printlogo


کد خبر: 213437تاریخ: 1398/9/13 00:00
اخبار

جام حذفی؛ سپاهان به استقلال خورد پرسپولیس به ماهشهر
قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد و طی آن تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان باید در این مرحله به مصاف هم بروند. پرسپولیس هم برابر نماینده ماهشهر به میدان می‌رود. پرسپولیس، استقلال، تراکتور، سپاهان، مس کرمان، شهرداری ماهشهر، شاهین شهرداری بوشهر و نفت مسجد سلیمان 8 تیم حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور هستند. مراسم قرعه‌کشی این مرحله بعدازظهر دیروز در سازمان لیگ برگزار شد که طی آن تیم‌ها طبق قرعه انجام شده برابر هم قرار خواهند گرفت.
استقلال تهران- سپاهان اصفهان
شهرداری ماهشهر- پرسپولیس تهران
نفت مسجدسلیمان- شاهین شهرداری بوشهر
تراکتور تبریز- مس کرمان 
رقابت‌های این مرحله روز دوشنبه دوم دی‌ماه برگزار خواهد شد.
بر اساس اعلام سازمان لیگ، دیدار فینال رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور در ورزشگاه پارس شیراز برگزار خواهد شد.
***
اتفاق تاریخی برای تنیس روی میز ایران
امیر‌حسین هدایی با قرار گرفتن در جایگاه نخست رده زیر ۲۱ سال رنکینگ جهان، اتفاقی تاریخی را برای تنیس روی میز ایران رقم زد. فدراسیون جهانی تنیس روی میز رنکینگ جدید بازیکنان را در ماه دسامبر اعلام کرد. در این رنکینگ یک اتفاق تاریخی برای پینگ‌پنگ ایران رخ داد و امیر‌حسین هدایی در رده زیر ۲۱ سال، توانست در رده یک جهان قرار گیرد. این برای نخستین‌بار در تمام رده‌های سنی است که یک پینگ‌پنگ‌باز ایرانی در رده نخست رنکینگ جهان قرار می‌گیرد. اما در رده بزرگسالان، نوشاد عالمیان با یک پله صعود در رده ۶۲ جهان قرار گرفت اما نیما عالمیان با ۱۲ پله سقوط از رنکینگ زیر ۱۰۰ جهان خارج شد و در رده ۱۰۷ ایستاد. در بخش بانوان نیز ندا شهسواری با ۸ پله صعود در رده ۱۹۸ جهان قرار گرفت.
***
واکنش جالب روزنامه قطری بعد از تحقیر امارات
روزنامه الوطن  قطر بعد از پیروزی تیم‌ملی فوتبال قطر برابر امارات در جام کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس تیم حریف را به باد تمسخر گرفت. تیم‌ملی فوتبال قطر در جام کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس توانست با نتیجه 4 بر 2 برابر امارات به پیروزی برسد. روزنامه الوطن بعد از این بازی نوشت: تیم‌ملی قطر، امارات را به بازی گرفت. چه در خانه ما و چه در خانه آنها 4 تایی شدند. اشاره این روزنامه قطری به جام ملت‌های آسیا 2019 است که به میزبانی امارات برگزار شد و تیم‌ملی فوتبال قطر توانست پیروزی مقتدرانه‌ای برابر امارات میزبان به دست آورد و با 4 گل این تیم را شکست دهد. 2 کشور قطر و امارات اصلا رابطه خوبی با هم ندارند و ماه‌هاست دچار تنش هستند. همین مسأله باعث شده فوتبال آنها هم تحت تاثیر قرار گیرد و کری‌خوانی‌های شدیدی بین آنها وجود داشته باشد. تیم‌ملی فوتبال قطر با پیروزی در این دیدار حریف عربستان در نیمه‌نهایی شد که این بازی هم با توجه به تنش بین این دو کشور از جذابیت و حساسیت بالایی برخوردار خواهد بود.
***
مذاکره با ویلموتس در استانبول؟
رئیس فدراسیون فوتبال ایران پس از شرکت در مراسم معرفی برترین‌های آسیا مستقیما از هنگ‌کنگ به ترکیه سفر کرد. به گزارش ایسنا، مهدی تاج که بامداد شنبه از تهران عازم هنگ‌کنگ شده بود تا در مراسم معرفی برترین‌های آسیا شرکت کند، پس از این مراسم مستقیما از هنگ‌کنگ عازم استانبول شد. طی روزهای گذشته مباحث و حاشیه‌های مختلفی درباره مارک ویلموتس و مشکلاتش با فدراسیون فوتبال ایران مطرح و حتی عنوان شده بود قرار است جلسه‌ای میان سرمربی تیم‌ملی و رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شود. حالا با سفر مهدی تاج به استانبول به نظر می‌رسد این سفر برای برگزاری جلسه با مارک ویلموتس برنامه‌ریزی شده تا بلکه طی روزهای آینده مشکلات طرفین حل شود. البته در این بین صحبت از مذاکره فدراسیون فوتبال با گزینه‌های دیگر برای قبول هدایت تیم‌ملی فوتبال ایران هم مطرح است که سفر مهدی تاج به استانبول شاید هم برای مذاکره با یکی از این گزینه‌ها ترتیب داده شده باشد.
***
استراماچونی برنامه نیم‌فصل دوم را به فتحی داد
آندره آ استراماچونی در نشستی که با مدیرعامل استقلال داشت، برنامه‌های آماده‌سازی تیم در نیم‌فصل دوم را ارائه داد.
استقلال پس از شروع نسبتا نا‌امید‌کننده در لیگ نوزدهم، از هفته ششم اوج گرفت و هفته به هفته بازی‌های بهتری را ارائه داد تا جایی که حالا و قبل از اتمام نیم‌فصل اول، یکی از شانس‌های قهرمانی نیم‌فصل است. اما همین تیم مدعی استقلال، در پست‌هایی با کمبود بازیکن مواجه است که برای نیم‌فصل دوم و حضور در لیگ آسیا باید به جذب آنها مبادرت کند. استراماچونی که حالا از محبوبیت خاصی نزد هواداران این تیم برخوردار است در نشستی که با مدیرعامل باشگاه داشت برنامه‌های خود را به منظور آماده‌سازی تیم برای نیم‌فصل دوم، برنامه تعطیلات نیم‌فصل و اردوهای آماده‌سازی ارائه داد. وی همچنین تاکید کرد در اولین فرصت چند بازیکن جدید برای ترمیم نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت تیمش نیاز دارد.
 

Page Generated in 0/0055 sec