printlogo


کد خبر: 213683تاریخ: 1398/9/19 00:00
اخبار

محرومیت روسیه از المپیک توکیو و جام‌جهانی قطر
آژانس جهانی ضددوپینگ، ورزش روسیه را برای 4 سال از حضور در تمام رقابت‌های ورزشی محروم کرد. به نقل از اسکای، آژانس جهانی ضددوپینگ محرومیت سنگینی برای ورزش روسیه اعمال کرد که براساس آن تمام تیم‌های این کشور حق حضور در هیچ رقابت بین‌المللی را برای 4 سال ندارند و به این ترتیب روسیه در جام‌جهانی دوره بعد یعنی قطر و نیز المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو و المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن غایب خواهد بود. آژانس جهانی ضددوپینگ، روسیه را متهم به تغییر اطلاعات این نهاد کرده است و به این ترتیب تا 4 سال تمام ورزشکاران این کشور حق حضور در هیچ رقابتی را ندارند. خبرگزاری تاس نیز نوشت، ورزشکاران این کشور زیر پرچم روسیه نمی‌توانند در المپیک توکیو رقابت کنند. کمیته‌ای در نهاد بین‌المللی مبارزه با دوپینگ دریافته است مقام‌های روسیه اطلاعات آزمایش‌های مثبت دوپینگ را از اسناد حذف کرده‌اند. این تحقیقات در ادامه رسوایی بزرگی است که سال ۲۰۱۵ از دوپینگ سازمان‌یافته و با حمایت دولت پرده برمی‌داشت. تحقیقات سال ۲۰۱۵ نشان داد ورزشکاران روس از سال ۲۰۱۱، در «تقریبا تمام» رشته‌های ورزشی در المپیک‌های تابستانی و زمستانی، زیر نظر دولت روسیه دوپینگ کرده‌اند. فدراسیون جهانی دوومیدانی، به دنبال گزارش همین سازمان مبنی بر دوپینگ سازمان‌یافته، رای به محرومیت دوومیدانی روسیه داد.
***
سهمیه ایران در آسیا ۲+۲ شد استقلال و شهرخودرو در پلی‌آف
کمیته مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا سهمیه فوتبال باشگاهی ایران را به‌طور رسمی ۲+۲ اعلام کرد. رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا در حالی از اواسط بهمن‌ماه با برگزاری بازی‌های مرحله پلی‌آف آغاز می‌شود که کمیته این مسابقات، سهمیه‌بندی رسمی تیم‌ها در 2 منطقه شرق و غرب را اعلام کرد. طبق این سهمیه‌بندی، فوتبال باشگاهی ایران دارای 2 نماینده قطعی در مرحله گروهی و 2 سهمیه در مرحله پلی‌آف است. تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به‌عنوان نمایندگان فوتبال باشگاهی ایران در مرحله گروهی حضور دارند. استقلال تهران و شهرخودروی مشهد نیز باید برای حضور در دور گروهی به مصاف حریفان خود در مرحله مقدماتی بروند. استقلال تهران باید نخستین بازی از مرحله مقدماتی را در ورزشگاه آزادی با برنده دیدار تیم‌های الفیصلی اردن و الکویت کویت برگزار کند و سپس در صورت پیروزی، مقابل الریان در دوحه بازی ‌کند تا راهی مرحله گروهی شود. همچنین شهرخودرو در اولین دیدار با برنده دیدار چنای هند با الرفاعی بحرین بازی می‌کند و در صورت پیروزی در این مسابقه، باید در پلی‌آف به مصاف السیلیه قطر برود تا مجوز حضور در مرحله گروهی را به دست آورد.
***
دبیر، بنا و محمدی به دیدار صالحی‌امیری می‌روند
رئیس فدراسیون کشتی به همراه سرمربیان تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای بیان دغدغه‌های کشتی در راه حضور در المپیک به دیدار رئیس کمیته ملی المپیک می‌روند. پس از دیدار چندی پیش رئیس فدراسیون کشتی و سرمربیان تیم‌های ملی با وزیر ورزش و جوانان که با طرح انتظارات از سوی 2 طرف همراه بود، این‌بار قرار است دبیر به همراه محمدی و بنا به دیدار رئیس کمیته ملی المپیک بروند. این جلسه روز چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود و قرار است سرمربیان تیم‌های ملی انتظارات خود از مسؤولان ورزش در فاصله ۷ ماه مانده به المپیک را مطرح کنند. با توجه به انتظار نتیجه‌گیری از کشتی در المپیک، حمایت هر چه بیشتر در برگزاری اردوها، اعزام‌های برون‌مرزی و حمایت‌های مالی بیشتر از تیم‌های ملی کشتی از جمله مواردی است که قرار است از ریاست کمیته ملی المپیک درخواست شود. وزیر ورزش در دیدار چندی پیش خود با علیرضا دبیر، محمد بنا و غلامرضا محمدی تاکید کرده بود از کشتی توقع کسب ۴ مدال طلا در المپیک ۲۰۲۰ را دارد که البته واکنش بنا را در پی داشت و او اعلام کرد برای کسب مدال طلا به کسی قولی نداده و نمی‌دهد.
***
اشک، سقوط و دیدار خاص برای مارادونا
سرمربی آرژانتینی خیمناسیا د لا پلاتا در دیدار این تیم با سنترال کوردوبا لحظات خاص و عجیبی را سپری کرد. به نقل از TyC Sports، خیمناسیا بامداد روز دوشنبه با شکست سنترال کوردوبا نخستین پیروزی خانگی‌اش را با دیگو آرماندو مارادونا به دست آورد. این اتفاق هواداران حاضر در خوان کارملو سریو را تحت تاثیر قرار داد. مارادونا در این دیدار لحظات عجیب و خاصی را تجربه کرد. او پیش از شروع بازی با مائوریتسیو پوچتینو دیدار کرد. خیمناسیا در دقیقه ۱۳ دروازه‌اش باز شد و در نخستین دقایق نیمه دوم توانست نتیجه را جبران کند. دقایقی بعد فرصت داشت گل پیروزی را به ثمر برساند اما توپ به تیرک برخورد کرد. مارادونا که از این اتفاق ناراحت شده بود، در حال برگشت به نیمکت به زمین افتاد. در نهایت خیمناسیا گل پیروزی را در دقیقه ۷۷ به ثمر رساند و باعث شد مارادونا با چشمان گریان در پایان بازی با رسانه‌ها صحبت کند. سرمربی آرژانتینی گفت: بازیکنانم از اینکه توانستند در نیمه دوم نتیجه را جبران کنند خشنود هستند. من آرام هستم. این پسران با تمام وجود بازی می‌کنند. ما به اینجا آمده‌ایم تا کار کنیم. این نحسی (پیروز نشدن در خانه) را از بین بردیم.

Page Generated in 0/0174 sec