printlogo


کد خبر: 213307تاریخ: 1398/9/10 00:00
بازی جذاب و دراماتیک سپاهان - استقلال با تساوی 2 ـ 2 به پایان رسید
فوتبال برد

ناب‌ترین فوتبالی را که ممکن بود، روز گذشته در اصفهان شاهد بودیم. اگرچه نتیجه نهایی تساوی 2 - 2 بود اما این بازی یک برنده داشت؛ فوتبال ایران. 90 دقیقه شاهد حمله و هیجان و 4 گل زیبا بودیم. سپاهان و استقلال  در حالی به مصاف هم رفتند که قبل از آن خبر شکست شهر‌خودرو در مشهد مقابل نفت به گوش بازیکنان 2 تیم رسیده بود. این یعنی برنده بازی براحتی در صدر جدول قرار می‌گرفت. از این رو هر دو مربی ترس را کنار گذاشته و تنها برای پیروزی پا به میدان گذاشتند. جریان بازی در نیمه‌نخست به‌صورت کلی در اختیار استقلال بود. آبی‌پوشان در حالی توپ و میدان را در نیمه اول در اختیار داشتند که روی یک غافلگیری گل خوردند و سپاهان هم جز صحنه گل، موقعیت گل دیگری روی دروازه آبی‌پوشان خلق نکرد. اولین و جدی‌ترین موقعیت این بازی در دقیقه ۹ رقم خورد. وریا غفوری، کاپیتان استقلال که پشت ضربه کاشته این تیم قرار گرفته بود، توپ را به تیرک افقی سپاهان کوبید و توپ راهی به دروازه نیافت. به ثمر رسیدن گل نخست مسابقه زمان زیادی نبرد. دقیقه ۱۴ گئورگی ولسیانی، مدافع پیش‌تاخته سپاهان توانست ارسال سید محمدرضا حسینی همبازی خود را با یک شوت در داخل محوطه جریمه وارد دروازه آبی‌پوشان کند. استقلال بعد از دریافت گل، هجومی‌تر ظاهر شد و در دقایق ۲۰ و ۲۱، 5 کرنر متوالی به دست آورد که نتوانست از هیچ کدام این موقعیت‌ها استفاده کند. شوت «هرویه میلیچ» مدافع استقلال هم تا آستانه باز کردن دروازه سپاهان پیش رفت ولی سیدپیام نیازمند، دروازه‌بان طلایی‌پوشان توپ را به کرنر فرستاد. دقیقه ۳۶ محمدرضا حسینی، بازیکن سپاهان به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد و رسول نویدکیا جای او را گرفت. بازی در نیمه دوم تحت تاثیر اعتراض بازیکنان و مربیان 2 تیم به تصمیمات داور قرار داشت. با این حال 2 تیم بازی به مراتب جذاب‌تری را به نمایش گذاشتند. جنجالی‌ترین صحنه این بازی در دقیقه ۵۱ رقم خورد که کرنر ارسالی تیم استقلال روی هوا به دست کی‌روش استنلی، مهاجم سپاهان خورد که برای کمک به خط دفاعی تیمش عقب کشیده بود. داور این صحنه را پنالتی ندانست و رای به ادامه بازی داد. همین مسأله اعتراض شدید کادر فنی و بازیکنان استقلال را در پی داشت و بازی 3 دقیقه متوقف شد. دقایقی از اعتراض استقلالی‌ها نگذشته بود که مهدی قائدی پاس غفوری را به صورت سرضرب و محکم وارد دروازه سپاهان کرد تا بازی مساوی شود. 2 تیم برای به ثمر رساندن گل، دست از بازی هجومی نکشیدند اما این بار نوبت آبی‌پوشان بود که پیش بیفتند. شیخ دیاباته، مهاجم اهل مالی استقلال دقیقه ۷۹ کرنر ارسالی مهدی قائدی را با ضربه سر وارد دروازه سپاهان کرد. در این نیمه، سیاوش یزدانی، مدافع استقلال در دقیقه ۷۲ مصدوم و تعویض شد. امیر قلعه‌نویی هم در دقیقه ۸۰ رسول نویدکیا را که نیمه نخست به زمین فرستاده بود، تعویض کرد و علی قربانی جایش را گرفت. تلاش شاگردان قلعه‌نویی برای جبران نتیجه تا ثانیه‌های پایانی ادامه داشت و در حالی که برای نیمه دوم ۶ دقیقه وقت تلف شده اعلام شده بود، امید نورافکن که سابقه بازی در استقلال را هم دارد، دقیقه 95 توانست گل تساوی را برای سپاهان به ثمر برساند. استقلال در حالی برد را در این مسابقه از دست داد که می‌توانست با کسب 3 امتیاز، علاوه بر ثبت هفتمین برد متوالی خود در لیگ، بعد از 3 سال به صدر جدول برگردد اما امید نورافکن رویای آبی‌ها را بر باد داد. در حال حاضر سپاهان با ۲۳ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به شهر‌خودرو صدرنشین است.
 
