printlogo


کد خبر: 213846تاریخ: 1398/9/23 00:00
شهرداری شام داد؛ الویری رئیس شورای‌عالی استان‌ها ماند
انتخابات تکراری شوراها

گروه اجتماعی: شهردار تهران شب انتخابات هیات‌رئیسه شورای عالی استان‌ها با ریخت و پاش کم‌سابقه هدایای گران‌قیمتی به رای‌دهندگان تقدیم کرد و مرتضی الویری، عضو شورای شهر تهران رئیس شورای عالی استان‌ها شد!
به گزارش «وطن امروز»، با برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه شورای عالی استان‌ها مرتضی الویری در سومین سال از پنجمین دوره شورای عالی استان‌ها رئیس این شورا شد. به گزارش فارس، در انتخابات هیأت‌رئیسه شورای عالی استان‌ها علیرضا احمدی نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها و مرتضی الویری نماینده مردم تهران در شورای عالی استان‌ها کاندیدای ریاست شورای عالی برای سومین سال از پنجمین دوره بودند که در نهایت مرتضی الویری برای سومین سال رئیس شورای عالی استان‌ها شد. در دور اول رأی‌گیری 71 نفر از ۷۵ نماینده حضور داشتند که مرتضی الویری توانست 35 رأی را اخذ کند و احمدی 34 رأی آورد و 2 نماینده هم رأی سفید به صندوق انداخته بودند. از آنجا که الویری و احمدی هیچ‌کدام نتوانسته بودند نصف به‌علاوه یک رأی کسب کنند رأی‌گیری مجدد تکرار شد. اما در دور دوم رأی‌گیری در نهایت الویری با 40 رأی از مجموع 71 رأی رئیس شورای عالی استان‌ها شد. در ادامه این جلسه کیومرث خزلی نماینده مردم استان کرمانشاه و سیدعبدالرزاق موسوی نماینده مردم استان فارس به عنوان نامزدهای نایب‌رئیسی شورای عالی استان‌ها مطرح شدند که در نهایت موسوی با ۴۱ رأی انتخاب شد و خزلی هم ۲۸ رای کسب کرد.
 
* توزیع هدایای ویژه بین برخی اعضای شورای عالی استان‌ها در میهمانی حناچی
نماینده مردم قم در شورای عالی استان‌ها درباره ادعای مهندسی در انتخابات هیأت‌رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: متاسفانه برخی اعضای شورای عالی استان‌ها چهارشنبه‌‌شب شام را میهمان حناچی بودند که در پایان نیز به آنها هدایای ویژه‌ای داده شد. علیرضا احمدی، نماینده مردم استان قم در شورای عالی استان‌ها و یکی از کاندیداهای تصاحب ریاست این شورا پس از پایان رای‌گیری برای انتخاب رئیس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات به گونه‌ای برگزار شد که برخی دوستان آن را مهندسی و مدیریت کرده بودند. وی تصریح کرد: در این میهمانی شاهد بودیم برخی اعضای شورای عالی استان‌ها شام را میهمان آقای حناچی، شهردار تهران بودند و در واقع میهمانی ویژه‌ای برای برخی از اعضا در مجموعه اراضی عباس‌آباد گرفته شد. نماینده مردم استان قم ادامه داد: همچنین در این شب هدایایی از قبیل هارد کامپیوتر، کیف چرم نوین، ترمه و... به ارزش حدود 5/3 میلیون به میهمانان حاضر داده شد. حال این سوال مطرح می‌شود که چه لزومی دارد همزمان با شب انتخابات هیأت‌رئیسه شورای عالی استان‌ها میهمانی ویژه‌ای از سوی شهردار تهران برگزار ‌شود؟ همه این موارد برای مهندسی و مدیریت انتخابات هیأت‌رئیسه بوده است. احمدی همچنین با اشاره به حضور نیافتن 3 نفر از نمایندگان مردم خوزستان در این جلسه شورای عالی استان‌ها گفت: در حالی که وزارت کشور حضور این 3 نماینده را در جلسه شورای عالی استان‌ها قانونی اعلام کرده بود و طی یک نامه به ریاست شورای عالی استان‌ها بر این موضوع تاکید کرده بود، متاسفانه امروز از حضور آنها در جلسه ممانعت شد. وی ادامه داد: همچنین وزارت کشور از ریاست شورای عالی استان‌ها خواسته بود انتخابات در جلسه بعدی و با حضور تمام اعضای شورای عالی استان‌ها برگزار شود که متاسفانه ریاست شورای عالی استان‌ها به هیچ‌کدام از این موارد اعتنایی نکرد و در نهایت انتخابات را بدون حضور این افراد و مهندسی شده برگزار کرد. به گزارش تسنیم، در جلسه پنجشنبه شورای عالی استان‌ها و در مرحله اول برای تصاحب ریاست این شورا علیرضا احمدی از قم و مرتضی الویری از تهران با همدیگر رقابت کردند که در مرحله نخست الویری 35 رای و احمدی 34 رای را کسب کردند و با توجه به قوانین مبنی بر اینکه رئیس باید اکثریت آرا را به خود اختصاص دهد بار دیگر انتخابات کاندیداها برای تصاحب ریاست شورای عالی استان‌ها برگزار شد. در نوبت دوم الویری با کسب 40 رای توانست به عنوان رئیس سال سوم شورای عالی استان‌ها در دوره پنجم انتخاب شود. احمدی نیز در این دور 28 رای کسب کرد.
 
