printlogo


کد خبر: 213229تاریخ: 1398/9/9 00:00
دور دنیا

تکذیب پیام فرانسوی‌ها به سیدحسن نصرالله
روزنامه الانبای کویت به نقل از منابع ویژه مدعی شده بود که سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان پیام ویژه‌ای را از سوی فرانسه درباره اوضاع اقتصادی کنونی در لبنان دریافت کرده است که حزب‌الله دیروز دریافت این پیام را تکذیب کرد.
***
حزب عمر البشیر منحل شد
نخست‌وزیر سودان از انحلال حزب «کنگره ملی» و مصادره اموال آن خبر داد. رسانه‌های سودانی اعلام کردند که شورای حاکمیتی و کابینه این کشور درباره انحلال حزب کنگره ملی به ریاست عمر البشیر، رئیس‌جمهوری برکنار شده سودان توافق کردند. عمر البشیر همچنان به اتهام فساد و تحصیل ثروت نامشروع در زندان به سر می‌برد.
***
خروج انگلیسی‌ها  از دیر الزور
شبکه روسیاالیوم اعلام کرد که یگان‌هایی از نیروهای انگلیس شامگاه پنجشنبه از پایگاه قسرک در شمال «تل تمر» در حومه استان حسکه سوریه خارج شدند. طبق این گزارش، نیروهای انگلیس پس از خروج از این پایگاه از طریق جاده بین‌المللی موسوم به «m۴» به سمت میدان نفتی العمر در دیرالزور حرکت کردند.
***
یمنی‌ها 
آپاچی عربستان را سرنگون کردند
سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله اعلام کرد پدافند هوایی ارتش یمن بامداد دیروز یک فروند بالگرد ارتش عربستان از نوع «آپاچی» را در عسیر منهدم کرده است. وی در این‌باره گفت: این بالگرد با یک موشک زمین به هوا و فناوری جدید که بزودی از آن رونمایی خواهیم کرد، هدف قرار گرفت.
***
پوتین به فلسطین اشغالی می‌رود
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد: در حال تدارک سفر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به فلسطین اشغالی در ژانویه آینده هستیم. پوتین قبلا از سفر خود به فلسطین اشغالی در اواسط ژانویه آینده خبر داده بود. او گفته بود اواسط ژانویه سال آینده به مناسبت افتتاح بنای یادبود مربوط به قربانیان جنگ دوم جهانی به فلسطین اشغالی خواهد رفت.
***
پیروزی نماینده اپوزیسیون در اروگوئه
توئیتی از سوی حزب اپوزیسیون ملی اروگوئه منتشر شد که در آن اعلام شد کاندیدای آن یعنی «لوئیس لاکایه‌پو» پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری شده است. در این توئیت آمده است: اروگوئه حالا یک رئیس جمهور دارد. اعلام این پیروزی پس از شمارش آرای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شده است. دنیل مارتینز، از حزب حاکم «جبهه گسترده» اعلام کرد در این انتخابات باخته است و در توئیتی نوشت: ما به رئیس‌جمهوری منتخب لوئیس لاکایه‌پو تبریک می‌گوییم.

Page Generated in 0/0139 sec