printlogo


کد خبر: 213787تاریخ: 1398/9/21 00:00
اخبار

طرح زمستانی پلیس راهور کلید خورد
رئیس پلیس راهور ناجا از حضور 60 هزار نیرو از 7 سازمان در طرح زمستانی پلیس راهور خبر داد. به گزارش فارس، دیروز با حضور فرمانده ناجا، پلیس راهور و نمایندگان تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی، طرح زمستانی پلیس راهور در دانشگاه علوم انتظامی امین کلید خورد.  سردار سید‌کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس راهور ناجا در این رزمایش اظهار داشت:‌ رزمایش زمستانی پلیس راهور در 30 استان کشور در 112 گردنه با 118 تیم مستقر در گردنه‌ها و 4 هزار و 867 پایگاه ثابت و سیار و به‌کارگیری 60 هزار نیرو از 7 سازمان فعالیت خود را آغاز کرد. وی تصریح کرد: هدف از اجرای طرح، مدیریت سوانح و حوادث ترافیکی با همکاری دستگاه‌های مسؤول در این راستاست. در این مراسم همچنین سردار اشتری، فرمانده ناجا گفت: از آغاز سال تاکنون حدود ۱۰ درصد مجموع تمام تصادفات و ۳ درصد جان‌باختگان تصادفات کاهش یافته است.
***
کمیسیون اصل 90 اجرای آیین‌نامه ارزیابی وسع را پیگیری می‌کند
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: کمیسیون به‌طور جدی اجرای آیین‌نامه ارزیابی وسع با هدف تحت پوشش قرار دادن بیمه برای تمام آحاد جامعه را پیگیری خواهد کرد. داوود محمدی با انتقاد از عدم همکاری سازمان‌ها در اجرای قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه سلامت برای مجلس و دولت از اهمیت بسزایی برخوردار است و مجلس نسبت به عدم اجرای قوانین در این بخش بی‌تفاوت نیست، لذا همچنان موارد درصورت انعکاس به کمیسیون بررسی خواهد شد. وی با اشاره به اجرای شفاف قوانین در حوزه بهداشت و درمان تصریح کرد: ماده 70 قانون برنامه ششم توسعه تاکید می‌کند، تحت پوشش بیمه قرار دادن آحاد جامعه نیازمند شفافیت در دهک‌ها با هدف دریافت یارانه است؛ باید مشخص شود کدام گروه می‌تواند از یارانه استفاده کند و این مسأله در حیطه وظایف وزارت رفاه است که باید به آن عمل کند.
***
رئیس انجمن تالاسمی ایران عنوان کرد
مرگ ۶۰ بیمار تالاسمی به دلیل کمبود دارو و قصور نظام درمانی
رئیس انجمن تالاسمی ایران از مرگ ۶۰ بیمار تالاسمی در سال جاری به دلیل کمبود دارو و قصور نظام درمانی خبر داد. «یونس عرب» در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با کمبود منابع خونی مورد نیاز برای بیماران تالاسمی، گفت: بیماران تالاسمی کشور در گروه‌های مختلف خونی با کمبود خون مواجه هستند، در چنین شرایطی لازم است اهدای خون جدی گرفته شود. وی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار بیمار تالاسمی نیازمند به فرآورده‌های خونی در کشور داریم، گفت: این افراد به‌طور مداوم و ۲۰ روز یک بار نیاز‌مند دریافت خون هستند. عرب در ارتباط با آمار مرگ‌‌و‌میر در بیماران تالاسمی گفت: متاسفانه ۶۰ بیمار تلاسمی امسال فوت کردند که دارو و درمان استاندارد می‌توانست از فوت آنها جلوگیری کند. البته بخشی از این مرگ‌و‌میر به خاطر قصور نظام درمانی نیز هست.
***
مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه‌قضائیه خبر داد
شناسایی ۱۵۰۰ منطقه پرخطر و خشن در کشور
مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه‌قضائیه از شناسایی ۱۵۰۰ منطقه پرخطر و خشن در کشور خبر داد. «رضا مسعودی‌فر» در گفت‌وگو با ایلنا درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای پیشگیری از جرائم خشن گفت: در این زمینه بیشترین تمرکز ما بر جرائمی مانند ضرب و جرح و قتل است. مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه‌قضائیه با بیان اینکه افراد پرخطر را شناسایی می‌کنیم، گفت: به دنبال شناسایی مناطق پرخطر در شهرها و ایجاد بانک اطلاعاتی از این مناطق و همچنین افرادی هستیم که این جرائم را مرتکب می‌شوند. نرم‌افزار جی‌آی‌اس نیز در همین زمینه طراحی شده است.
مدیرکل پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی قوه‌قضائیه ادامه داد:  ما این افراد را شناسایی و اطلاعات‌شان را در سامانه نگهداری می‌کنیم و سپس ‌آنها را در یک پروسه تحت نظارت و کنترل خاص قرار می‌دهیم.
***
حکم عجیب مشاور وزیر بهداشت برای پسرش
مدیرکل روابط عمومی وزیر بهداشت درباره انتصاب فرزند مشاور وزیر بهداشت به عنوان دستیار ویژه توضیح داد. کیانوش جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتصاب فرزند مشاور وزیر بهداشت به عنوان دستیار ویژه و اینکه آیا مشاور وزیر بهداشت می‌تواند نصب و عزل داشته باشد، اظهار کرد: «پروفسور اکبری» مشاور وزیر بهداشت و مدیر پروژه جمعیت در وزارت بهداشت در حکمی فرزند خود را به عنوان دستیارش منصوب کرده است. وی درباره اینکه آیا دستیار ویژه مشاور وزیر بهداشت حقوق و مزایایی دارد، گفت: در ابلاغ انشایی به دلیل اینکه پست سازمانی وجود ندارد، حقوق و مزایا هم وجود نخواهد داشت.

Page Generated in 0/0257 sec