printlogo


کد خبر: 213384تاریخ: 1398/9/12 00:00
افزایش آمار داوطلبان نسبت به دوره قبلی مجلس
ثبت‌نام 1844 داوطلب تا روز دوم

گروه سیاسی: ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی برای دومین روز ادامه پیدا کرد که کماکان خبر چندانی از چهره‌های سرشناس سیاسی نیست. محمدسعید احدیان مدیر مسؤول روزنامه خراسان، لاله افتخاری نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم، هادی مقدسی نماینده بروجرد در دوره هشتم، حمیدرضا پشنگ نماینده خاش، میرجاوه، نصرت‌آباد، نوک‌آباد، کورین و کارواندر در دوره نهم، محمد خدابخشی نماینده فعلی‌ الیگودرز، محمود احمدی‌بیغش نماینده شازند در دوره هشتم، ولی آذروش نماینده اردبیل، نمین و نیر در دوره ششم و هفتم، عبدالحمید خدری نماینده فعلی بوشهر و مصطفی سوادکوهی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، شناخته شده‌ترین افرادی بودند که در روز دوم برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند. همچنین همایون سامهیح‌نجف‌آبادی، رئیس انجمن کلیمیان تهران به‌عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی از سوی کلیمیان ایران در انتخابات یازدهمین دوره مجلس ثبت‌نام کرد.
 
* ثبت‌نام آقازاده «نوبخت» از رشت
در حالی که 2 روز پیش خبر مخالفت محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با طرح توقف معافیت مالیاتی هنرمندان حاشیه‌ها و واکنش‌های زیادی را در فضای عمومی ایجاد کرد، این حواشی با خبر ثبت‌نام توحید نوبخت، فرزند وی از حوزه انتخابیه رشت ادامه پیدا کرد. 
 
* رشد ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به 2 انتخابات قبلی مجلس
سخنگوی ستاد انتخابات کشور بعد از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران گفت: تا این لحظه ۶۰۵ نفر از داوطلبان به ستاد ثبت‌نام مراجعه و ۳۸۰ نفر از این داوطلبان ثبت‌نام نهایی کرده‌اند و مابقی در حال ثبت‌نام هستند و مدارک‌شان توسط متصدیان در حال بررسی است و در زمان کوتاهی مدارک این افراد نیز بررسی خواهد شد. سید‌اسماعیل موسوی گفت: در مجموع از روز گذشته (یکشنبه) تا پایان روز دوشنبه 1844 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
موسوی گفت: از همه داوطلبان درخواست می‌کنم شرایط خود را با قانون و ضوابطی که در اطلاعیه‌های ستاد انتخابات منتشر شده است، مطابقت داده و مدارک مورد نیاز را تهیه کنند و بعد از آن به ستاد انتخابات یا فرمانداری‌ها مراجعه کنند. وی گفت: داوطلبان تا شانزدهم آذرماه فرصت دارند مدارک خود را کنترل و سپس برای ثبت‌نام مراجعه کنند. همچنین معاون سیاسی استاندار تهران نیز با حضور در محل ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس با ارائه آماری اظهار داشت: دیروز (یکشنبه) آنهایی که ثبت‌نام‌شان در کل کشور نهایی شد، 789 نفر بودند که از این تعداد 214 داوطلب در استان تهران ثبت‌نام کرده‌اند که رتبه اول کشور را داشتیم و از این تعداد 19 درصد خانم و 81 درصد هم از آقایان بودند. شکرالله حسن‌بیگی با مقایسه روز اول ثبت‌نام از داوطلبان در مجالس یازدهم با نهم و دهم خاطرنشان کرد: در مجلس نهم روز اول 27 نفر ثبت‌نام داشتیم که از این تعداد 7 درصد خانم و 93 درصد آقایان بودند و در مجلس دهم نیز در روز اول ثبت‌نام 94 نفر ثبت‌نام کردند که 14 درصد خانم‌ها و 86 درصد هم آقایان بودند. 
 
* جامعه روحانیت: به‌دنبال تفاهم حداکثری بین نیروهای انقلاب هستیم
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و مسؤول تشکیلات جامعه روحانیت با بیان اینکه نشست هم‌اندیشی جامعه روحانیت مبارز با احزاب و تشکل‌های سیاسی اصولگرا پنجشنبه هفته جاری در دفتر مرکزی جامعه روحانیت مبارز برگزار می‌شود، گفت: در راستای تداوم برنامه‌ریزی دقیق و جامع و ایجاد هماهنگی در مواضع احزاب و تشکل‌های ارزشی درباره انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این نشست برگزار خواهد شد. حجت‌الاسلام محمد‌حسین موسی‌پور با تاکید بر اینکه سیاست کلان ما در طراحی و برگزاری این نشست‌ها دستیابی به وفاق و تفاهم حداکثری و وحدت فراگیر بین نیروهای انقلابی بوده و هست، گفت: خوشبختانه تجربه‌ای بسیار مفید و اقدامی راهبردی برای همگرایی و انسجام هر چه بیشتر تشکل‌های انقلابی رقم خورد و با عنایت به فضای سیاسی و اجتماعی کشور و مطالبات اقتصادی جامعه، انتظار این است که جریان انقلابی و ارزشی بتواند در ایجاد بستری مناسب برای برگزاری انتخاباتی موفق و انتخاب نمایندگانی صالح، کارآمد و دغدغه‌مند موفق باشد.

Page Generated in 0/0151 sec