printlogo


کد خبر: 213770تاریخ: 1398/9/21 00:00
آخرین تلاش های باشگاه استقلال با فرستادن خلیل زاده به ترکیه برای حل مشکل استراماچونی
جمعه سرنوشت

از شامگاه سه‌شنبه تا بامداد چهارشنبه، هواداران استقلال اخبار بسیار متفاوتی را درباره بازگشت استراماچونی از منابع مختلف شنیدند؛ خبرهایی که متناقض بود و در انتها معلوم نشد چه کسی حقیقت را به شکل کامل می‌گوید. در ابتدا این کامران منزوی بود که در شبکه تلویزیونی منتسب به باشگاه استقلال حاضر شد و رسما گفت امشب (سه‌شنبه‌شب) آقای خلیل‌زاده برای مذاکره با استراماچونی به ترکیه می‌رود و ان‌شاءالله تا فردا (چهارشنبه) مربی ایتالیایی بازمی‌گردد. عضو هیات‌مدیره استقلال در این‌باره گفت: «با پیگیری از طریق وزارت ورزش و وزارت امور خارجه مذاکرات مفصلی با استراماچونی انجام شده است. این شائبه به وجود آمده بود که هیات‌مدیره مخالف استراماچونی است، در حالی که ما دقیقا قرارداد دوساله امضا کردیم که همین مشکلات ایجاد نشود. ما در 5 هفته‌ای که استقلال نتیجه نمی‌گرفت به طور کامل از آقای استراماچونی حمایت و از تیم جوانش تعریف کردیم. استراماچونی انتخاب آقای فتحی بود. الان خلیل‌زاده که امشب به ترکیه می‌رود با 2 موضوع مواجه است؛ یکی اینکه باید 2 حقوق برگشته خورده استراماچونی را پرداخت کند و یکی اینکه باید قرارداد سال دوم او را فسخ کند». البته او صحبت‌های دیگری هم کرد ولی همین وعده‌اش موجب شد تا بامداد هواداران استقلال این خبر را باور کنند اما وقتی استراماچونی با یکی از تلویزیون‌های فارسی‌زبان خارج کشور صحبت کرد ناگهان حرف‌های تازه‌ای در این‌باره مطرح کرد که باعث غافلگیری آبی‌ها شد. وی درباره سفر خلیل‌زاده به ترکیه جهت پرداخت پول و راضی کردنش برای بازگشت گفت: «من این را تایید نمی‌کنم و در جریان چنین اتفاقی نیستم. هر زمانی که وکلای من تایید کنند با اولین پرواز به تهران بازمی‌گردم». همین حرف نشان می‌دهد دلیل سفر رئیس هیات‌مدیره استقلال به کشور ترکیه موضوع دیگری بوده، نه مذاکره با وکیل سرمربی ایتالیایی این تیم. حال پرسش این است: پس دلیل این سفر چیست؟ یکی از افراد نزدیک به باشگاه استقلال در این‌باره به خبرنگار «وطن امروز» گفت: «من هم تایید می‌کنم آقای خلیل‌زاده برای دیدار با استراماچونی یا وکیلش به ترکیه نرفته است. خلیل‌زاده روابط اقتصادی خاصی در کشور ترکیه دارد و ما سعی می‌کنیم با استفاده از این روابط اقتصادی بتوانیم راهکاری برای پرداخت طلب سرمربی تیم پیدا کنیم. می‌خواهیم به گونه‌ای پول را به حساب او بریزیم که مشمول مشکلات گذشته  نشود و پلیس ایتالیا مجددا مشکلاتی را برای او ایجاد نکند». به نظر می‌رسد با توجه  به این صحبت‌ها باید امیدوار باقی ماند که پس از واریز پول از راه درست و قانونی، سرمربی تیم بزودی به تهران بازگردد، البته هواداران پیش از این هم شاهد وعده‌هایی از این دست بوده‌اند که هیچ یک جامه عمل نپوشید. 
 
