printlogo


کد خبر: 213528تاریخ: 1398/9/16 00:00
اخبار

رکوردی که استراماچونی ثبت کرد
سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان نام خود را به ‌عنوان نخستین خارجی که با این تیم در لیگ برتر به صدر جدول رسید، ثبت کرد. در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر، تیم فوتبال استقلال موفق شد شهرخودروی مشهد را در تهران با یک گل شکست دهد و به لطف توقف سپاهان مقابل نساجی و با یک بازی بیشتر به صدر جدول برسد. این اولین صدرنشینی استقلال از فصل پانزدهم لیگ برتر تاکنون و اولین صدرنشینی آبی‌پوشان با یک مربی خارجی در لیگ برتر بود. استقلالی‌ها پیش از استراماچونی در لیگ برتر 2 بار از مربی خارجی استفاده کرده بودند که با رولند کخ و شفر هرگز رسیدن به صدر جدول را تجربه نکرده بودند. استراماچونی این تیم را صدرنشین لیگ برتر کرد تا اولین سرمربی خارجی باشد که با آبی‌پوشان در لیگ برتر به صدر جدول رسیده است.
***
کالدرون: شایسته این برد پرقدرت بودیم
سرمربی پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد بازیکنانش در دیدار برابر ذوب‌آهن گفت: می‌دانستیم پرسپولیس سال‌هاست در اصفهان برنده نشده و به همین خاطر تلاش کردیم برنده باشیم. آخرین دیدار هفته سیزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر بین تیم‌های ذوب‌آهن و پرسپولیس در ورزشگاه فولادشهر اصفهان انجام شد که این دیدار با برتری ۳ بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. مهدی ترابی (۱۶ - پنالتی و ۶۴) و علی علیپور (۵۸) برای پرسپولیس گل زدند. گابریل کالدرون بعد از این بازی گفت: به بازیکنان و هواداران به خاطر این پیروزی تبریک می‌گویم. می‌دانستیم پرسپولیس ۹ سال است در اصفهان نتوانسته ذوب‌آهن را شکست دهد. خوشحالم که به یک برد مقتدرانه رسیدیم. ما شایسته این پیروزی مقتدرانه بودیم، چرا که امروز تیم من عالی کار کرد. از بازیکنانم به خاطر تلاشی که کردند ممنونم. کالدرون درباره اینکه آیا فکر می‌کرد پرسپولیس 3 گل به ذوب‌آهن بزند، گفت: ما در بازی آخر موقعیت‌های زیادی داشتیم اما به گل نرسیدیم. در هفته‌ای که گذشت روی شوت و سانتر کار کرده بودیم و می‌دانستیم بازیکنان توانمندی داریم و با این روش می‌توانیم برنده شویم. ذوب‌آهن در 3 بازی اخیر خود 2 برد و یک مساوی داشت اما کیفیت و کار بازیکنان من باعث شده بود آنها به دردسر بیفتند و این به خاطر شایستگی تیم ما بود.
***
CAS به نفع چلسی رای داد
دادگاه عالی ورزش محرومیت باشگاه چلسی در نقل و انتقالات را رفع کرد. شبکه «بی‌بی‌سی» اسپورت خبر داد محرومیت باشگاه چلسی در نقل و انتقالات بعد از اعتراض به دادگاه عالی ورزش (CAS) برداشته شد و این باشگاه می‌تواند در ژانویه بازیکن جدید جذب کند. چلسی فوریه گذشته به خاطر زیر پا گذاشتن قوانین امضای قرارداد با بازیکنان جوان از سوی فیفا از 2 پنجره نقل و انتقالات محروم شده بود. بدین ترتیب دادگاه عالی ورزش، چلسی را به پرداخت 300 هزار فرانک سوییس محکوم کرد و محرومیتش را برداشت تا این تیم در ژانویه بتواند بازیکن جدید جذب کند.
***
دروغ‌های جونیور در کشورش
مهاجم برزیلی سابق پرسپولیس درباره حضور کوتاه‌مدت خود در ایران با یک رسانه کشورش به صحبت پرداخت. به گزارش ایسنا و به نقل از Terra، جونیور براندائو که از لودوگورتس به پرسپولیس پیوست، بعد از ناکامی در این تیم قصد بازگشت به سری B برزیل را دارد. او در همین رابطه گفت: خیلی دوست دارم به لیگ برزیل بازگردم و کنار همسر و فرزندم باشم. با وجود اینکه باید در ژانویه به لودوگورتس بازگردم، چون قرارداد دارم ولی خیلی دوست دارم کنار خانواده‌ام باشم و بازی کنم.
بازیکن ۲۳ ساله متولد سائوپائولو درباره حضور در لیگ ایران گفت: برای تجربه آن شرایط باید خیلی مقاومت داشته باشید. نکته مثبت این تجربه کار با گابریل کالدرون آرژانتینی بود. ترک کردن خانواده‌ام یک ماه بعد از به دنیا آمدن فرزندم و اینکه نمی‌توانستم برای‌شان پول بفرستم کارم را سخت کرد. بی‌نظمی باشگاه و لیگ ایران هم تاثیر داشت. پرداخت دیر حقوق‌ها دلیل دیگری برای بازگشت من بود. همچنین حدود ۱۵ روز مجبور بودم به سفارت بروم تا یک تماس با خانواده‌ام بگیرم که آن هم به سختی بود. همین باعث شد از لئو فیجو، مدیر برنامه‌های خودم بخواهم هر طور شده قراردادم را فسخ کند.

Page Generated in 0/0057 sec