* توضیحات الویری درباره حضور نیافتن نمایندگان خوزستان در جلسه شورای عالی استان‌ها
رئیس شورای عالی استان‌ها توضیحاتی درباره حضور نیافتن 3 عضو شورای عالی استان‌ها و میهمانی چهارشنبه‌شب ارائه کرد. به گزارش فارس، مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره انتخابات هیأت‌رئیسه اظهار داشت: هر سال انتخابات هیأت‌رئیسه در شورای عالی استان‌ها برگزار می‌شود و امروز هم این اتفاق افتاد. الویری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا 3 نماینده استان خوزستان در جلسه حضور نداشتند، گفت: 2 عضو شورای خوزستان شکایتی به دیوان عدالت اداری داشتند مبنی بر اینکه این 3 عضو نباید در جلسه شورای عالی حضور یابند. رأی دیوان عدالت اداری هم مبنی بر این بود که این 3 عضو در جلسه حضور پیدا نکنند و 3 نماینده جدید معرفی شوند که مدیرکل بازرسی خوزستان، اشکالات و ایراداتی به انتخاب‌های جدید گرفت و قرار شد تا 24 آذرماه این موضوع تعیین تکلیف شود. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا وزارت کشور نامه‌ای به شورای عالی استان‌ها ارسال کرده که انتخابات هیأت‌رئیسه در هفته آینده برگزار شود، گفت: تاکنون چنین نامه‌ای به دست ما نرسیده و چنین موضوعی نیز مطرح نشده است.
 رئیس شورای عالی استان‌ها درباره هدایایی که در شب انتخابات هیأت‌رئیسه به اعضای شورای عالی استان‌ها داده شده است، گفت: ما در طول سال 8 تا 10 دعوت از ناحیه شهرداری تهران یا دستگاه‌های مختلف داریم و معمولاً هم هدایایی به این اعضا داده می‌شود. الویری خاطرنشان کرد: این موضوع در طول سال به صورت متداول اتفاق می‌افتد. وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا شب انتخابات این دعوت انجام شده است، گفت:‌ تاریخ دعوت را دستگاه‌های مختلف مشخص می‌کنند و اعضای شورای عالی هم ماهی یک بار دور یکدیگر جمع می‌شوند و باید از این فرصت استفاده کرد. الویری درباره انتخابات نیز بیان داشت: در هر صورت انتخابات امروز به درستی برگزار شد و هیأت‌رئیسه شورای عالی استان‌ها به مدت یک سال به فعالیت خود ادامه خواهد داد. عضو هیأت‌رئیسه مجلس در پاسخ به پرسش دیگری درباره حضور نیافتن امیر شهلا، نماینده مردم خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها گفت: از وی شکایتی به عمل آمده و دادستان اجازه حضور در جلسات شورای عالی استان‌ها و شورای شهر مشهد را نداده است، البته شهلا حکم برائت دریافت کرده که هنوز تحویلش داده نشده است.

Page Generated in 0/0056 sec