printlogo


کد خبر: 213736تاریخ: 1398/9/20 00:00
قرعه‌کشی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا ۲۰۲0 انجام شد
ایده آل برای سرخابی‌ها، سخت برای سپاهان

مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ ظهر دیروز به وقت تهران در کوالالامپور انجام شد و تیم‌ها در ۸ گروه ۴ تیمی در 2 منطقه غرب و شرق آسیا تقسیم‌بندی شدند. با توجه به سهمیه ۲+۲ فوتبال ایران، تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در این قرعه‌کشی به‌طور مستقیم حاضر می‌شوند که همه رقبای خود را به‌طور قطعی شناسایی کردند اما 2 تیم استقلال و شهرخودرو باید از مرحله حذفی عبور کنند. با این حال گروهی که استقلال و شهرخودرو در صورت عبور از مرحله پلی‌آف در آن قرار می‌گیرند نیز مشخص شد. استقلال باید در گام نخست در ورزشگاه آزادی به مصاف برنده جدال الفیصلی اردن و الکویت کویت برود و سپس در صورت پیروزی، به آخرین دور پلی‌آف می‌رسد تا مقابل الریان قطر در دوحه پیکار کند که به نظر می‌رسد این مهم‌ترین مانع آبی‌ها برای رسیدن به دور گروهی باشد. در سوی مقابل، شهرخودروی مشهد باید با برنده دیدار چنای هند با الرفاع بحرین بازی کند که احتمال پیروزی نماینده ایران بالاست. پیروزی در این مسابقه، نماینده مشهد را به دور بعدی و بازی با السیلیه قطر می‌فرستد.
 
* گروه‌بندی منطقه غرب لیگ قهرمانان آسیا
گروه A: الوحده امارات، الشرطه عراق، برنده پلی‌آف (الفیصلی- الکویت و استقلال ایران با الریان قطر)، برنده پلی‌آف (الاهلی عربستان- لکوموتیو ازبکستان با استقلال تاجیکستان)
گروه B: الهلال عربستان، الاهلی امارات، پاختاکور ازبکستان و برنده پلی‌آف (نماینده هند- الرفاع و شهرخودرو با السیلیه قطر)
گروه C: الدحیل قطر، التعاون عربستان، الشارجه امارات و پرسپولیس ایران
گروه D: سپاهان ایران، السد قطر، النصر عربستان و برنده پلی‌آف (العین امارات- بنیادکار ازبکستان با الزوراء عراق)
 با این گروه‌بندی به نظر می‌رسد سپاهانی‌ها حریفان سرشناس‌تری را پیش رو خواهند داشت، هر چند در فوتبال این نام‌ها نیستند که بازی می‌کنند. به‌طور مثال وضعیت هم گروه‌های پرسپولیس در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ نشان می‌دهد التعاون در رتبه چهارم لیگ عربستان سعودی ایستاده است، الدحیل قطر صدرنشین لیگ ستارگان قطر است و الشارجه نیز رتبه اول جدول لیگ امارات را در اختیار دارد که نشان‌دهنده قرعه نه‌چندان آسان قرمزهاست. سپاهان با قرار گرفتن در کنار تیم‌هایی چون السد، النصر و یک تیم از پلی‌آف که احیانا تیم معروف و متمول العین خواهد بود، به نوعی در سخت‌ترین گروه جای دارد اما این فصل می‌توان گفت گروه مرگ وجود ندارد. تیم‌های السد و العین با ۱۵ بار حضور در لیگ قهرمانان، بیشترین سابقه را در این مسابقات دارند. پرسپولیس و سپاهان به عنوان 2 نماینده ایران برای بازی با النصر و التعاون عربستان باید زمین بی‌طرف خود را مشخص کنند. نکته جالب اینکه در صورتی که استقلال تاجیکستان، از سد لکوموتیو ازبکستان و الاهلی عربستان بگذرد و استقلال هم پلی‌آف خود را پشت سر بگذارد، 2 تیم همنام در یک گروه جای خواهند گرفت!
 
* امارات میزبان پرسپولیس مقابل عربستانی‌ها
باشگاه پرسپولیس قصد دارد کشور امارات را به عنوان میزبان خود در بازی با تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کند. سرخپوشان پایتخت در حالی باید با تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس برای صعود به دور بعدی بجنگند که همچون سال‌های گذشته دیدار تیم‌های ایرانی با نمایندگان فوتبال باشگاهی عربستان باید در کشور سوم برگزار می‌شود. باشگاه پرسپولیس در نظر دارد کشور امارات را به عنوان میزبان بازی با التعاون عربستان معرفی کند. از این رو نامه‌نگاری‌های لازم را با فدراسیون فوتبال ایران و امارات انجام داده تا در صورت موافقت اماراتی‌ها، ورزشگاه محل برگزاری بازی را در دوبی مشخص کند. پرسپولیس دوازدهم اسفندماه سال جاری با التعاون عربستان بازی می‌کند.
 
* گروه‌بندی منطقه شرق لیگ قهرمانان آسیا
گروه E: بیجینگ چین، چیانگ رای تایلند، برنده دیدار حذفی شماره ۴ و برنده دیدار حذفی شماره یک
گروه F: اولسان کره‌جنوبی، شانگهای چین، پرت گلوری استرالیا و برنده دیدار حذفی شماره ۳
گروه G: تیم دوم لیگ ژاپن، سوون بلووینگز کره‌جنوبی، گوانژوی چین و جوهر مالزی
گروه H: سیدنی استرالیا، یوکوهامای ژاپن، چونبوک موتورز کره‌جنوبی و برنده دیدار حذفی شماره ۲
 

Page Generated in 0/0155 sec