printlogo


کد خبر: 213372تاریخ: 1398/9/12 00:00
کامران منزوی، عضو هیأت‌مدیره استقلال در مورد اشتباه زاهدی‌فر در گفت‌وگو با «وطن امروز»:
هشدار داده بودیم

زهره فلاح‌زاده*: استقلال روز شنبه در یک بازی حساس و مهیج در واپسین لحظات گل دوم و تساوی را از سپاهان دریافت کرد تا بهترین فرصت را برای صدرنشینی لیگ نوزدهم از دست دهد، البته این دیدار با اشتباهات تأثیرگذار داور بازی همراه شد تا جایی که آبی‌ها اعتراض زیادی به نحوه قضاوت زاهدی‌فر داشتند. به همین دلیل «وطن امروز» گفت‌وگویی با کامران منزوی، عضو هیات‌مدیره استقلال انجام داد.

خبرنگار ورزشی*

***

* استقلال این روزها تماشاگرپسند بازی می‌کند و در حالی که می‌توانست برنده مسابقه با سپاهان باشد اما در لحظات پایانی گل مساوی را دریافت کرد تا فرصت رسیدن به صدر را هم از دست بدهد.
پیش از هر چیزی باید بگویم خدا را شکر کیفیت فوتبال استقلال در سایه تلاش مدیریت اجرایی، کادرفنی و بازیکنان متعصبش، مورد قبول هواداران است. در حال حاضر دل هواداران قرص است که تیم‌شان با غیرت و تعصب بازی می‌کند؛ این مهم‌ترین نکته‌ای است که صرف نظر از نتیجه بازی، استقلال آن را دارد. کیفیت تیم همان‌طور که مقابل تراکتور، صنعت نفت و... خوب بود در دیدار با سپاهان هم این روند ادامه دار بود. خدا را شکر تیم روند خوبی پیدا کرده است، البته خیلی مانده تا به هدف‌مان برسیم؛ حالا حالاها باید تلاش کنیم. در واقع الان به جایی نرسیده‌ایم، خوب هستیم اما برای عالی شدن هنوز خیلی راه مانده است.
 
* اشتباهات داوری در دیدار با سپاهان موجب اعتراض شدید استقلالی ها شد، نظر شما درباره قضاوت زاهدی‌فر، داور مسابقه چیست؟
بحث اشتباهات داوری خیلی لوث شده است. آقای زاهدی‌فر را نمی‌شناسم اما حتماً آدم محترمی است. ایشان بنشیند و نحوه قضاوتش را تجزیه و تحلیل کند که چه اتفاقی می‌افتد اشتباهات تأثیرگذارش فقط در دیدار با ما رخ می‌دهد. آقای زاهدی‌فر این موضوع را بررسی کند، ضرری ندارد. یک موقع است می‌گویند من با رنگ آبی مشکل دارم، این تیم چون مردمی است، چون اینها امکانات مالی ندارند و بدبخت هستند، من با آنها مشکل دارم شاید هم بعد بررسی مشخص شود که اشتباهات سهوی بوده است.
 
* استقلال پیش از بازی هم به انتخاب آقای زاهدی‌فر معترض بود، چرا برخلاف برخی تیم‌ها  تغییری ایجاد نشد و ایشان داور مسابقه باقی ماند؟
ما پیش از شروع بازی درخصوص ایشان هشدار داده بودیم؛ اتفاقی است که رخ داده اما حقیقت این است که ما در این فصل از اشتباهات داوری نفعی نبرده‌ایم، البته خود من همیشه می‌گویم کسی حق ندارد به نحوه قضاوت یک داور خیلی ایراد بگیرد.
 
* اگر اشتباهات داوری در این دیدار تا این حد تأثیرگذار نبود و استقلال برنده از زمین خارج می‌شد، به صدر جدول صعود می‌کرد.
بله! اما پایان فصل صدرنشین بودن مهم است. امیدوارم این ۲ امتیاز، ۲ امتیازی که از ما گرفته می‌شود، آخر فصل در کارمان نگذارد. تیم ما در بازی با نفت مسجدسلیمان بیشترین ضرر را دید؛ هم پنالتی برای ما نگرفتند، هم دنده دیاباته شکست که چندین بازی متوالی او را در اختیار نداشتیم و از سوی دیگر فرشید اسماعیلی به ناحق اخراج شد و بازی حساس داربی را از دست داد. یعنی شما بخواهید تمام داوری‌های بازی‌های استقلال را تحلیل کنید متوجه خواهید شد فقط مختص بازی با سپاهان نیست، البته امیدواریم دیگر اشتباهات تأثیرگذار داوری علیه تیم ما رخ ندهد.
 
* امیر قلعه‌نویی پس از اتمام بازی گفت استقلالی‌ها پیش از بازی دنبال حاشیه بودند.
امیرخان مورد احترام همه استقلالی‌ها است اما فکر می‌کنم با نظر کارشناسان و مشخص شدن اشتباهات داوری، خود او هم متوجه شده است که ما پیش از بازی حق داشتیم درباره نحوه قضاوت آقای زاهدی‌فر معترض باشیم.
 
* استقلال تنها مشکلی که این روزها دارد، مالی است تا جایی که حتی گاهی اخباری مبنی بر رفتن استراماچونی در نیم‌فصل هم شنیده می‌شود؛ این مشکلات رفع شده؟
فکر می‌کنم بهتر است الان درباره این موضوع صحبت نکنیم. برخی از این بزرگنمایی‌هایی که درباره مشکلات مالی تیم است، اعتقاد دارم کار کسانی است که می‌دانند روند تیم ما رو به رشد است و از این نقطه ضعف استفاده و پررنگش می‌کنند که هواداران ما هم ناخواسته وارد این حاشیه‌ها می‌شوند. درباره رفتن استراماچونی در نیم‌فصل هم اصلاً چنین چیزی صحت ندارد و حقوق ایشان هم پرداخت شده است.
 
* اسپانسر باز هم پولی پرداخت خواهد کرد؟
بله! در هر صورت هیات‌مدیره دارد کارش را انجام می‌دهد و بیکار ننشسته. ان‌شاءالله پول هم تزریق خواهد شد.
 
* شما قبل از شروع لیگ مسؤول نقل‌وانتقالات تیم بودید، امکان دارد در نیم‌فصل هم این مسؤولیت را برعهده بگیرید؟
ان‌شاءالله که خیر!
 
* یعنی خسته شده‌اید؟
بله! بیشتر توضیح ندهم بهتر است.
 
* بازیکنانی مثل مهدی قائدی و علی کریمی که این روزها ستاره تیم هستند، قراردادشان پایان فصل تمام می‌شود. هواداران استقلال نگران هستند که نکند آخر فصل این بازیکنان از تیم جدا شوند و قراردادشان تمدید نشود.
حالا خیلی زود است که هواداران نگران این موضوع باشند اما ما دست روی دست نمی‌گذاریم و به وقتش حتما اقداماتی انجام می‌دهیم. بهتر است هواداران نگران این دست مشکلات نباشند. از سوی دیگرآقای فتحی و همکاران ما در این‌باره فکر کرده‌اند. مطمئن باشید دغدغه آنها هم این مورد است اما زود است که درباره‌اش صحبت کنیم. ابتدا باید به ثبات و آرامش برسیم، پس از آن حتماً خود بنده هم این تذکر هواداران را به گوش مدیران خواهم رساند.
 
* فکر می‌کنید استقلال بتواند پس از سال‌ها دوری از جام، قهرمان لیگ شود؟
تلاش و دعا می‌کنیم که به این مهم برسیم.

 

 

 

 

 


Page Generated in 0/0070 sec