشمنان ملت ایران خطاب به سران آمریکا، اسرائیل، انگلیس و آل‌سعود گفت: شما ما را در میدان تجربه کرده‌اید و سیلی‌های محکمی خوردید و نتوانستید پاسخ بدهید؛ بعضی از این سیلی‌ها را همه جهان دیده و برخی را هم ندیده است. اگر از خط قرمزهای ما عبور کنید، نابودتان می‌کنیم. فرمانده کل سپاه تصریح کرد: هرکسی بخواهد به مال، جان و ناموس ملت ما تعرض کند، سخت مجازات خواهد شد؛ آنگونه که همگان عبرت بگیرند. ما نجابت به خرج دادیم و مدارا کردیم اما مراقب باشید صبر ما انتها دارد. به ملت ایران احترام بگذارید و مودب باشید، اگر این انرژی متراکم آزاد شود، هیچ دشمنی در هیچ جای جهان امن و امنیت نخواهد داشت.

 

قطعنامه تجمع پرشکوه مردم تهران
معترض بی‌تدبیری در اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین هستیم
 
شرکت‌کنندگان در تجمع بزرگ مردمی در لبیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) و حمایت از اقتدار و امنیت کشور، با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را در 6 بند اعلام کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بخشی از قطعنامه تجمع بزرگ مردمی در لبیک به رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت از اقتدار و امنیت کشور به شرح زیر است: خداوند قادر متعال جل و علا را شاکر و سپاسگزاریم که به برکت نعمت بی‌بدیل ولایت مطلقه فقیه با هدایت‌های حکیمانه ولی‌فقیه شجاع و مقتدر امت اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای (ادام‌الله‌ظله‌الوارف) و بصیرت، دشمن‌شناسی و ولایتمداری ملت متدین و انقلابی ایران اسلامی توطئه جهانی و فتنه استکباری دیگری با شکست مواجه شده و با جدایی آگاهانه مردم از صف اغتشاشگران مزدور را در هم پیچید و همگام با دیگر هم‌میهنان هوشیار و لحظه‌شناس ایران عزیزمان توفیق حضور در راهپیمایی و تجمع بزرگ لبیک به رهبری معظم انقلاب اسلامی و حمایت از اقتدار و امنیت کشور، در قله این حرکت مردمی، پایتخت سیاسی ام‌القرای جهان اسلام،  تهران نصیب‌مان شد. در بندهای این قطعنامه آمده است: 
1- بیانات هوشمندانه، شجاعانه و حکیمانه قافله‌سالار صبر و بصیرت در دفاع از کیان اسلام و نظام مقدس اسلامی در فضای غبارآلود این ایام را عامل شکست توطئه جهانی و جدایی صف ملت از اغتشاشگران و اشرار دانسته، ضمن تجدید میثاق با رهبر مقتدر و مقتدای عظیم‌الشأن عزیزتر از جان‌مان، آمادگی تا پای جان خود برای اطاعت محض از فرامین معظم‌له به‌عنوان فصل‌الخطاب، تنها راه غلبه بر مشکلات و مایه عزت و سربلندی ملت و کشور اعلام می‌نماییم.
2- دفاع حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از مصوبه سران قوا در موضوع مدیریت سوخت را که در واقع حمایت هوشیارانه از کیان نظام و کلیت قوای سه‌گانه کشور که 2 قوه آن برگرفته از رأی ملت است دانسته و به‌عنوان مطالبه جدی ملت، بررسی چرایی بی‌تدبیری در شیوه و زمان اجرای مصوبه و ضرورت ریشه‌یابی و شناسایی عناصر دخیل در این اقدام و پاسخگویی منطقی مسؤولان را خواهانیم.
3- با حفظ اتحاد و انسجام ملی و حضور آگاهانه در صحنه، مراتب نفرت و انزجار قلبی خود از جنایات نابخشودنی دشمنان کینه‌توز اسلام و مسلمین؛ به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا و ایادی زبون داخلی استکبار اعم از اشرار، منافقین، سلطنت‌طلبان و ورشکستگان سیاسی ذلت‌پیشه و حملات ددمنشانه به اماکن و قرآن‌سوزی رذیلانه را اعلام و از دستگاه‌ قضایی محاکمه فوری و اشد مجازات مسببان را خواهانیم.
4- با اعتراض جدی نسبت به بی‌تدبیری صورت گرفته در نحوه و زمان اجرای افزایش نرخ بنزین آن هم در مقطع حساسی که با فتنه‌انگیزی استکبار و دولت‌های مرتجع منطقه، جبهه مقاومت و کشورهای پیرامونی ایران دستخوش التهابات بود و در داخل نیز تورم و گرانی بی‌سابقه ناشی از تحریم‌های ظالمانه و ضعف مدیریت، معیشت مردم را هدف قرار داده است، اهتمام واقع‌بینانه غیرشعاری در کاستن از آثار تورمی و گرانی کالا و خدمات ناشی از مصوبه اخیر و جبران خسارات آسیب‌دیدگان از اغتشاشات اخیر و توجه جدی به نظرات کارشناسان دلسوز انقلابی را وظیفه مسؤولان می‌دانیم.
5- با الهام از رهنمودهای گهربار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، خاتمه دادن به فرصت‌سوزی سال‌های اخیر، دل نبستن و چشم امید نداشتن به مذاکرات بی‌حاصل با بیگانگان و اتکا به توانمندی‌های مایه مباهات داخلی و نسل جوان متعهد انقلابی را وظیفه ذاتی مسؤولان دانسته و هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی به آن را محکوم می‌نماییم.
6- از دولت و شورای عالی فضای مجازی تقویت شبکه ملی اطلاعات، راه‌اندازی اینترنت ملی و  محدودیت فعالیت رسانه‌های معاند مخل امنیت و مصلحت کشور را خواهانیم.

 


Page Generated in 0/0132 sec