printlogo


کد خبر: 213118تاریخ: 1398/9/6 00:00
از سوریه و ترکیه تا یونان، خواهان حضور در نمایشگاه کتاب تهران
سرنوشت میهمان ویژه نمایشگاه کتاب بزودی مشخص می‌شود

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران درباره سرنوشت انتخاب میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش «وطن امروز»، با نزدیک شدن به پایان سال، بحث‌های مختلفی در ارتباط با نمایشگاه کتاب سال آینده در رسانه‌ها مطرح شده است؛ از تعیین محل برگزاری این نمایشگاه در سال آینده تا وضعیت حضور میهمان ویژه این نمایشگاه.
قادر آشنا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در گفت‌وگو با مهر، درباره سرنوشت میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان داشت: برای انتخاب میهمان ویژه با درخواست‌هایی روبه‌رو بودیم که برخی از سوی وزارت امور خارجه به ما عنوان شد، برخی از سوی سفارتخانه‌ها و برخی نیز به صورت غیررسمی و در حد تماس تلفنی بوده است.
کشور ترکیه از سوی وزارت امور خارجه و نیز سفارتخانه خود برای این موضوع تقاضا داده است. کشور سوریه نیز برای این حضور به ما تقاضایی داده است و کشور یونان نیز به صورت غیررسمی اعلام کرده تا در این رویداد حضور داشته باشد. ما این موضوع را در جلسه شورای سیاست‌گذاری مطرح می‌کنیم و با بررسی تمام جوانب حضور در این رویداد، این شورا درباره انتخاب میهمان ویژه تصمیم خواهد گرفت. آشنا همچنین درباره سرنوشت انتخاب محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده گفت: ما گزارش بازدید از 2 مکان برای میزبانی نمایشگاه را به شورا ارائه خواهیم کرد تا در این زمینه تصمیم‌گیری شود. البته باور داریم که پس از 32 سال برپایی نمایشگاه کتاب تهران، دیگر شایسته این رویداد نیست که بخشی از آن زیر چادر برپا شود، لذا درصددیم محل میزبانی را به شکلی انتخاب کنیم که این مسائل مرتفع شود.

Page Generated in 0/0052 sec