printlogo


کد خبر: 213447تاریخ: 1398/9/13 00:00
ترامپ: حکومت ایران هم‌اکنون در حال کشتن هزاران نفر است
مرده خواری!

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی مدعی شد حکومت ایران در حال حاضر مشغول کشتن هزاران نفر از مردم است. دونالد ترامپ که نزد رسانه‌های آمریکایی دروغگوترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا لقب گرفته، در یک کنفرانس خبری در حاشیه سفرش به انگلیس پیش از نشست ناتو مدعی شد: هزاران ایرانی به خاطر اعتراض کردن کشته‌ می‌شوند. او همچنین در پاسخ به سوالی درباره اقدام احتمالی آمریکا در این باره، گفت نمی‌خواهد فعلا درباره این موضوع حرف بزند. ترامپ مدعی شد: ایران شاید اکنون که ما صحبت می‌کنیم، در حال کشتن هزاران هزار نفر از مردم باشد! به همین دلیل است که اینترنت را قطع کردند تا مردم نتوانند ببینند چه اتفاقی می‌افتد.
علاوه بر ترامپ، وزیر خارجه او نیز ادعای دیگری را مطرح کرد. مایک پمپئو در سخنرانی خود در دانشگاه لوییزویل مدعی شد ایران «عامل واحد» پشت تظاهرات اخیر در خاورمیانه بوده‌ است. او مدعی شد: تظاهرات‌کنندگان در عراق، لبنان و ایران با حکومت وابسته به روحانیت ایران مخالف هستند.
پمپئو که تلاش می‌کرد دلایلی برای ادعای بی‌اساس خود بیاورد، مدعی شد: «عادل عبدالمهدی (نخست‌وزیر مستعفی عراق) به دلیل اینکه مردم طالب آزادی بودند و نیروهای امنیتی ده‌ها نفر را کشته بودند، استعفا کرد. این تا اندازه زیادی ناشی از نفوذ ایران است. وی در ادامه مدعی شد: همین امر در لبنان و اعتراضات بیروت هم صادق است. آنها می‌خواهند حزب‌الله و ایران از کشورشان خارج شوند».
رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا اغتشاشات اخیر در ایران را صرفا ناآرامی‌ای دانست که دلیل آن نارضایتی مردم است. هر چند اعتراضات اخیر با تصمیم اشتباه دولت در اجرای طرح پرسؤال سهمیه‌بندی و گرانی بنزین آغاز شد اما مردم پس از میدان‌داری اغتشاشگران، که به گفته منابع امنیتی و قضایی توسط سرویس‌های امنیتی کشورهای بیگانه سازماندهی شده بودند، صف خود را از آنها جدا کردند. با این حال مقامات آمریکایی بدون اینکه صراحتا به دست داشتن در اغتشاشات اخیر اعتراف کنند، از اغتشاشگران و رسانه‌های حامی آنان حمایت می‌کنند. روز گذشته صفحه توئیتر وزارت خارجه آمریکا در پیامی توئیتری، اظهارات برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران را درباره شبکه‌هایی که به ناآرامی‌های اخیر ایران در پی اصلاح قیمت بنزین دامن زدند، نقل کرد و نوشت: حکومت ایران، حمله به خبرنگاران شبکه‌های صدای آمریکا، رادیوفردا و بی‌بی‌سی فارسی و بسیاری دیگر را شدت بخشیده است. آمریکا، هدف قرار دادن خبرنگاران و خانواده‌های‌شان را محکوم می‌کند. ما به انجام دادن اقداماتی قاطع برای حمایت از آزادی مطبوعات و آزادی بیان ادامه خواهیم داد. 
 
* «کشته‌سازی» غربی‌ها برای فشار به ایران
روز گذشته اما سخنگوی قوه‌قضائیه خبرهای جدیدی را درباره اغتشاشات اخیر بیان کرد.
غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری گفت: در منظر دستگاه قضا صف معترضان و کسانی که به گرانی بنزین اعتراض داشتند و نگران آینده بودند که افزایش قیمت بنزین موجب گرانی سایر کالاها و خدمات شود، از اراذل و اوباش جداست. ما به‌عنوان قوه‌قضائیه کسانی را که در مقام اعتراض به خیابان‌ها آمدند و فاقد مجوز هم بودند و فقط اعتراض داشتند را اراذل نمی‌دانیم.
وی افزود: آتش زدن و غارت اماکن و به شهادت رساندن عاملان برقراری امنیت و کشتن شهروندان بی‌گناه کار گروهی خاص از اراذل بود که وابسته به گروه‌های ضدانقلاب و خارج‌نشین و تحت حمایت سرویس‌‌های بیگانه بودند که دست به این عملیات زدند. 
اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره جبران خسارات جانی و مالی اغتشاشات اخیر و رقم کشته‌ها نیز گفت: اعداد و ارقامی که توسط گروه‌های معاند اعلام‌ می‌شود کذب محض است و آمار کمتر از ارقام ادعایی آنهاست.
وی افزود: بین رقم ادعایی از تعداد کشته‌ها و اسامی اعلام شده تفاوت وجود دارد. کشته‌های بی‌ربط و عادی را در این زمینه هم آوردند. مثلا گفتند «نیکتا اسفندانی» دختر ۱۴ ساله در اغتشاشات به ضرب گلوله کشته شده، در حالی که هم پزشکی قانونی و هم خانواده او تایید می‌کنند بر اثر مسمومیت فوت کرده است. اینها تلاش داشتند برخی از فوتی‌ها را به کشته‌های اغتشاشات اخیر ربط بدهند و این در حالی است که بسیاری از آمار کشته‌های آنان اکنون زنده هستند. اسماعیلی گفت: این در حالی است که در این بین بخش قابل توجهی از افراد توسط اشرار کشته شدند و بسیاری از مأموران برقراری نظم هم با اسلحه‌های این اشرار زخمی شدند که این موضوع را در مصاحبه‌های‌شان تأیید می‌کنند. وی افزود: اصلا ما مدعی همین اراذل و اوباش هستیم و حالا همین بیگانگان آن را پای نظام می‌گذارند.

Page Generated in 0/0054 sec