printlogo


کد خبر: 213551تاریخ: 1398/9/16 00:00
از ثبت‌نام کاندیدای مستعفی تا انصراف سرلیست امید
ثبت‌نام بیش از 8500 نفر برای انتخابات اسفند

پنجمین و ششمین روز ثبت‌نام متقاضیان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با گرم شدن تنور ثبت‌نام‌ها و همچنین ثبت‌نام «محمود صادقی» نماینده حاشیه‌ساز تهران در مجلس دهم همراه بود. صادقی که در اوایل دوره نمایندگی خود اعلام کرده بود قصد نمایندگی مجدد در مجلس را ندارد و چند هفته پیش هم خبر استعفایش به علت افزایش نرخ بنزین جنجالی شده بود با حضور در وزارت کشور برای دور جدید انتخابات ثبت‌نام کرد تا بار دیگر وعده‌های خود را نقض کرده باشد. وی با اشاره به اینکه برای ثبت‌نام در انتخابات تردید داشتم، اظهار کرد: در حوادث اخیر، مجلس پاسخ مناسبی به انتظارات مردم نداد.
 صادقی درباره سرنوشت استعفای خود از مجلس دهم اظهار داشت: تقاضای استعفای خود را نوشتم و در سیستم اتوماسیون مجلس برای هیأت‌رئیسه ارسال شد ولی در حالت استندبای مانده است. انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه‌ها جلسه فوق‌العاده‌ای گذاشت و توصیه کرد نباید استعفا کنم. عارف و فراکسیون امید هم موافق نبودند. تعداد زیادی از مردم هم به من پیام داده و مخالف استعفایم بودند. اما دیگر خبر مهم این روزها در حاشیه ثبت‌نام محمدعلی وکیلی، نماینده فعلی مردم تهران در مجلس اعلام شد، این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که رئیس فراکسیون امید در انتخابات حاضر خواهد شد یا خیر؟ گفت: شنیدم عارف نمی‌آید و علی‌الاصول طی بیانیه‌ای این مسأله را اعلام خواهد کرد. 
با این خبر به نظر می‌آید طیف کارگزاران در جریان تضادهایش با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دست بالا را پیدا کرده و موفق به کنار زدن سرلیست سابق اصلاح‌طلبان شده است. علی مطهری و مصطفی کواکبیان از دیگر نمایندگان اصلاح‌طلبی بودند که روز گذشته برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کردند. سید‌محمد حسینی و صادق خلیلیان، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد کشاورزی در دولت دهم از دیگر اشخاص مشهوری بودند که با حضور در وزارت کشور اقدام به ثبت‌نام کردند. در این میان می‌توان به نام سید نظام‌الدین موسوی، فاطمه‌رهبر، سیدمهدی هاشمی و بهروز نعمتی نیز اشاره کرد که برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند.
اما در خصوص تعداد ثبت‌نام‌ها سیداسماعیل موسوی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران از ثبت‌نام 8 هزار و 503 نفر تاکنون خبر داد.

Page Generated in 0/0056 sec