printlogo


کد خبر: 213369تاریخ: 1398/9/12 00:00
دور دنیا

گاف بزرگ کتب درسی لبنان
در کتاب جغرافیایی که از منابع فرانسوی تهیه و در برخی مدارس لبنان توزیع شده، جنبش‌های مقاومت حماس و حزب‌الله به‌عنوان گروه‌های «تروریستی» معرفی شده‌اند! شبکه خبری المنار اعلام کرد در این کتاب جنبش‌های حزب‌الله لبنان و حماس در کنار داعش به‌عنوان 3گروه تروریستی معرفی شده‌اند! المنار که به یک نسخه از این کتاب دست یافته، در ادامه گزارش داد: در این مدارس همچنین کتاب‌های تاریخی که بر اساس منابع فرانسوی تهیه شده‌ است، وجود دارد که در این کتاب‌ها به همبستگی با صهیونیست‌ها در برخی وقایع تاریخی فراخوانده شده است.
***
اعتراض مکزیک به دخالت‌های آمریکا
در حالی که مقام‌های مکزیک تاکید دارند خشونت‌های رو به افزایش کارتل‌های موادمخدر در شمال مکزیک موجب افزایش فشارها از جمله از سوی آمریکا بر رئیس‌جمهوری این کشور برای مقابله با خشونت‌ تبهکاران شده است، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور گفت دخالت خارجی را نمی‌پذیرد. این فشارها بر آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک پس از آن افزایش یافت که ایالات‌متحده متعهد شد نام این گروه‌های تبهکار را به‌عنوان گروه‌های تروریستی در لیست سیاه قرار دهد.
***
تظاهرات لهستانی‌ها در حمایت از قضات
معترضان لهستانی راهپیمایی‌هایی را در سراسر این کشور برگزار کردند تا همبستگی خود را با قضاتی که از سوی دولت جناح راست با فشارهای شدید سیاسی و ارعاب مواجهند ابراز کنند. رسانه‌های لهستان گزارش دادند این اعتراضات همچنین در ۱۰۵ شهر دیگر از جمله در گدانسک و کراکوف برگزار شد.
 

Page Generated in 0/0086 sec