printlogo


کد خبر: 213408تاریخ: 1398/9/12 00:00
اخبار

جبران خسارت‌ها باید در دستور کار دولت قرار بگیرد
رئیس قوه‌قضائیه بر جبران خسارت کسانی که در حوادث و اغتشاشات اخیر خسارت دیده‌اند تاکید کرد.سید آیت‌الله ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه گفت: از آسیب‌های خسارت‌دیدگان و کسانی که در این بین دچار لطمه‌هایی شدند، خسارات جانی و مالی دیده‌اند به هیچ عنوان نمی‌توان گذشت و حتما ما از نظر حقوقی معتقدیم باید نسبت به خسارت‌دیدگان مدعی بود. وی افزود: درخواستی که از مسؤولان مختلف بویژه دولت ‌داریم این است که نسبت به جبران خسارت‌های این افراد فکری کنند، چرا که اطلاعاتی که ما داریم خساراتی به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی وارد شده است و نسبت به جبران آن نمی‌توان بی‌تفاوت بود و حتما جبران خسارت‌ها باید در دستور کار دولت قرار بگیرد و همکاران ما نیز کار را دنبال می‌کنند تا به لحاظ قانونی حتما این حساسیت به حقوق مردم وجود داشته باشد تا حقوق مردم در این بین ضایع نشود. آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید  بر ضرورت شنیدن سخن مردم در مقام عمل و اجرا، به موضوع نظارت بر بازار و قیمت‌ها اشاره کرد و افزود: مسأله بازار و قیمت کالاها و خدمات بویژه برای اقشار کم‌در‌آمد از مسائل بسیار مهم است. بر همین اساس، نظارت سازمان‌ها و دستگاه‌های مسؤول بر بازار و قیمت‌ها ضروری است و باید بازار را از دست سوداگران و سودجویان حفظ کرد.
***
دستگیری ۷۹ نفر از عوامل مؤثر اغتشاشات اخیر در خوزستان
مدیرکل ضدتروریسم وزارت اطلاعات اعلام کرد: با اقدامات شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان خوزستان، ۷۹ نفر از عناصر اصلی حمله به مراکز عمومی و خصوصی، پایگاه‌های نظامی و انتظامی و مردم شناسایی و در حین و بعد از اغتشاشات دستگیر شدند. وی افزود: از این افراد ۱۳ قبضه انواع اسلحه از جمله کلاشنیکف و کلت کمری، لباس نظامی، پلاک جعلی خودرو و تابلوی ایست بازرسی کشف و ضبط شد. 3 تیم تروریستی با حمایت یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس آموزش‌های ویژه دیده و نقش مهمی در حمله به مراکز دولتی و شلیک به حافظان امنیت و مردم داشته‌اند که یکی از اتباع این کشور نیز جزو دستگیرشدگان است. مدیر‌کل ضد‌تروریسم وزارت اطلاعات همچنین بیان داشت: چندین تیم تروریستی که برنامه‌ریزی یا نقش موثر در خرابکاری و حمله به مراکز حساس و مردم در سطح کشور داشتند، شناسایی و دستگیر شدند که در آینده نزدیک به سمع و نظر مردم بصیر کشور خواهد رسید.
***
انتقاد اصلاح‌طلبان از دولت روحانی صادقانه نیست
عضو فراکسیون ولایی مجلس در گفت‌وگو با مهر با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه اقتصادی گفت: دولتمردان بویژه رئیس‌جمهور معتقد به تفکر اقتصاد نئو کینزی هستند و مدل اقتصادی آنها حاکمیت سرمایه‌داری است. محمدجواد ابطحی با بیان اینکه دولت تمرکز اصلی خود را روی واردات گذاشته و تاکنون هیچ برنامه مدونی برای رونق تولید نداشته است، افزود: تفکر دولتمردان و تیم اقتصادی دولت این است که به جای آنکه در جهت رونق تولید حرکت کنیم، بهتر است کالاهای مورد نیاز کشور را وارد کنیم. ابطحی با اشاره به انتقاد تند برخی از اصلاح‌طلبان از دولت روحانی بویژه پس از گرانی بنزین گفت: اگر جریان اصلاحات در ادعای خود صادق هستند، باید از ۶ سال پیش عملکرد دولت را مورد ارزیابی قرار می‌دادند و در جاهایی که عملکرد دولت ضعیف بود، از آن انتقاد می‌کردند. وی با بیان اینکه مردم بخوبی می‌دانند انتقاد این روزهای اصلاح‌طلبان از دولت روحانی از روی اخلاص و همچنین صادقانه نیست، اظهار داشت: انتقاد اصلاح‌طلبان از دولت صرفا به دلیل نزدیک شدن به انتخابات مجلس است و آنان می‌خواهند با اعلام برائت از دولت، به اهداف انتخاباتی خود برسند.
***
دفاع از اماکن راهبردی در رزمایش اخیر پدافند هوایی تمرین شد
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با حضور در منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور از سایت‌های راداری، موشکی و سامانه‌های فرماندهی و کنترل و اطلاعات و شناسایی این منطقه بازدید کرد. امیر‌علیرضا صباحی‌فرد در این بازدید در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی جنوب شرق کشور با اشاره به اهمیت راهبردی این منطقه گفت: منطقه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و اماکن حساس و حیاتی که در این بخش از کشور وجود دارد اهمیت دفاعی و پدافندی ویژه‌ای دارند و همین امر وظیفه ما را برای هوشیاری و آمادگی بیشتر می‌کند. فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۸، افزود: در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۹۸ با شبیه‌سازی منطقه پدافندی جنوب شرق کشور، دفاع از اماکن راهبردی این منطقه تمرین شد که به یاری خدا و با تلاش کارکنان جان برکف پدافند هوایی تمرین مفید و موفقی بود.
***
توصیه کدخدایی به داوطلبان انتخابات مجلس
قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان در حساب کاربری خود در توئیتر به افرادی که قصد دارند در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کنند، توصیه‌هایی کرد. عباسعلی کدخدایی در اولین توصیه خود خطاب به داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم نوشت: از یکشنبه ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی آغاز شد. مرور مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات توصیه می‌شود. سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: علاوه بر داشتن شرایط قانونی، دارا بودن شایستگی و توان انجام وظایف خطیر نمایندگی از جمله ضروریات عقلی است.

Page Generated in 0/0186 sec