printlogo


کد خبر: 213662تاریخ: 1398/9/18 00:00
اخبار

ثبت‌نام 15 هزار و 618 نفر برای انتخابات مجلس
رئیس ستاد انتخابات کشور درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: آمار کل ثبت‌نام 15618 نفر است اما به‌دلیل ازدحام روز شنبه، تعدادی را به‌صورت دستی ثبت‌نام کردیم که اگر این عدد هم اضافه شود، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان به 16145 نفر می‌رسد. جمال عرف با اشاره به اینکه تاکنون 81 نفر برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نام‌نویسی کرده‌اند، درباره وضعیت تحصیلات داوطلبان انتخابات مجلس اظهار داشت: ۱۲۰۴ نفر از داوطلبان تحصیلات دانشگاهی و ۶۸۰ نفر تحصیلات حوزوی داشتند که افزایش ۲۹ درصدی داشته است. رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۲۴۸ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان نیز از نمایندگان فعلی مجلس هستند، کمترین رنج سنی از سنین ۷۱ تا ۷۵ سال با ۶۱ نفر ثبت‌نامی بودند، ۳۲۰۹ نفر بین ۳۶ تا ۴۰ سال سن بودند، ۲۸۳۱ نفر سنین بین ۴۱ تا ۴۵ بوده است. ۸۸ درصد آقایان ثبت‌نام کرده‌اند و مابقی مربوط به خانم‌هاست.
***
انتقاد تلویحی کدخدایی از میزان ثبت‌نام‌ها
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ثبت‌نام ۱۶ هزار نفر برای انتخابات مجلس گفت: هیات‌های اجرایی و نظارت، صلاحیت شرکت‌کنندگان را وفق قانون بررسی و اعلام خواهند کرد. به گزارش «وطن امروز»، عباسعلی کدخدایی در توئیتی نوشت: بیش از ۱۶ هزار نفر برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام کردند. فارغ از حضور چهره‌های فرهیخته و مفید برای کشور، افرادی نیز بدون آگاهی از وظایف نمایندگی، قانون اساسی و نیازهای کشور بی‌محابا ثبت‌نام کردند. هیات‌های اجرایی و نظارت، صلاحیت شرکت‌کنندگان را وفق قانون بررسی و اعلام خواهند کرد.
***
بیانیه آژانس درباره دیدار عراقچی و رافائل گروسی
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد معاون وزیر امور خارجه ایران و مدیرکل آژانس درباره فعالیت‌های پادمانی در ایران و نظارت بر اجرای برجام با یکدیگر رایزنی کردند. به گزارش ایرنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: رافائل گروسی، مدیرکل آژانس و عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران روز جمعه برای گفت‌وگو درباره فعالیت‌های پادمانی آژانس در ایران، شامل راستی‌آزمایی و نظارت بر تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برجام و سایر موضوعات دیدار کردند. دو طرف در این دیدار که در وین انجام شد درباره روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند. رافائل گروسی از ابتدای ماه دسامبر به عنوان مدیرکل جدید آژانس فعالیت خود را آغاز کرده است.
***
هدیه خداحافظی آمریکا به دانشمند ایرانی
یک استاد دانشگاه تهران در واکنش به بازگشت دانشمند ایرانی که در آمریکا زندانی شده بود، توئیتی منتشر کرد. به گزارش ایسنا، سیدمحمد مرندی، استاد ادبیات انگلیسی و شرق‌شناسی دانشگاه تهران در توئیتی نوشت: استاد شهیر جهانی، دکتر سلیمانی هرگز به ارتکاب هیچ جرمی محکوم نشد؛ همین‌طور هیچ یک از ۵ بیمار او در ۱۴ ماهی که گروگان بود، جان خود را از دست ندادند. وی ادامه داد: آمریکا به عنوان هدیه خداحافظی، او را بیش از ۱۲ ساعت با زنجیر و دستبند نگه داشت؛ از زمانی که از سلول زندان بیرون آمد تا زمانی که به ایران تحویل داده شد. مسعود سلیمانی، دانشمند ایرانی پریروز بعد از ۱۴ ماه حضور در زندان‌های آمریکا به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های دولت واشنگتن علیه ایران آزاد شد و به کشور بازگشت.
***
3 اولویت اصلی نتانیاهو
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ما برای اعمال تحریم علیه ایران، اعمال فشار علیه ایران، مقابله با ایران و مقابله فعالانه و نظامی علیه اقدامات این کشور برای استقرار در مرز ما، تلاش بی‌وقفه داریم. به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو افزود: در واقع یک تلاش جهانی علیه ایران را به پیش می‌بریم و آخرین گفت‌وگوهایم با ترامپ، پوتین و نیز پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در این هفته بخشی از این تلاش است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: 3 اولویت من در هر گفت‌وگویی این است: ایران، ایران و ایران. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که با بحران‌های داخلی شدید و بی‌سابقه دست و پنجه نرم می‌کند، در دوره اخیر به شکل قابل توجهی بر حجم اقدامات فرافکنانه بویژه موضع‌گیری علیه کشورمان افزوده است که به اعتقاد بیشتر کارشناسان، اینگونه اقدامات بی‌نتیجه نتانیاهو تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های داخلی و پرونده‌های فساد وی است.
***
فکر می‌کنم هزاران نفر را در ایران کشته‌اند!
رئیس‌‌جمهور آمریکا در کنفرانس سالانه شورای اسرائیلی- آمریکایی برای چندمین بار با حمایت از ناآرامی‌های اخیر در ایران، مدعی شد در ایران هزاران و هزاران نفر از معترضان را کشته‌اند. دونالد ترامپ در کنفرانس سالانه شورای «اسرائیلی- آمریکایی» بار دیگر اتهام‌زنی به ایران را تکرار کرد و تهران را به تأمین بودجه «خشونت، هرج و مرج و ضرب و شتم» متهم کرد. رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان آغاز به کار، سیاست فشار حداکثری علیه مردم ایران را در پیش گرفته، با ژستی انساندوستانه گفت که «بزرگ‌ترین قربانیان» سیاست‌های ایران، «خود مردم این کشور» هستند. ترامپ در ادامه سخنان خود برای چندمین بار از ناآرامی‌‌های اخیر ایران حمایت کرد و گفت: «دیکتاتوری رژیم (ایران) در پاسخ، صدها و صدها و شاید هزاران نفر از آن مردم را کشت. هزاران نفر را بازداشت کرد و رژیم ایران، اینترنت را قطع کرد». ترامپ در حالی به ایران اتهام کشتار هزاران نفر را می‌زند که هیچ آمار رسمی از تلفات آشوب‌های اخیر تاکنون اعلام نشده و آمارهای غیرموثقی که رسانه‌ها و نهادهای غربی مورد ادعا قرار می‌دهند نیز صدها نفر از عدد هزار کمتر است.  

Page Generated in 0/0062 sec