printlogo


کد خبر: 213898تاریخ: 1398/9/24 00:00
حمل‌و‌نقل

پیش‌فروش خودرو با آلایندگی یورو 4
شرکت ایران‌خودرو با نقض قانون هوای پاک به پیش‌فروش 4 محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 برای آذرماه سال 99 اقدام کرده است که در این‌باره سازمان محیط‌زیست اعلام کرد: در صورت عدم توقف پیش‌فروش خودرو، برخورد قانونی در دستور کار قرار می‌گیرد. به گزارش فارس، شرکت‌های خودروساز باز هم به قانون‌شکنی خود ادامه می‌دهند. در جدیدترین اقدام شرکت ایران‌خودرو اقدام به پیش‌فروش 4 محصول دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 برای آذرماه سال 99 کرده است. سیدمحمد میرزایی‌قمی، رئیس مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط‌زیست در واکنش به این قانون‌شکنی با ارسال نامه‌ای خطاب به مقیمی، مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو خواستار توقف این پیش‌فروش شد و اظهار داشت: در صورت انجام پیش‌فروش محصولات این سازمان پیگیری قانونی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.
***
آموزش اجباری به موتورسواران متخلف
رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: موتورسوارانی که توسط پلیس متوقف می‌شوند، آموزش می‌بینند و در صورت تخلف، جریمه می‌شوند. سرهنگ محمد رازقی در گفت‌وگو با میزان درباره طرح ساماندهی موتورسواران گفت: در ۹۰ نقطه از شهر تهران، این طرح از یک ماه پیش اجرا شده است. وی  افزود:  در صورت نیاز رانندگان متخلف اعمال قانون و جریمه می‌شوند. کمترین میزان جریمه، ۲۰ هزار تومان و بیشترین میزان جریمه که به عبور از چراغ قرمز تعلق دارد، ۲۰۰ هزار تومان است. سرهنگ رازقی گفت: تردد در خط ویژه، عبور یک‌طرفه، حرکات نمایشی و توقف در پیاده‌رو از دیگر تخلفاتی است که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی بررسی می‌شود.
***
روایت پورسیدآقایی از سنگ‌اندازی‌ها
استعفای معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران
معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران با شدت گرفتن اختلافات با حناچی استعفا کرد و از قطار مدیریت شهری پایتخت پیاده شد. به گزارش «وطن‌امروز»، شهردار تهران دیروز با استعفای محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک خود موافقت کرد. پورسیدآقایی علت استعفا را عدم اجرای برنامه‌هایی که مدنظر داشته اعلام کرده است. وی به وسیله نامه‌ای با کارکنان معاونت حمل‌ونقل خداحافظی کرد، متن این نامه به شرح ذیل است:
«با سلام خدمت همه عزیزان و مدیران گرامی
با توجه به شرایط فعلی شهرداری و شورا و عدم امکان اجرای برنامه‌هایی که مدنظر داشتم هفته قبل استعفای خود را تقدیم جناب آقای دکتر حناچی نمودم و دلایل آن را توضیح دادم و بحمدالله امروز مورد موافقت ایشان قرار گرفت و قرار است سرپرست را تعیین نمایند. به جهت رسم ادب قبل از انتشار رسمی موضوع خواستم شما در جریان قرار بگیرید». پورسیدآقایی که پیش از این مدیرعامل راه‌آهن بود، شهریورماه سال ۹۶ با حکم محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران به عنوان معاون حمل‌ونقل و ترافیک منصوب شد. در دوره مدیریت وی مرحله دوم طرح LEZ، تغییر در اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا اجرایی شد.
 

Page Generated in 0/0056 sec