printlogo


کد خبر: 213737تاریخ: 1398/9/20 00:00
اخبار

برنامه هفدهمین دوره لیگ شنای کشور اعلام شد
مرحله نخست هفدهمین دوره لیگ شنای باشگاه‌های کشور پنجشنبه و جمعه هفته آینده با حضور ۱۰ تیم برگزار می‌شود. مرحله نخست هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی شنای باشگاه‌های کشور در سال جاری با عنوان جام خلیج‌فارس از ۲۸ آذر ۱۳۹۸ در استخر قهرمانی آزادی تهران آغاز می‌شود. طبق اعلام کمیته برگزاری مسابقات، این رقابت‌ها با حضور ۱۰ تیم  در 3 مرحله پیگیری خواهد شد که شناگران در هر مرحله 2 روز در رشته‌های مختلف به رقابت خواهند پرداخت. قهرمان لیگ هفدهم نیز پس از برگزاری 3 مرحله و احتساب مجموع امتیاز تیم‌ها مشخص خواهد شد. تمام تیم‌ها باید 3 روز قبل از آغاز هر مرحله ارنج تیمی خود را به فدراسیون ارسال کنند. استخر شهید هاشمی‌نژاد مشهد، آکادمی ۹ دی و آزادی، پرسپولیس، توسعه شنای البرز، هتل آپارتمان کورش کرمانشاه، کیان شنای گلستان، عقاب نهاجا، مقاومت بسیج، نفت تهران و نفت امیدیه ۱۰ تیم حاضر در هفدهمین دوره لیگ شنای باشگاه‌های کشور هستند.
***
سقوط مدافع عنوان قهرمانی در لیگ بسکتبال
هفته یازدهم لیگ برتر بسکتبال در حالی به پایان رسید که نفت آبادان، مدافع عنوان قهرمانی تنها تیمی بود که به دلیل متحمل شدن شکست در جدول رده‌بندی سقوط کرد. به گزارش مهر، دیدارهای هفته یازدهم رقابت‌های بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور دوشنبه‌شب در تهران و دیگر شهرستان‌ها برگزار شد. در جریان دیدارهای این هفته از رقابت‌ها و در مهم‌ترین دیدار که در بندرامام برگزار شد، تیم پتروشیمی پس از تساوی ۵۹ - ۵۹ در وقت قانونی، موفق شد در وقت اضافه مدافع عنوان قهرمانی را شکست دهد. این دومین شکست شاگردان حماد صامری در این فصل از مسابقات بود. آنها که تا 2 هفته پیش بدون شکست بودند، پنجشنبه گذشته هم برابر ذوب‌آهن شکست خوردند. نتیجه شکست دوباره نفت در لیگ برتر سقوط این تیم به رده چهارم جدول رده‌بندی بود. در این هفته از رقابت‌ها همچنین تیم شیمیدر قم مقابل یکی از شگفتی‌سازان هفته گذشته یعنی اصفهانی‌ها به برتری دست یافت. نتیجه این پیروزی برای شاگردان محمدرضا اسلامی، صعود یک پله‌ای آنها و قرار گرفتن در رده سوم جدول رده‌بندی بود.
***
والیبال ایران به جای روسیه در المپیک توکیو؟
رئیس فدراسیون والیبال درباره شرط جایگزینی تیم‌ملی والیبال ایران به جای تیم روسیه در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو توضیح داد. تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های انتخابی المپیک پس از روسیه در رده دوم ایستاد و از صعود مستقیم به المپیک ۲۰۲۰ توکیو بازماند، حال با توجه به اینکه ورزش روسیه از سوی آژانس ضددوپینگ به مدت 4 سال از حضور در تمام رقابت‌های ورزشی از جمله رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو محروم شده، این سوال مطرح است که آیا تیم ملی والیبال ایران جایگزین روسیه در رقابت‌های المپیک پیش رو خواهد شد؟ محمدرضا داورزنی در گفت‌وگو با ایسنا، در این رابطه توضیح داد: ورزش روسیه تا ۲۱ روز فرصت اعتراض دارد و اگر حکم قطعی شود و ورزشکاران و تیم‌ها با پرچم IOC شرکت نکنند، ایران جایگزین تیم ملی والیبال روسیه می‌شود اما هنوز این مسأله قطعی نیست. گفتنی است آژانس ضددوپینگ محرومیت سنگینی برای ورزش روسیه اعمال کرد که براساس آن تمام تیم‌های این کشور حق حضور در هیچ رقابت بین‌المللی را برای 4 سال ندارند و به این ترتیب روسیه در جام‌جهانی دوره بعد یعنی قطر و نیز المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو و المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن غایب خواهد بود.
***
ورزشکاران  روسیه در پاراالمپیک ۲۰۲0 حاضر می شوند
رئیس کمیته بین‌المللی پاراالمپیک تایید کرد ورزشکاران معلول روس می‌توانند در بازی‌های پاراالمپیک ۲۰۲۰ حاضر باشند. به نقل از خبرگزاری تاس، بعد از خبر محرومیت ورزشکاران روسیه از حضور در المپیک ۲۰۲۰، زمزمه‌هایی مبنی بر اعمال چنین محرومیتی برای ورزشکاران معلول این کشور نیز مخابره شد که آندرو پارسونس، رئیس کمیته بین‌المللی پاراالمپیک گفت: ورزشکاران روسیه می‌توانند در پارا المپیک ۲۰۲۰ توکیو رقابت کنند و این حضور نه‌تنها برای کشور روسیه که برای کل کمیته بین‌المللی پاراالمپیک خبر خوبی است. ما در گذشته مشکلاتی با کمیته پارا المپیک روسیه داشتیم ولی باید بگوییم این کمیته نهایت تلاش و همکاری خود را با ما داشت و همکاری مثبت و سازنده‌ای در زمینه‌های مختلف داشتیم و همین باعث شد ما این محرومیت را برداریم. در حال حاضر کمیته پاراالمپیک روسیه یکی از بهترین و موثرترین کمیته‌ها در زمینه مبارزه با دوپینگ است.

Page Generated in 0/0123 sec