printlogo


کد خبر: 213793تاریخ: 1398/9/21 00:00
همتی: دلالان، بانک مرکزی را دست‌کم نگیرند

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: دلالان و نوسان‌گیران بازار ارز، توانایی این بانک را دست‌کم نگیرند؛ بانک مرکزی توانایی لازم را دارد تا هر زمان که اراده کند با حضور در بازار و نقش‌آفرینی در عرضه و تقاضا، تعادل را برقرار کند.
عبدالناصر همتی تاکید کرد بازار ارز تحت کنترل است. رئیس‌کل بانک مرکزی به مردم نیز توصیه کرد دارایی خود را در معرض ریسک خرید و فروش ارز قرار ندهند، زیرا در یک روز، نرخ ارز هزار تومان بالا رفته یا هزار تومان کاهش می‌یابد. رئیس‌کل بانک مرکزی درباره تاخیر در راه‌اندازی بازار متشکل ارزی نیز گفت: تست گرم این بازار در حال انجام است.
وی اضافه کرد: انواع تست‌های بازار متشکل ارزی انجام شده یا در حال انجام است. زمان راه‌اندازی این بازار را اعلام نمی‌کنم اما به طور قطع، امسال تحقق می‌یابد.
رئیس‌کل بانک مرکزی درباره استفاده سایت‌های قمار و شرط‌بندی از درگاه‌های بانکی، گفت: برنامه‌ریزی جدی در معاونت فناوری اطلاعات بانک مرکزی در این‌باره داریم. ابزارها و شرکت‌های تحت نظارت بانک مرکزی در حال رصد این فعالیت‌ها هستند. همتی با بیان اینکه بتدریج به سوی محدود کردن فضای این نوع  فعالیت‌ها می‌رویم، اضافه کرد: در فناوری‌های اطلاعات، همانند سایر نقاط دنیا مسائلی مانند هک و قمار وجود دارد اما ما تلاش می‌کنیم میزان آن را به حداقل برسانیم.
 

Page Generated in 0/0069 sec