printlogo


کد خبر: 213573تاریخ: 1398/9/17 00:00
همه تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید در سرزمین‌های اشغالی ناکام مانده است
جنگ تمام‌عیار بین صهیونیست‌ها

بلبشو در ساختار سیاسی رژیم کودک‌کش صهیونیستی همچنان ادامه دارد. در آخرین تحول گانتس و نتانیاهو شمشیرها را از رو بسته و شدیدترین حملات را که در تاریخ رژیم جعلی اسرائیل بی‌سابقه عنوان شده، علیه یکدیگر انجام می‌دهند.  کوتاه نیامدن طرفین از ادعاها علیه یکدیگر سبب شده شمارش معکوس برای برگزاری سومین انتخابات در کمتر از یک سال آغاز شود.  با توجه به شکست رهبر ائتلاف آبی- سفید و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تشکیل دولت جدید، پیش‌بینی می‌شود انتخابات سومی ظرف کمتر از یک سال در سوم مارس (۱۳ اسفند) برگزار شود و نظرسنجی‌ها نیز حاکی از آن است که نتیجه این انتخابات هم ترکیب کنست (پارلمان اسرائیل) را تغییر نخواهد داد. روزنامه الشرق‌الاوسط چاپ لندن نوشت، با ادامه تلاش‌های دقیقه نودی برای حل اختلافات و دستیابی به توافق میان طرف‌ها جهت تشکیل دولت جدید در اراضی اشغالی، «ایال یانون» مشاور قضایی کنست گفته است در صورتی که تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید با شکست روبه‌رو شود، سوم مارس انتخابات جدیدی برگزار خواهد شد. یانون طی نشست خبری با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بحران سیاسی عمیق و بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند و نباید در برابر آن ساکت ماند، ابراز امیدواری کرده روز چهارشنبه تشکیل دولت جدید اعلام شود، چرا که در غیر این صورت کنست خود به خود منحل می‌شود و انتخابات دیگری پیش رو خواهد بود.
با وجودی که تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید متوقف نشده و قرار است بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی- سفید امروز (یکشنبه) دیدار کنند اما احزاب تلاش‌های خود را برای آمادگی جهت برگزاری انتخابات آتی پنهان نمی‌کنند. نخستین هدف آنها این است که رأی‌دهندگان را قانع کنند که این طرف مقابل است که اسرائیل را ظرف کمتر از یک سال به سومین انتخابات پارلمانی کشانده است.
در همین راستا، نتانیاهو حین بازگشت از پرتغال گفت: گانتس مسؤول نابسامانی در انتخابات است. اگر او پیشنهادی را که رئیس اسرائیل داد بپذیرد و با نخست‌وزیری من در مرحله اول  دولت جدید موافقت کند، مشکلی وجود نخواهد داشت. به نظر من هنوز زمان برای توافق بر سر چنین دولتی وجود دارد.
نتانیاهو همچنین موافقت خود را با اینکه در دولت جدید تنها 6 ماه نخست‌وزیر باشد رد کرد و گفت می‌خواهد 2 سال این پست را در اختیار داشته باشد. وی این مسأله را که بشدت به قدرت چسبیده هم رد کرد و در واکنش گفت: حضورم در راس قدرت ضروری است، چرا که من تنها کسی هستم که تعامل مثبتی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دارم. نتانیاهو در این باره گفت: ترامپ دوست من است و در همه تصمیماتم بویژه تصویب قانون الحاق غور اردن و شمال بحرالمیت به اراضی اشغالی از من حمایت خواهد کرد.
گانتس هم در واکنش به این اظهارات گفت: نتانیاهو شیوه نابودی اسرائیل را در پیش گرفته است. او می‌گوید من فراتر از هر چیز دیگر هستم. منم که خط مشی را هدایت می‌کنم که بر اساس آن اسرائیل فراتر از هر چیزی است. این همان دلیل عدم تشکیل دولت متحد است. اینکه خودخواهی را با میهن‌پرستی یکسان بدانیم، غیرعقلانی است و با اینکه ائتلاف آبی- سفید برای ممانعت از برگزاری انتخابات مجدد فراوان از مواضع خود عقب نشسته، به نظر می‌رسد راهی جز برگزاری انتخابات جدید وجود ندارد.
گانتس ادامه داد:‌ نتانیاهو در انتخابات آوریل و سپتامبر شکست خورد و در انتخابات ماه مارس هم ما بر او و خط مشی او پیروز خواهیم شد. اسرائیل گرفتار نخست‌وزیری فاسد شده و نیاز دارد گرد و غبار از چهره‌ آن زدوده شده و از دست نتانیاهو و امثال او در عرصه‌ سیاسی نجات داده شود.
اما لیبرمن که حزب راست‌گرا را مسؤول شکست در تشکیل دولت محدود راست‌گرا می‌داند، می‌گوید: رهبران لیکود مانند خرگوش‌ها رفتار می‌کنند. آنها از درگیری واقعی در حزب خود فرار کرده و به کسی که خواستار نجات آنهاست، حمله و بعد از آن هم زبان به شکایت باز می‌کنند. در همین راستا، نظرسنجی‌ جدیدی که روزنامه «معاریو» پیرامون نتیجه انتخابات مجدد در اراضی اشغالی منتشر کرد، نشان می‌دهد در صورت برگزاری این انتخابات، اگر نتانیاهو ریاست حزب لیکود را همچنان بر عهده داشته باشد، ائتلاف احزاب میانه- چپ و فهرست مشترک عربی قدرت خود را حفظ و حزب راست‌گرا از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست یک کرسی را از دست خواهد داد و حزب آویگدور لیبرمن، «اسرائیل خانه ما» همچنان تعیین‌کننده خواهد بود اما در عمل، همان نتایجی که در انتخابات اخیر در ماه سپتامبر حاصل شد، به دست خواهد آمد.
این روزنامه نوشت: اگر انتخابات سومی امروز برگزار شود و نتانیاهو ریاست لیکود را برعهده داشته باشد، تقسیم کرسی‌های کنست تقریبا به این شرح خواهد بود: حزب راست‌گرا ۵۴ کرسی (در حال حاضر ۵۵ کرسی در اختیار دارد)، ائتلاف احزاب میانه- چپ و فهرست مشترک عربی ۵۸ کرسی (در حال حاضر هم همین تعداد کرسی در اختیار دارد) و حزب لیبرمن نیز همان 8 کرسی حال حاضر را به دست خواهد آورد و این نتیجه بدین معنی است که انتخابات حتی اگر تعداد کرسی‌ها میان احزاب کم و زیاد شود، هیچ تغییری در توازن قدرت ایجاد نخواهد کرد.
 

Page Generated in 0/0144 sec