* حق استقلال خورده شد
کارشناس داوری می‌گوید توپ به صورت کاملا واضح در محوطه جریمه به دست کی‌روش خورد و داور یک پنالتی واضح را برای استقلال نگرفت. سعید مظفری‌زاده درباره صحنه‌ مشکوک به پنالتی دیدار استقلال - سپاهان اظهار داشت: در محوطه جریمه توپ به صورت واضح به دست کی‌روش برخورد کرد و یک پنالتی اتفاق افتاد. تعجب می‌کنم چطور داور این صحنه را ندید. وی درباره خطای میلیچ روی رضا میرزایی هم گفت: این صحنه پشت محوطه جریمه بود و داور بدرستی در آن صحنه قضاوت کرد و خطای پنالتی نگرفت.
 
* استراماچونی: چرا ۵ داور دیگر به زاهدی‌فر کمک نکردند؟
سرمربی استقلال از عکس‌العمل تیمش بعد از آن صحنه‌ای که داور برای این تیم ضربه پنالتی اعلام نکرد، راضی است. آندره‌آ استراماچونی در نشست خبری بعد از تساوی 2 - 2 تیمش برابر سپاهان، در پاسخ به این پرسش که آیا تیمش بعد از صحنه مشکوک در محوطه جریمه ‌انگیزه بیشتری پیدا کرد، گفت:‌ موافقم که تیم بعد از آن صحنه‌ عکس‌العمل خوبی داشت. نیمه اول هم ما فوتبال خوبی بازی کردیم. نیمه نخست نزدیک به ۷۰ درصد مالکیت را در اختیار داشتیم. بازی را طوری شروع کردیم که برنده شویم. او ادامه داد: از دقیقه اول تا آخر با مدل فوتبال هجومی خودمان بازی کردیم. به خاطر عکس‌العمل بازیکنانم بعد از آن صحنه‌ای که پنالتی گرفته نشد، خوشحالم. سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چرا تیمش با وجود بازی خوب در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کرد، توضیح داد: متاسفانه بهترین سرزن ما یعنی یزدانی مصدوم شد. از عملکرد تیمم راضی هستم؛ به خاطر اینکه سپاهان از اینکه در زمین خودش مساوی کرد خوشحال بود. حتی زمانی که 2 بر یک جلو بودیم، 2 موقعیت خوب دیگر داشتیم. این ذهنیتی که دیدیم، نشان می‌دهد تیم در حال پیشرفت است. استراماچونی درباره داوری مسابقه هم بیان کرد:‌ اول از همه می‌خواهم درباره یک نکته خیلی کلی صحبت کنم. می‌خواهم درباره اعتراض اصلی من درباره داور مطلبی را بیان کنم. می‌توانم قبول کنم که داور صحنه پنالتی را ندید، چون شاید جلویش بسته بود و نتوانست ببیند. شاید هم چون در محوطه جریمه بازیکنان درشتی بودند، نتوانست پنالتی را ببیند ولی سوال من این بود: چطور 5 داور دیگر به او کمک نکردند؟ همین‌طور در آخر بازی با بازیکنان سپاهان صحبت می‌کردیم. همه ما آدم‌ها و بازیکنان حرفه‌ای و سطح بالا در ایران هستیم. وقتی بازیکنان بزرگ و مربیان خارجی می‌آورند می‌خواهند سطح لیگ را بالا ببرند. به نظر من اگر می‌خواهیم همه با هم رشد کنیم، خیلی مشکل است که این اتفاقات رخ بدهد، بویژه وقتی که یک باشگاه به انتخاب این داور برای این بازی اعتراض کرده بود.
 

Page Generated in 0/0360 sec