printlogo


کد خبر: 213633تاریخ: 1398/9/18 00:00
اخبار

با تأیید صالحی‌امیری
جام‌جهانی کشتی برگزار می‌شود
روز گذشته رئیس کمیته ملی المپیک در جمع  خبرنگاران مدعی شد فدراسیون جهانی کشتی زمان مسابقات جام‌جهانی را به وقت دیگری موکول کرد. در واقع این مسابقات لغو نشده است. سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان پرسپولیس همچنین درباره بودجه ورزش در سال 99 گفت: سال 99 سال المپیک است و ما هزینه‌های فوق‌العاده و جدی برای حمایت از تیم‌های ملی، اردوها و اعزام‌ها داریم.
2 میلیون دلار هزینه اسکان، حمل‌و‌نقل، پاداش پای سکو‌ و... داریم. در جلسه‌ای که با دولت داشتیم، جهت گیری آنها مثبت بود. صالحی‌امیری ادامه داد: البته باید شرایط کشور را هم در نظر بگیریم اما دولت سال بعد هم حمایت می‌کند تا ما بتوانیم المپیک را برگزار کنیم. وی درباره لغو مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی و اینکه این ماجرا به کجا کشیده شد نیز عنوان کرد: با انصراف کشورهای ژاپن، گرجستان و مجارستان، فدراسیون جهانی زمان این مسابقه را به وقت دیگری موکول کرد. در واقع این مسابقات لغو نشد و خبر لغو درست نیست. رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: فدراسیون جهانی از ما 2 زمان خواست که در نامه‌ای مشترک به لالوویچ این 2 زمان را اعلام کردیم و به آنها گفتیم در ایران امنیت وجود دارد. او هم متعهد شد این رویداد حتما در ایران برگزار شود.
***
سهم ورزش ایران از بودجه سال آینده چقدر است
۱۶۱۵ میلیارد تومان برای سئول‌نشینان
لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور حاکی از رشد 25/17 درصدی مجموع بودجه وزارت ورزش و جوانان، 77/21 درصدی مجموع بودجه کمیته ملی المپیک و 81/9 درصدی کمیته ملی پارا‌المپیک نسبت به قانون بودجه سال ۹۸ است. بر اساس لایحه بودجه سال آینده مجموع بودجه وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری و عمرانی معادل یکهزار و ۴۵۱ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، مجموع بودجه جاری و عمرانی کمیته ملی المپیک معادل ۱۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و بودجه کمیته ملی پارا المپیک در بخش جاری و عمرانی معادل ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که جمعا رقم بودجه‌ای معادل یکهزار و ۶۱۵ میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را برای مجموعه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارا المپیک نشان می‌دهد. دیروز رئیس‌جمهوری لایحه بودجه سال آینده را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد که بر اساس آن مجموع بودجه سال آینده ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومان است که از 2 بخش بودجه عمومی و بودجه شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها تشکیل می‌شود. بر اساس این لایحه، بودجه جاری وزارت ورزش و جوانان در سال ۹۹ معادل ۸۷۰ میلیارد و ۳۸۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بودجه عمرانی این وزارتخانه معادل ۵۸۱ میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان برآورد شده است که جمعا حاکی از بودجه یکهزار و ۴۵۱ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری و عمرانی است که البته نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی خواهد بود و رقم دقیق آن پس از تصویب لایحه و تبدیل آن به قانون مشخص می‌شود. 
***
فشار مجدد به صداوسیما درباره حق پخش
جریان دولتی یک بار دیگر این خط خبری را دنبال می‌کند که حق پخش تلویزیونی رویدادهای ورزشی که تا امسال در انحصار سازمان صدا‌و‌سیما بود از سال آینده شرایط تازه‌ای پیدا خواهد کرد و ورزش هم از آن منتفع خواهد شد. سال‌هاست درباره حق پخش تلویزیونی رویدادهای ورزشی به مسؤولان صداوسیما فشار وارد می‌شود که این امر در حوزه فوتبال چشمگیرتر و تاثیرگذارتر است. در بند «ل» لایحه بودجه سال ۹۹ آمده است:«به استناد بند «پ» ماده ٩٢ قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ١٤٠١٨٤ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند. وجوه واریزی به نسبت مساوی از محل ردیف ٤٩-٥٣٠٠٠٠ مندرج در جدول شماره ٩ این قانون در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون‌های مربوط) و سازمان صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد». به نظر می‌رسد در صورتی که این لایحه در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد،  از فروردین‌ماه سال آینده این تصمیم اجرایی شود.

Page Generated in 0/0102 sec