printlogo


کد خبر: 213262تاریخ: 1398/9/9 00:00
اخبار

شیوه اجرای طرح بنزین مورد نقد است
امام جمعه موقت تهران با انتقاد نسبت به شیوه و نحوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین از سوی دولت گفت: در این زمینه اقناع ملی صورت نگرفت و اجماع نخبگانی درباره نحوه اجرا انجام نشد و نتیجه آن این شد که یک ناراحتی و نگرانی را در سطح جامعه ما به وجود آورد و سوالات و ابهامات را در بین مردم ایجاد کرد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین‌حاج‌علی‌اکبری در ادامه عنوان کرد: برای کاهش نگرانی‌ها، مسؤولان که بسته معیشتی را در نظر گرفتند باید اقناع ملی را جدی بگیرند و با مردم صحبت کنند، همچنین از رسانه ملی استفاده کنند. وی افزود: رسانه‌ها و سایر دست‌اندرکاران هم کوتاهی نکنند. باید از مردم حمایت، دلجویی و عذرخواهی شود و به سوالات آنها پاسخ داده شود، همچنین نظارت مستمر، قاطع و تقویت شده مسؤولان برای جلوگیری از گرانی‌ها ادامه پیدا کند.
***
خداحافظی نماینده ولی‌فقیه در لرستان با مردم استان
نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه با مردم لرستان خداحافظی و اعلام کرد رهبر معظم انقلاب با کناره‌گیری وی از این مسؤولیت موافقت کرده‌اند. به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی در این باره گفت: نامه‌ای را محضر رهبر انقلاب نوشتم که موافقت کنند از این سنگر (نمایندگی ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد) خداحافظی کنم. آیت‌الله میرعمادی در ادامه از موافقت رهبر انقلاب با کناره‌گیری وی از نمایندگی ولی‌فقیه در لرستان خبر داد و گفت: قطعا هر عزیزی که بعد از من خواهد آمد به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه با توان بیشتر به شما خدمت خواهد کرد. شایان ذکر است طی هفته جاری نماینده جدید ولی‌فقیه در لرستان به‌طور رسمی معارفه خواهد شد.
***
احضار سفیر عراق به وزارت امور خارجه
در پی تعرض به سرکنسولگری ایران در نجف، مراتب اعتراض شدید تهران رسما به سفیر عراق ابلاغ شد. به گزارش «وطن امروز»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن ابراز انزجار از تعرض به سرکنسولگری ایران در نجف گفت: مراتب اعتراض شدید تهران رسما به سفیر عراق ابلاغ شد. سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز انزجار از تعرض به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف خواستار برخورد مسؤولانه، قاطع و موثر دولت عراق با عوامل مخرب و مهاجمان شد. موسوی ضمن محکومیت این اقدام و با یادآوری مسؤولیت و وظایف دولت عراق برای حمایت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها، افزود: مراتب اعتراض شدید ایران رسما به سفیر عراق در تهران ابلاغ شد. گفتنی است چهارشنبه گذشته، گروهی از مهاجمان نقابدار که به گفته منابع محلی از اهالی شهر نجف اشرف نبوده‌اند، با پخش مستقیم دوربین شبکه خبری العربیه سعودی به کنسولگری ایران در نجف یورش برده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند. 
***
مرگ فرمانده عملیات تجاوز به طبس
«جیمز ال. هالووی» فرمانده پیشین نیروی دریایی ارتش آمریکا و سرکرده نیرو‌های عملیات حمله به طبس در سال ۱۳۵۹، پنجشنبه در 97 سالگی مُرد. عملیات حمله به طبس با اسم رمز «پنجه عقاب» قرار بود روز ۴ اردیبهشت ۱۳۵۹ (۲۴ آوریل ۱۹۸۰) با استفاده از پیشرفته‌‏ترین امکانات نظامى آمریکا اجرایی شود اما نیرو‌های آمریکایی- شامل ۱۳۲ نیروی نظامی، ۸ فروند بالگرد و 3 فروند هواپیمای باربری هرکولس C۱۳۰- پس از استقرار در طبس و قبل از حرکت به تهران به حوادث مختلفی مبتلا شده و در اجرای مأموریت شکست خوردند. سال گذشته نیز «هارولد براون»، وزیر پیشین دفاع آمریکا (۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱) که دستور اجرای عملیات طبس را صادر کرده بود، در ۹۱ سالگی مُرد.
 

Page Generated in 0/0152 sec