printlogo


کد خبر: 213881تاریخ: 1398/9/24 00:00
اخبار

پرسپولیس از سد سایپا گذشت
پرسپولیس هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال را با پیروزی برابر سایپا به پایان برد تا به صدر جدول نزدیک شود. در روز دوم از هفته پانزدهم لیگ برتر، پرسپولیس در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف سایپا رفت که این مسابقه با نتیجه ۲ بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید. در این بازی که از ساعت ۱۵ با قضاوت امیر عرب‌‌براقی آغاز شد، وحید امیری (۱۸) و احمد نوراللهی (۸۵) برای پرسپولیس گلزنی کردند. به این ترتیب پرسپولیس هم مثل سپاهان ۲۸ امتیازی شد اما به خاطر تفاضل گل کمتر در مکان سوم قرار گرفت. اشتباه عجیب گلر سایپا روی گل وحید امیری از اتفاقات مهم این بازی بود. در حالی که فلاح‌زاده کار ساده‌ای برای مهار ضربه قیچی برگردان امیری داشت با یک اشتباه بزرگ در مهار توپ ناموفق بود تا دروازه تیمش باز شود. در نیمه دوم اما این رادوشویچ بود که در غیاب بیرانوند نمایشی فوق‌العاده ارائه داد و تاثیر بسزایی در پیروزی تیمش داشت؛ توپی که این گلر کروات در نیمه دوم مهار کرد نقطه عطف این بازی بود.  
***
برکناری قراخانلو از آکادمی ملی المپیک
پس از ماه‌ها بحث و بررسی درباره تغییر رئیس آکادمی ملی المپیک، سرانجام با فشار دستگاه‌های نظارتی «رضا قراخانلو» مجبور به ترک آکادمی ملی المپیک شد. با توجه به فشار دستگاه‌های نظارتی درباره حضور رضا قراخانلو در آکادمی ملی المپیک و ایرادهای قانونی مطرح شده در این‌باره، او مجبور به ترک ریاست آکادمی ملی المپیک شده است و بزودی جانشین او معرفی خواهد شد. این اتفاق پس از ماه‌ها مکاتبه کمیته ملی المپیک با نهادهای نظارتی رخ داده است. قراخانلو، عضو تمام‌وقت دانشگاه است و از این رو کمیته ملی المپیک ملزم به رعایت الزامات قانونی در این‌باره شده است. ایسنا مطلع شده قراخانلو پس از خروج از آکادمی ملی المپیک به عنوان مشاور در کمیته ملی المپیک فعالیت خواهد کرد. شمس‌الدین تقوی، رئیس مرکز پزشکی ورزشی آکادمی ملی المپیک به عنوان سرپرست جدید آکادمی ملی المپیک در روزهای آینده منصوب می‌شود. همچنین با توجه به اینکه پست خزانه‌داری کمیته ملی المپیک بلاتکلیف است، کمیته ملی المپیک با خزانه‌داری کل به توافق رسیده تا فعلا سرپرستی برای پست خزانه‌داری کمیته ملی المپیک از سوی خزانه‌داری کل معرفی شود و بعدا با مذاکره با خزانه‌داری کل، فرد نهایی برای پست خزانه‌داری کمیته ملی المپیک انتخاب شود. بزودی حکم سرپرست خزانه‌داری کمیته ملی المپیک نیز صادر خواهد شد.
***
بازمانده سقوط هواپیمای تیم چاپه‌کوئنسه قید فوتبال را زد
یکی از معدود بازمانده‌‌های حادثه غم‌انگیز سقوط هواپیمای تیم چاپه‌کوئنسه برزیل که تلفات زیادی داشت، در نتیجه آسیب‌هایی که از آن حادثه دید، مجبور به بازنشستگی شد. به نقل از ESPN، نتو مدافع 34 ساله تیم فوتبال چاپه‌کوئنسه برزیل که یکی از تنها 6 بازمانده حادثه سقوط هواپیمای این تیم در سال 2016 است، مجبور به آویزان کردن کفش‌هایش شد. نتو پس از حادثه سقوط هواپیمایی که بازیکنان، مربیان و تعدادی از مدیران باشگاه را برای انجام بازی فینال جام سودآمریکانا به کلمبیا می‌برد، 2 سال از عمرش را صرف ریکاوری و بازتوانی جسمی کرد و در نهایت ماه مارس سال جاری به میادین برگشت. او اما اعتراف کرد آسیب‌های وارد از سقوط هواپیما آنقدر زیاد بوده که در نهایت چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشته است. نتو به تی‌وی‌ گلوبوی برزیل گفت: با پزشکان و باشگاه به توافق رسیدم. می‌خواستم در یک بازی خداحافظی‌ شرکت کنم اما در نهایت تصمیم گرفتم چنین کاری نکنم. بدنم دیگر نمی‌توانست تحمل کند. از فوتبال بازی کردن بیشتر درد می‌کشیدم تا اینکه لذت ببرم.
***
دل پر کمک داور خودکشی‌کرده از ممبینی
برادر مهرداد نجفی مدعی است قضاوت نکردن در لیگ نوزدهم باعث شده این کمک‌داور خودکشی کند. بهنام نجفی، برادر مهرداد نجفی، کمک‌داوری که خودکشی کرده است در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط جسمی برادرش گفت: او چشمانش را باز کرد و حالش مساعد است. البته هنوز نمی‌تواند صحبت کند ولی وضعیتش رو به بهبود است و دکترها به روند درمانی‌اش امیدوارند. خدا را شکر او من را شناخت و امیدواریم هر چه زودتر خوب شود و از مردم می‌خواهیم برای او دعا کنند. وی ادامه داد: بدن آماده او و اینکه تمریناتش را هر روز پیگیری می‌کرد باعث شد در مقابل این حادثه کم نیاورد و وضعیتش بهتر شود. برادر نجفی درباره دلیل خودکشی این کمک‌داور عنوان کرد: شرایط روحی به همراه قضاوت نکردن در لیگ برتر باعث شد او دست به چنین کاری بزند. او به من گفت لیاقتش پرچم زدن در لیگ برتر است و حتی عملکردش در تست‌های پیش‌فصل عالی بود. او دلش از رئیس کمیته داوران پر بود که چرا به او قضاوت نمی‌دهد. او حتی نامه‌ای در صفحه شخصی خود برای ممبینی نوشت که ما آن را پاک کردیم. این کار درستی نبود که کمیته داوران با برادرم انجام داد و ما از ممبینی نخواهیم گذشت.

Page Generated in 0/0055 sec