printlogo


کد خبر: 213148تاریخ: 1398/9/6 00:00
اخبار

دیدار آیت‌الله جنتی با خانواده شهید ابراهیمی
دبیر شورای نگهبان طی سخنانی خطاب به خانواده شهید مرتضی ابراهیمی ضمن عرض تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت این شهید مدافع امنیت گفت: آرزوی هر مسلمان شیعه این است که زندگی‌اش به شهادت ختم شود. این شهدا با پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) محشور می‌شوند. آیت‌الله جنتی در دیدار با خانواده شهید ابراهیمی درباره فرزندان این شهید بزرگوار نیز ابراز داشت: فرزندان این شهدا را باید روی چشمان‌مان بگذاریم. اینها یادگار شهدا هستند و راه شهدا را ادامه خواهند داد. وی میثاق‌نامه شهید را قرائت کرد و خطاب به خانواده شهید مرتضی ابراهیمی گفت: هرچه آثار، صوت و دستخط از این شهید دارید، در مجموعه‌ای جمع‌آوری کنید و در دسترس عموم قرار دهید. آیت‌الله جنتی ادامه داد: خداوند انتقام خون این شهدای مظلوم را از اشرار و آمریکای جنایتکار بگیرد و مردم و خانواده شهدای ما را سربلند کند. 
***
نارسایی‌های امروز به دلیل ضعف نظارت مجلس است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به مقامات دولتی گفت: شما که شک نداشتید وقتی تصمیم برای افزایش قیمت بنزین را می‌گیرید بر مردم فشار وارد می‌شود، روش بهتری انتخاب می‌کردید؛ یا حداقل قبل از آن با مردم در این باره حرف می‌زدید. اگر این زخم گرانی و بیکاری را درمان نمی‌کنید؛ زخم دیگری بر مردم وارد نکنید. قبل از گرفتن تصمیم برای گرانی بنزین ببینید چه صحبت‌هایی در یزد و کرمان زده شد. آن سخنان، پاشیدن نمک روی زخم مردم است. محمدباقر قالیباف ادامه داد: این سخن را نمی‌پذیریم که شما بگویید ما اختیار نداریم و نمی‌توانیم تصمیم بگیریم. شما نشان دادید در همه جا هستید و تصمیم می‌گیرید اما هزینه تصمیم شما را مردم و رهبری می‌دهند. پس حق ندارید مطرح کنید دارای اختیار نیستید. شما که شک نداشتید با برخی تصمیمات مردم باید فشارهای زیادی را تحمل کنند بنابراین باید با آنها سخن می‌گفتید، حداقل اگر این زخم را درمان نمی‌کنید بر زخم گرانی و بیکاری نمک نپاشید. وی به انتخابات آتی مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس در رأس امور است اما بخشی از نارسایی‌هایی که امروز در کشور وجود دارد به دلیل نوع نظارت مجلس بر امور است. اگر لازم به وضع قانون است، باید قانونگذاری شود. ما برای انتخابات مجلس باید افرادی را انتخاب کنیم که از نشاط، تخصص و تعهد به نظام و مردم برخوردار باشند. نمایندگان مجلس باید وکیل ملت باشند نه وکیل‌الدوله.
***
محدودیت‌های قانونی علیه عناصر شبکه سعودی «ایران اینترنشنال»
در پی اقدامات شبکه سعودی- صهیونیستی ایران اینترنشنال به منظور ساماندهی اقدامات تروریستی، براندازانه و تجزیه‌طلبانه و تشویق به تخریب اموال مردم و رصد دقیق این تحرکات از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران محدودیت‌های قانونی علیه عناصر کلیدی این شبکه معاند اعمال شد. به گزارش مرکز رسانه قوه‌قضائیه، شبکه‌های فارسی‌زبان و معاند که وابستگی‌های مالی و اطلاعاتی به کشورهای غربی و برخی مرتجعان منطقه دارند، بر تشویق اشرار و بازوهای رسانه‌ای خود در جریان هرچه بدتر کردن اوضاع داخلی ایران سعی داشتند. در همین رابطه شبکه سعودی-صهیونیستی «ایران اینترنشنال» با رصد دقیقی که از سوی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی انجام شده است تلاش‌هایی در جهت برهم زدن امنیت کشور، تشویق و تحریک اشرار، ساماندهی اقدامات تروریستی، اقداماتی با ماهیت براندازانه و تجزیه‌طلبانه و حمایت همه‌جانبه از اشرار داشته و بخشی از شبکه‌ای است که اقدامات آن منجر به تخریب اموال مردم شده است. با توجه به موارد فوق‌الذکر و رصد دقیق عناصر کلیدی این شبکه، اقدامات سازماندهی‌شده این شبکه و عناصر آن در اتفاقات روزهای اخیر به وضوح قابل مشاهده است، بر همین مبنا عناصر کلیدی و موثر این شبکه معاند که در خارج کشور مشارکت مستقیم در تخریب اموال عمومی و شهروندان داشتند با محدودیت‌های قضایی و حقوقی درباره اموال خود مواجه شده‌اند.  همچنین اخبار حکایت از انجام اقدامات بین‌المللی درباره این شبکه دارد که درباره آنها در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد. گفتنی است صادق صبا یکی از مدیران اصلی شبکه ایران اینترنشنال با انتقال پول به یکی از بستگان خود در سال‌های اخیر مبادرت به اقدام خرید ملک و زمین در یکی از استان‌های شمالی کرده است.
***
شناسایی لیدرهای آشوب‌های اخیر ادامه دارد
جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حوادث هفته گذشته ناشی از طرح اصلاح قیمت بنزین گفت: دشمنان در فتنه سال 96 شکست خوردند اما امیدوار بودند با تحریم‌های ظالمانه ما را به زانو درآورند اما این بار هم با شکست مواجه شدند. سردار ایوب سلیمانی تصریح کرد: این بار دشمنان با شبکه‌سازی‌های گسترده و با بهره‌گیری از روش‌ها و تاکتیک‌های جدید  در فتنه اخیر اقتدار امنیتی نظام را نشانه گرفتند اما بحمدالله مشاهده کردیم مردم بصیر و صبور ایران در همان ساعات اولیه آشوب‌ها با جدا کردن صف خود از اغتشاشگران توطئه‌ها را خنثی کردند. وی  در ادامه گفت: اکنون نیروهای انتظامی و امنیتی در حال شناسایی لیدرها هستند و برای دستگیری و معرفی مقصران اصلی آشوب‌ها و تخریب اموال مردم به افکار عمومی شبانه‌روز در تلاشند.

Page Generated in 0/0068 sec