حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از حسین پارسایی، کارگردان تئاترهای لاکچری تقدیر کرد. به گزارش «وطن امروز»، تقدیر حوزه هنری از کارگردان تئاترهای لاکچری تحت عنوان «بازیگر، نویسنده و احیاگر تئاتر مسجد» در حالی اتفاق میافتد که رویکرد حسین پارسایی مدتهاست تغییر کرده است و این عنوان با نگاه امروز او به این حوزه هیچ قرابتی ندارد. پارسایی سابقه روشنی در سوءاستفاده از نهادهای فرهنگی دارد و مواجهه او با امر سیاسی نیز نشان داده این رویکرد او تا چه اندازه فرصتطلبانه است. چرخشهای متعدد او در استفاده از ظرفیتهای فرهنگی جمهوری اسلامی به اندازهای بوده که یکی از رسانهها برای بازخوانی سوابق او از این تیتر استفاده کرد: «امروز باد به کدام سمت میوزد؟» پارسایی که سابقه مجیزگویی از رئیس دولتهای نهم و دهم را دارد، توانست از این طریق به مناصبی چون مدیریت تئاتر شهر و مدیریت مرکز هنرهای نمایشی دست یابد. پارسایی پس از منقضی شدن دولت دهم، با چرخشی 180 درجهای به سمت دولت جدید غش کرد و در سفرهای انتخاباتی همراه رئیس دولتهای یازدهم و دوازدهم تا مرز پارگی حنجره نیز پیش رفت. او با همین مدل رفتاری برای سالها توانسته از بودجهها و ظرفیتهای دولتی برای ترویج نگاههای مبتذل خود در تئاتر استفاده کند. از تئاترهای لاکچری «بینوایان»، «الیور توئیست» تا مدیریت سوالبرانگیزش در جایگاه مدیریت اداره شبکه نمایش خانگی ارشاد که به دسته گلهایی چون «ممنوعه» انجامید، به خودی خود معرف رفتار فرهنگی حسین پارسایی است. با این همه اما گویا پارسایی هنوز «نورچشمی» حوزه هنری است و این نهاد متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی بنا دارد با اعطای عناوین پرطمطراق، باز زمینه را برای سوءاستفادههای او از ظرفیتهای فرهنگی مهیا کند. فارغ از اینکه این تقدیر تا چه اندازه منطبق بر سیاستهای حوزه هنری است، تجلیل تحت عنوان احیاگر تئاتر مسجد هم سوالبرانگیز است. سوالی که باقی میماند البته این است که این رویکردهای اشتباه که عمدتا تحت عنوان «جذب» به خورد مخاطبان و اهالی رسانه داده میشود، تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟ این سوالی است که مسؤولان حوزه هنری باید به آن پاسخ دهند. البته آیا از مسؤولانی که خود در مراسم تقدیر حضور پیدا میکنند و کلیات ابوالبقای همیشگی را بر زبان میآورند، میشود چنین انتظاری داشت؟