printlogo


کد خبر: 213706تاریخ: 1398/9/19 00:00
اخبار

بررسی تخلفات انتخاباتی باید قبل از پایان انتخابات باشد
رئیس قوه‌قضائیه در جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه، با بیان اینکه مجریان، ناظران، کاندیداها و همه مردم باید قانون انتخابات را مبنای عملکرد خود قرار دهند، افزود: باید از شعاری عمل کردن، سیاه‌نمایی، تخریب، اقدامات خلاف اخلاق و قانون و هر اقدامی که نوعی دوگانه‌سازی در جامعه و برخورد ناجوانمردانه به جای برخورد منصفانه و عادلانه به شمار می‌آید، پرهیز شود. به گزارش «وطن‌امروز»، آیت‌الله رئیسی افزود: بر این اساس مجریان، ناظران و عموم مردم که ناظران همیشگی هستند، باید بخوبی نظارت داشته باشند تا اگر تخلفی شد، فورا به وزارت کشور، شورای نگهبان و حسب مورد به دستگاه قضایی اعلام کنند. رسیدگی به تخلفات انتخاباتی باید به‌موقع و متناسب باشد و اقدام درباره این تخلفات بعد از برگزاری انتخابات فایده‌ای ندارد. هر تخلف در هر زمانی که رخ داد باید همان موقع با آن برخورد شود. 
***
روایت فرمانده سپاه از عملیات رسانه‌ای آمریکا علیه ایران
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه آمریکا بیش از 2 دهه است تمام ابزارهای خود را برای به زمین زدن انقلاب اسلامی به کار گرفته است، گفت: امروز آمریکا و هم‌پیمانانش یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی علیه ما به راه انداخته‌اند که در آن شدیدترین فشارها و تحریم‌ها را برای مراودات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته‌اند و قصد دارند پشتوانه مردمی نظام را با فشار اقتصادی و تضعیف وضع معیشتی مردم از بین ببرند. سردار سلامی ادامه داد: دشمنان ما عملیات گسترده رسانه‌ای راه انداختند تا ملت ایران را در پشتیبانی از انقلاب به شک و تردید بیندازند اما در تمام این نبردها و جنگ‌ها با هدایت‌های بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری، دشمن با شکست‌های بزرگی روبه‌رو شد. وی تصریح کرد: همزمان که درگیر این جنگ‌های تمام‌عیار هستیم، پیشرفت‌های چشمگیری نیز در عرصه‌های مختلف داشته‌ایم و قسمت اعظم این پیشرفت‌ها با تفکر و روحیه بسیجی محقق شده است.
***
بذرپاش: تغییر مجلس اجتناب‌ناپذیر شده است
عضو سابق هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان گفت: وضعیت این روزهای کشور، تغییر مجلس را اجتناب‌ناپذیر کرده است. مهرداد بذرپاش دیروز در جمع دانشجویان دانشگاه گیلان گفت: مجلس گام دوم یعنی مجلس مستقل، مومنانه، حکیم، پرکار و دقیق. چنین مجلسی خصم‌الدوله نیست، ولی قطعا وکیل‌الدوله هم نخواهد بود. مشکل اصلی این روزهای مجلس، در رأس امور نبودن آن است، چرا که تبدیل به یک متغیر وابسته شده است، آن هم وابسته به دولتی که ناکارآمدی‌اش صدای طرفدارانش را هم در آورده است. وی با بیان اینکه «اگر فریبکاران وارد مجلس شوند، شرایط ناگوار فعلی باز هم تکرار خواهد شد و برگشت به عقب ادامه خواهد یافت»، تصریح کرد: وضعیت این روزهای کشور، تغییر مجلس را اجتناب‌ناپذیر کرده است. بذرپاش گفت: به استراحت فرستادن وزیر نفتی که کشور سال‌هاست خسارت تصمیمات او را می‌دهد، باقیات صالحات نمایندگان فعلی مجلس در روزهای پایانی مسؤولیت است. موج جوانان به میدان آمده و انفعال جبهه فریب، نویدبخش تغییر شرایط به نفع مردم است. عضو سابق هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برآوردها تغییر حداکثری نمایندگان در دوره جدید را نشان می‌دهد. پس از اتفاقات مثبت چند ماهه اخیر در قوه قضائیه، امید است مجلسی مقتدر و شفاف تشکیل شود که مقدمه‌ تشکیل دولتی با نشاط و خدمتگزار باشد. دلمان برای رئیس‌جمهور هم می‌سوزد، چرا که بسیاری از مدیران ارشد دولتی حسابشان را از دولت جدا کرده‌اند، یا استعفا داده‌اند و یا سرگرم کارهای شخصی‌شان شده‌اند. وی افزود: دلمان برای لیست امیدی‌ها هم می‌سوزد؛ کسانی که آنان را فهرست‌بندی کرده‌اند، صراحتا می‌گویند انتخابمان اینها نبود، مجبور بودیم! ببینید این بنده‌های خدا دلشان برای چه کسانی می‌سوزد.
***
ربیعی: منظور رئیس جمهور تأیید اعترافات تلویزیونی نبوده است
سخنگوی دولت درباره اظهارنظر رئیس‌جمهور درباره ضرورت پخش اعترافات تلویزیونی توضیحاتی ارائه کرد. علی ربیعی در این رابطه گفت: از رئیس‌جمهور درباره اعترافات تلویزیونی سوال کردم. منظور رئیس‌جمهور به هیچ وجه تایید اعترافات تلویزیونی به معنای رایج آن نبوده و نیست. رئیس‌جمهور گفت این مساله باید در چارچوب قانون با اجازه مقام قضایی و رعایت آیین دادرسی کیفری و پس از تایید حکم صورت بگیرد. وی ادامه داد: شاید [رئیس‌جمهور] می‌خواستند به عنوان شاهدی از اینکه برای مردم تفکیکی بین معترضان و کسانی که تخریب کرده‌اند انجام شود. اگرنه پخش اعترافات تلویزیونی منش دولت نیست، مگر با ضرورتی که قاضی تشخیص می‌دهد و مراحل قضایی طی شود. ربیعی در حالی سعی در توجیه اظهارات روحانی دارد که رئیس‌جمهور 13 آذر در همایش بیمه و توسعه به صراحت گفته بود: افرادی به‌صورت سازمان‌یافته در این حوادث حضور پیدا کرده‌اند و اعترافات آنها در آینده پخش خواهد شد، آنها از 2 سال پیش برای این اقدامات برنامه‌ریزی کرده بودند. 

Page Generated in 0/0098 sec