* استراماچونی: تا ۴۸ ساعت آینده همه چیز مشخص می‌شود
از سوی دیگر آندره‌آ استراماچونی می‌گوید بحث بازگشتش به استقلال بستگی به مذاکرات ۴۸ ساعت آینده وکلای او با نمایندگان این باشگاه دارد. استراماچونی که یکشنبه‌شب در اقدامی غافلگیرکننده قرارداد خود را با باشگاه استقلال به صورت یکجانبه فسخ و روز دوشنبه هم ایران را به مقصد استانبول ترک کرد و از آنجا راهی رم شد، می‌گوید بحث بازگشتش به استقلال بستگی به مذاکرات 48 ساعت آینده وکلایش با نمایندگان این باشگاه دارد. سرمربی ایتالیایی پیش از این گفته بود اگر مشکلاتش برطرف شود، می‌تواند به نیمکت سرمربیگری این تیم تهرانی بازگردد. استراماچونی در گفت‌وگو با «رادیو 105» ایتالیا گفت: با توجه به مشکلاتی که وجود داشت و خواسته‌هایی که در نقل‌‌وانتقالات عملی نشد، ما استقلال را به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال باشگاهی ایران رساندیم. بابت ترک استقلال متأسف و البته عصبانی‌ام. وی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد به استقلال بازگردید؟ اظهار داشت: تا 48 ساعت آینده همه چیز پس از مذاکرات وکلایم (با نمایندگان باشگاه استقلال) مشخص خواهد شد. 
 
* باشگاه استقلال: مشکل پرداخت پول، اصلی‌ترین موضوع است
در همین حال مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال مشکل پرداخت پول را اصلی‌ترین موضوعی دانست که آندره‌آ استراماچونی بر سر آن با باشگاه اختلاف دارد. حامد حاجیلو درباره شرایط بازگشت  استراماچونی اظهار داشت: ما در حال رایزنی با استراماچونی و وکلای او هستیم. سلطانی، نماینده باشگاه استقلال با حضور مستمر خود، با استراماچونی و وکیل او در حال مذاکره است و آقای خلیل‌زاده هم عازم ترکیه شد تا مشکل پرداخت پول، هرچه سریع‌تر حل شود و بتوانیم استراماچونی را کنار خود داشته باشیم. وی درباره دغدغه اصلی سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان تصریح کرد: مشکل پرداخت پول، اصلی‌ترین موضوعی است که استراماچونی با باشگاه بحث دارد که اگر حل شود، او با اولین پرواز به ایران می‌آید و هدایت تیم را بر عهده می‌گیرد. مبلغی که باشگاه استقلال به آن در مفاد قرارداد پایبند بوده است، باید پرداخت شود و به حساب شخصی او در ایتالیا برود. استراماچونی گفته است پس از حل مشکل پرداختی، به تهران می‌آید و مشکلی برای هدایت تیم نخواهد داشت». مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال درباره سایر موضوعاتی که باعث فسخ قرارداد استراماچونی شده است، گفت: مسائلی وجود دارد که در روزهای اخیر مطرح شده، اما اصلی‌ترین موضوع مشکل مالی است. استراماچونی پس از حل کامل این مشکل و با اجازه وکیلش به ایران بازمی‌گردد. حاجیلو درباره بازگشت احتمالی استراماچونی به کشور خاطرنشان کرد: بسیار امیدواریم این اتفاق بیفتد و با کمک وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه و سایر مسؤولان، تلاش می‌کنیم موضوع را حل کنیم. این مشکل بزرگ در صنعت ما هم وجود دارد و موارد مختلف کشور، درگیر تحریم‌های ظالمانه آمریکاست.
 
* دی مارتزیو: استراماچونی آماده بازگشت است اما...
روزنامه‌نگار ایتالیایی می‌گوید استراماچونی آماده است با گرفتن ضمانتنامه به ایران بازگردد. دی مارتزیو درباره بازگشت استراماچونی به ایران گفت: ماجراجویی استراماچونی دوباره می‌تواند شروع شود ولی یکسری تکه‌های پازل وجود دارد که باید بدرستی کنار هم قرار گیرند. استراماچونی حاضر است به ایران بیاید اما قول قطعی نداده است و یکسری ضمانت‌ها می‌خواهد و این بار حاضر نیست کلامی مذاکره کند. او در ادامه گفت: بازیکنان استقلال تغییر سرمربی و آمدن سرمربی موقت را نپذیرفته‌اند و از او خواسته‌اند برنامه خودش را در تمرین پیاده کنند. بازیکنان و هواداران دوست دارند استراماچونی بازگردد. وکلای ایرانی و استراماچونی در تلاشند یک راه‌حل جدید پیدا کنند. او درباره فسخ قرارداد سال دوم استراماچونی با استقلال هم گفت: استراماچونی تمام پول خود را یکجا می‌خواهد و باید قرارداد او یک ساله شود، بعد از آن 2 طرف می‌توانند برای عقد قرارداد دوباره در تابستان با هم توافق کنند. 2 طرف دارند تلاش می‌کنند و استراماچونی آماده بازگشت است اما این بار با ضمانت اجرایی نه ضمانت کلامی.

Page Generated in 0/0417 sec