printlogo


کد خبر: 213375تاریخ: 1398/9/12 00:00
اخبار

کشتی‌گیران آمریکایی به ایران نمی‌آیند
با وجود دعوت رسمی ایران از آمریکا برای حضور در رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان، این کشور قصدی برای حضور در این رقابت‌ها ندارد. هومن توکلیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اینکه آیا آمریکا دعوت ایران برای حضور در رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۹ را قبول کرده؟ اظهار کرد: آمریکا قصدی برای اعزام تیم به این رقابت‌ها ندارد و قطعا تیمی از این کشور راهی ایران نخواهد شد. سرپرست ایرانی تیم ملی کشتی آمریکا، درباره دلایل این تصمیم گفت: امسال سال المپیک است و تمرکز آمریکا به‌طور کامل روی موفقیت کشتی‌گیرانش در رقابت‌های المپیک توکیو است، بنابراین از ابتدای سال ۲۰۱۹ و در زمان بستن تقویم نیز تصمیم بر این شد در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان شرکت نکنیم.
***
پیشنهاد جدید فدراسیون فوتبال به برانکو
فدراسیون فوتبال بسته جدیدی را به برانکو ایوانکوویچ پیشنهاد کرده اما مرد کروات که گرفتن طلبش از پرسپولیس را هدف اصلی قرار داده، فعلا پاسخی به این پیشنهاد نداده است. به گزارش مهر، فدراسیون فوتبال ایران در حالی که پیگیر فسخ قرارداد با مارک ویلموتس، سرمربی بلژیکی تیم ملی است، بسته جدیدی را به برانکو ایوانکوویچ پیشنهاد کرده است. مسؤولان فدراسیون فوتبال قصد دارند نظر سرمربی پیشین پرسپولیس را برای عقد قرارداد پس از فسخ با سرمربی فعلی بلژیکی تیم ملی جلب کنند. برانکو برای نشستن روی نیمکت تیم ملی خواهان عقد قرارداد 3 ساله شده و عنوان کرده است باید مطالبات او از پرسپولیس و مالیاتش بابت حضور در این تیم پرداخت شود. فدراسیون فوتبال با عقد قرارداد بلندمدت با این مربی موافقت کرده اما به برانکو اعلام کرده تنها حاضر به پرداخت مالیات ۲۲۰ هزار یورویی او است و خودش باید طلبش را از پرسپولیس بگیرد. برانکو هنوز پاسخ مدیران ارشد فدراسیون را نداده است تا تکلیف آینده نیمکت تیم ملی را روشن کند. این در حالی است که سرمربی پیشین پرسپولیس حاضر به بازگشت به جمع سرخپوشان پایتخت نشده و حضور در تیم ملی را اولویت خود عنوان کرده است.
***
اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ۲۲ آذرماه آغاز می‌شود
مرحله جدید اردوی تیم ملی وزنه‌برداری از ۲۲ آذرماه در کمپ تیم‌های ملی مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز خواهد شد. دور جدید تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان با صلاحدید محمدحسین برخواه، سرمربی تیم ملی از ۲۲ آذرماه با حضور برخی نفرات اعزامی به تورنمنت ترکیه و چند وزنه‌بردار دیگر آغاز خواهد شد. تیم ملی وزنه‌برداری ایران بعد از تورنمنت بین‌المللی ترکیه، هیچ اردویی را برگزار نکرد و حالا از روز ۲۲ آذرماه اردونشینان تیم ملی خود را برای حضور در رویدادهای مهم پیش رو مهیا خواهند کرد. وزنه‌برداران باید طبق برنامه در تورنمنت‌ قطر کاپ، جام بین‌المللی فجر کاپ و مسابقات غرب آسیا روی تخته بروند و سپس در رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۹ آسیا در قزاقستان وزنه بزنند. تیم ملی وزنه‌برداری ایران همچنین باید بزودی در مسابقات گزینشی کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو روی تخته برود تا در نهایت 2 سهمیه حضور در المپیک را کسب کند.
***
شاگردان محمد بنا تا 2 ماه دیگر اردو نخواهند داشت!
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی در حالی هفته گذشته با لغو جام‌جهانی تهران تعطیل شد که این تیم تا اوایل بهمن‌ماه هیچ اردوی دیگری نخواهد داشت. روند تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۹ تهران طبق برنامه در حال پیگیری بود تا اینکه لغو جام‌جهانی باعث شد محمد بنا اردو را تعطیل و فرنگی‌کاران را مرخص کند. با توجه به برنامه‌های پیش روی فرنگی‌کاران از جمله رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان، مسابقات انتخابی جام تختی و همچنین پیکارهای جام تختی، این کشتی‌گیران فعلا هیچ اردویی را در پیش ندارند. گفته می‌شود اردوی تیم ملی کشتی فرنگی با توجه به این وقفه طولانی، بعد از جام تختی و از دهه اول بهمن‌ماه آغاز خواهد شد. این در حالی است که شاگردان محمد بنا رویدادهای مهم و سرنوشت‌سازی از جمله رقابت‌های گزینشی المپیک را پیش‌رو دارند و باید 3 سهمیه باقیمانده المپیک را هم کسب کنند.
 

Page Generated in 0/0071 sec