printlogo


کد خبر: 213550تاریخ: 1398/9/16 00:00
اخبار

رسیدگی به آسیب‌دیدگان اخیر اولویت کار جریان حزب‌اللهی باشد 
حجت‌الاسلام حسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در نماز عبادی‌- سیاسی تهران با اشاره به رویدادهای اخیر اظهار داشت: در ناآرامی‌های اخیر شهروندانی بدون گناه جان خود را از دست دادند که باید شهید محسوب شوند. خانواده‌های آنان باید تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرند. امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های خود گفت: درباره قربانیانی که در جریان تظاهرات اعتراضی، به هر نحو جان خود را از دست دادند موضوع پرداخت دیه و دلجویی از خانواده‌های آنان در دستور کار قرار گیرد. ابوترابی‌فرد بر همین اساس تصریح کرد: جریان حزب‌اللهی، امامان جمعه سراسر کشور و پایگاه‌های بسیج و مردم متدین و انقلابی! شما پیشگام اجرای این رهنمود الهام‌بخش باشید. به این خانواده‌ها سر بزنید. توجه و رسیدگی به آلام خانواده‌های آسیب‌دیده در حوادث اخیر در اولویت کار شما قرار گیرد و همچنین گزارش خسارت وارد شده را به نحوی که دولت تعیین کرده، از طریق دبیرخانه ائمه جمعه ارسال کنید. دبیرخانه ائمه جمعه پایگاه مدافع حقوق آحاد ملت ایران است.
***
اعتراف آمریکا به حمایت از اغتشاشات ایران
برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با «العربیه» بدون اشاره به سابقه طولانی ایالات متحده در انجام اقدامات غیر‌انسانی علیه ایران با ذکر این ادعا که تهران تنها زبان اعمال تحریم‌ها را می‌فهمد، تاکید کرد اعتراض‌های اخیر در ایران خطرناک‌ترین بوده است. او در ادامه ادعاهای خود گفت که ایران همواره در حالت دشمنی با دیگران بوده و خواهان سلطه بر منطقه خاورمیانه و جهان است. هوک با اشاره به حمایت آمریکا از اغتشاشگران افزود: « ابزارهایی را برای تظاهرکنندگان (ایرانی) فراهم کردیم تا بتوانند در صورت قطعی شبکه اینترنت به آن دسترسی پیدا کنند».
 رئیس‌جمهور آمریکا نیز روز پنجشنبه در پاسخ به سوالی درباره اغتشاشات اخیر در ایران ادعا کرد: «آنها (حکومت ایران) آدم‌های زیادی را می‌کشند و بسیاری از شهروندان خودشان را دستگیر می‌کنند. ایالات متحده در کنار معترضان ایستاده است».
***
دشمن با راهپیمایی مردم ایران بار دیگر احساس شکست کرد
سردار سرلشکر حسین سلامی در گردهمایی اساتید سطح عالی و خارج حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه دشمن ضربات سنگینی از جمهوری اسلامی ایران خورده است، گفت: از لحاظ تاکتیکی، گرفتن یک کشتی و سقوط یک هواپیما یک عملیات است ولی از لحاظ عقبه سیاسی، یک قدرت است، تمام استراتژی‌های دشمن شکست خورده است و راهبرد آنها در تحریم شکست خورد و اکنون ما در آستانه اقتصاد بدون اتکا به نفت هستیم و این نیز برای ما یک دستاورد بزرگ بود. فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: مردم ایران با حضور غیرتمندانه و عزتمندانه در صحنه، استکبار‌ستیزی و بصیرت خود را نشان دادند و دشمن بار دیگر شکست از جمهوری اسلامی ایران را تجربه کرد.
 

Page Generated in 0/0050 sec