printlogo


کد خبر: 213131تاریخ: 1398/9/6 00:00
اخبار

پرسپولیس، تراکتور و سپاهان هر سه بردند
* جام حذفی بدون شگفتی
روز گذشته 3 تیم مدعی پرسپولیس، تراکتور و سپاهان، در جام حذفی رو در روی رقبای خود قرار گرفتند که هر سه موفق شدند از سد رقبای خود بگذرند. ابتدا این تراکتور بود که در ارومیه به مصاف نود این شهر رفت. این بازی در وقت‌های قانونی با نتیجه تساوی یک - یک تمام شده بود. مسعود شجاعی (۳۹) برای تراکتور و سیروس صادقیان (۵۵) برای نود گلزنی کردند. تلاش 2 تیم در وقت‌های اضافه هم ثمری نداشت تا تعیین برنده به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی تیم تراکتور با نتیجه ۷ بر ۶ (در مجموع با نتیجه ۸ بر ۷) حریفش را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. 
در دیگر دیدار روز گذشته پرسپولیس مقابل صنعت نفت‌آبادان به یک پیروزی نزدیک دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی شد. ورزشگاه آزادی در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میزبان 2 تیم پرسپولیس و صنعت نفت‌آبادان بود که این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. مهدی ترابی (۵۴) برای پرسپولیس گلزنی کرد تا سرخپوشان به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کنند. گفته می‌شد در صورت باخت احتمال برکناری کالدرون وجود دارد، از این رو او بازی محتاطانه‌ای را به نمایش گذاشت تا با حداقل گل به مرحله بعدی صعود کند. 
اما در آخرین بازی روز گذشته، سپاهان با پیروزی مقابل پیکان به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال صعود کرد تا چهره تمام تیم‌های صعود‌کننده مشخص شود. در آخرین مصاف مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی 2 تیم پیکان و سپاهان به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود سپاهان تمام شد. در این بازی که در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار شد، محمد محبی (۱۳) و سجاد شهباززاده (۲+۴۵) برای سپاهان گلزنی کردند و تک گل پیکان توسط شهریار مغانلو (۶۳) به ثمر رسید. به این ترتیب شاگردان امیر قلعه‌نویی هم راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند. سپاهان با این برد به جمع دیگر تیم‌های صعود‌کننده به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی یعنی پرسپولیس، استقلال، تراکتور،  نفت مسجدسلیمان، مس کرمان، شاهین شهرداری بوشهر و شهرداری ماهشهر پیوست. این 8 تیم پس از قرعه‌کشی، حریفان خود را خواهند شناخت. 
***
* مارک ویلموتس سرمربی باشگاه «سنت‌ترویدن» می‌شود؟
یک سایت بلژیکی از احتمال حضور سرمربی تیم‌ملی ایران در تیم سنت‌ترویدن بلژیک خبر داد. در حالی که فدراسیون فوتبال ایران با مارک ویلموتس به چالش خورده و به دنبال راهکاری برای فسخ قرارداد این مربی است، رسانه‌های بلژیک هم به دقت این اخبار را دنبال می‌کنند. سایت «voetbal24» بلژیک در خبری از احتمال ایجاد یک شگفتی توسط مارک ویلموتس خبر داد. این سایت در گزارش خود با عنوان «مارک ویلموتس می‌تواند به صورت شگفت‌آوری سرمربی یک باشگاه بلژیکی شود»، درباره وضعیت سرمربی تیم‌ملی ایران توضیحاتی داده است. این سایت نوشت: «مارک بریس، سرمربی تیم سنت ترویدون از سمت خود اخراج شده و حالا سؤال این است: چه کسی جای او را می‌گیرد؟»
«voetbal24» در ادامه به نقل از روزنامه «HLN» آورده است: «احتمال دارد باشگاه سنت ترویدن به سمت یک مربی خارجی برود که مالکان ژاپنی در این ارتباط تصمیم‌گیری می‌کنند. از سوی دیگر این روزنامه نام مارک ویلموتس را به میان می‌کشد. ویلموتس بزودی از ایران جدا می‌شود و البته که بخوبی تیم سنت ترویدن را می‌شناسد».
***
* اعتراض رسمی کمیته ملی المپیک به اتحادیه جهانی کشتی
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: مراتب اعتراض خود را به فدراسیون جهانی کشتی اعلام کردیم و به‌طور رسمی پیگیر تاریخ جدید برگزاری جام‌جهانی کشتی فرنگی در تهران هستیم. سید‌رضا صالحی‌امیری افزود: لغو میزبانی ایران در جام‌جهانی کشتی فرنگی کاملا غیر‌منطقی بود و کتبا اعتراض خود را به آقای لالوویچ، رئیس فدراسیون جهانی کشتی اعلام کردیم. رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: با روسای کمیته ملی المپیک 3 کشور روسیه، ژاپن و گرجستان مکاتبه کردیم و اعلام آمادگی و امنیت کامل ایران را برای برگزاری هرگونه رویداد بین‌المللی در ایران اعلام خواهیم کرد. وی گفت: به نظر می‌رسد این تصمیم‌گیری عجولانه، احساسی و تحت تاثیر تبلیغات ناصحیح غربی‌ها بوده است و ما از 3 موضع کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و دولت جمهوری اسلامی ایران رسما اعلام کردیم ایران در امنیت کامل است و برای برگزاری هیچ رویدادی مشکلی ندارد.
 

Page Generated in 0/0128 sec